Mopoihin ja moposkoottereihin liittyvät jutut joille ei ole omaa aluetta. Myös mopoväen ajovarusteet.

19.10.2009 21:43

Tepitin kirjoitti:
monkeyy kirjoitti:
teikku96 kirjoitti:Itellä sama vika olisko jotain 1000 vai 800 vesihiomapaperia ja veden allako hioisin.


Pikemminkin melkeen 2000ois hyvää?? Ite oon ainaki hionu..
Juuh suihkutat vettä päälle ja hiot, älä päästä pintaa kuivaksi ;)

Vesiletku hiljaiselle vanteen päälle, niin ei tartte koko ajan ruiskia vettä.

Sit katotaa vesilaskuu voinu vähä nousta jos hinkkaat 1h vanteit ja vesi senku lorisee vieres. :D
Toine vaihto ehto on et irrotat renkaan ja pistät sen johokki isompaa vatii ja hinkkaat siel puhtaaks.. ku eihä renkaa ottamine oo iso työ. ;)

20.10.2009 19:07

Jollekkin joka ei tiedä kiintoavaimen ja räikän eroa voi olla kovakin homma. Joku vanteen peseminen on niin helppoo, että kastelee ensi letkulla kunnolla ja sit jollai pinelinevesi sienellä hankaa ne puhtaas ja jos jää pinttynyttä paskaa ni patatapataa kätee ja hinkuhinku.

20.10.2009 20:48

L44M4K0 kirjoitti:
Tepitin kirjoitti:
monkeyy kirjoitti:
teikku96 kirjoitti:Itellä sama vika olisko jotain 1000 vai 800 vesihiomapaperia ja veden allako hioisin.


Pikemminkin melkeen 2000ois hyvää?? Ite oon ainaki hionu..
Juuh suihkutat vettä päälle ja hiot, älä päästä pintaa kuivaksi ;)

Vesiletku hiljaiselle vanteen päälle, niin ei tartte koko ajan ruiskia vettä.

Sit katotaa vesilaskuu voinu vähä nousta jos hinkkaat 1h vanteit ja vesi senku lorisee vieres. :D
Toine vaihto ehto on et irrotat renkaan ja pistät sen johokki isompaa vatii ja hinkkaat siel puhtaaks.. ku eihä renkaa ottamine oo iso työ. ;)

Joo ei taida tarvita kun hionta tahnaa kun tänään löysin ja patapataa. Kun mopokin osissa ja renkaat irti.

29.12.2009 14:11

Mitähä tököttiä toho koneen pesuun kannattaas käyttää ku mulla on aivan pinttyneessä öljyssä ja kurassa ? :D

29.12.2009 14:25

Hupsu kirjoitti:Mitähä tököttiä toho koneen pesuun kannattaas käyttää ku mulla on aivan pinttyneessä öljyssä ja kurassa ? :D

Perus liuotinpesua. Motonetistä ainakin saa ja jos pihalla pesee, kannattaa käyttää sitä ympäristöystävällistä. Kuivaan koneeseen pelkkää liuotinta, sitten harjalla, ahtaat paikat hammasharjalla.
Muistat vaan, ettei liuotinta ja saippuaa saa sekottaa keskenään. Se pilaa saippuan koostumuksen ;)

29.12.2009 18:19

Vielä kun käytät jotain teollisuusbensiini pohjaista liuotinta, niin lähtee öljytkin paremmin.

20.5.2010 21:49

minkä merkkistä vahaa ois hyvä käyttää katteiden vahaukseen?

20.5.2010 22:41

Turtlewax, Autoglym... Riippuu käyttötarkoituksesta, maalatuille katteille eri vaha kuin läpivärjätyille

20.5.2010 22:51

Teme_94 kirjoitti:Mitähä tököttiä toho koneen pesuun kannattaas käyttää ku mulla on aivan pinttyneessä öljyssä ja kurassa ? :D


Ite pesin koneen höyrypesurilla ja lähti pirun hyvin. :)

Moottorienpesuaineellakin lähtee varmasti, tai sitte vaan liuotinpesuaineella niinku sebu meinas.

20.5.2010 23:01

mulla on tollane derbi xtreme ni siin on maalatut katteet ymmärtääkseni... meiltä löytyy tollasta korrek merkkistä kestovahaa mikä on tarkoitettu autoihin. etiketissä lukee et kaikill maalatuill pinnoil. voikos sitä laittaa niihin katteisiin? ja kuulin joltain ettei tarroihin kannata laittaa vahaa, onko näin?

20.5.2010 23:12

Ite käytän jotain Turtlewaxin nanovahaa, vahaan tarrat ja kaikki sillä. Luulis sen kestovahan soveltuvan.

22.5.2010 11:50

taskari kirjoitti:mulla on tollane derbi xtreme ni siin on maalatut katteet ymmärtääkseni... meiltä löytyy tollasta korrek merkkistä kestovahaa mikä on tarkoitettu autoihin. etiketissä lukee et kaikill maalatuill pinnoil. voikos sitä laittaa niihin katteisiin? ja kuulin joltain ettei tarroihin kannata laittaa vahaa, onko näin?

voi laittaa. ite käytän sitä ja kestää tarrojen ja muidenki päälle mennä ihan huoletta.

22.5.2010 12:32

L44M4K0 kirjoitti:Sit katotaa vesilaskuu voinu vähä nousta jos hinkkaat 1h vanteit ja vesi senku lorisee vieres. :D
Toine vaihto ehto on et irrotat renkaan ja pistät sen johokki isompaa vatii ja hinkkaat siel puhtaaks.. ku eihä renkaa ottamine oo iso työ. ;)
mulla tulee vesi omast kaivost nii voi hinkata vanteita vaikka koko päivän ;) sitte jos kaivost meinaa vesi loppuu nii ottaa järvest :D
Viimeksi muokannut Vauhtiviivatarra päivämäärä 23.5.2010 19:07, muokattu yhteensä 1 kerran
Syy: Poistettu tarpeettomat sisäkkäiset lainaukset.

25.5.2010 12:25

Saako marketeista noita vahoja ja muita? Voisi kysyä myös Isältä olisiko autokaupalla kun se on autokauppias.

25.5.2010 18:10

leppi kirjoitti:Saako marketeista noita vahoja ja muita? Voisi kysyä myös Isältä olisiko autokaupalla kun se on autokauppias.

Käy vaikka Motonetistä,AD-varaosamaailmast ja mitä näit nyt on, ni jokases on jotai vahaa ;) ite käytän meguiarssia jota saa ainakin Lpr Ad-Varaosamaailmast,pirun hyvää ;)