Mopoihin ja moposkoottereihin liittyvät jutut joille ei ole omaa aluetta. Myös mopoväen ajovarusteet.

19.4.2009 14:14

Ite yleensä vetäsen vaan painepesurilla nopeasti pahimmat pois.. Mutta yleensä aina lähtee vähintään yks tarra litomaan :D

19.4.2009 15:40

tuleehan sitä 3-4 kertaa viikossa pesty. Aina pesun jälkeen muovikiiltoa. Jos vähän useammin pesee ni aina irtoo paremmin se lika, riittää kuin joka paikkaan liuotinta spruittaa, ja painepesurilla paskat pois. joskus vielä vähän ``wax it wet´´ päälle. Kyllä kiiltää!! 4500km mittarissa ja uudelta näyttää 8)

19.4.2009 16:41

Näin keväisin/kesäisin tulee pestyä joka toinen viikonloppu. Riippuen liuottimesta, useesti ekana liuotinta suihkupullosta koneeseen ja takakiekkoon, jos ketjurasvaa on sinne lentänyt. Sitte vesiämpari ja autoshampoota. Pesusienellä katteet, takahaarukka, kiekot, etupumput yms. Sitte vaan vesiletkulla huuhtelu, ja lopuks paperilla kuivataan kaikki mittarit, penkin alta työkaluboksi yms kuopat mistä ei vesi nopeesti kuivu. Myöhemmin voi vielä hammasharjalla viilata koneen pikkualueet puhtaaks ;)

19.4.2009 18:57

Voiks semmosel suht tehokkaal painepesurilla hajottaa jotai mopossa eli kannattaaks mielummi pestä tavallisel puutarhaletkulla vai painepesurilla?

19.4.2009 19:06

metko kirjoitti:Voiks semmosel suht tehokkaal painepesurilla hajottaa jotai mopossa eli kannattaaks mielummi pestä tavallisel puutarhaletkulla vai painepesurilla?

Tarrat.

19.4.2009 19:08

Ap-93 kirjoitti:tuleehan sitä 3-4 kertaa viikossa pesty. Aina pesun jälkeen muovikiiltoa. Jos vähän useammin pesee ni aina irtoo paremmin se lika, riittää kuin joka paikkaan liuotinta spruittaa, ja painepesurilla paskat pois. joskus vielä vähän ``wax it wet´´ päälle. Kyllä kiiltää!! 4500km mittarissa ja uudelta näyttää 8)


Itellä melko sama homma, noin 3-4krt viikossa tulee pestyä, riippuen miten paljon mopo likaantunut. Noin viikon välein tullut vahattua muovikiillolla, ja noin viikon välein konehuone putsattua hammasharjalla ja liuottimella. 8)

19.4.2009 19:24

Voikos moottorissa hajottaa mitään vaikkapa huoltsikan painepesurilla? Elikkä johtoja/letkuja lähinnä meinaan.

19.4.2009 19:31

SoftCake kirjoitti:Voikos moottorissa hajottaa mitään vaikkapa huoltsikan painepesurilla? Elikkä johtoja/letkuja lähinnä meinaan.

Eipä sieltä mitään helposti hajoavaa taida löytyä. Itse pesen aina painepesurilla ja mitään ei ole vielä käynyt. Eikä sitä pesuria siihen katteseen kiinni tarvitse laittaa!

19.4.2009 19:33

Kas kun mulla ei lähe tarrat mitenkää painepesurilla? vai tarkotatteko niitä teiän lauantaipussista saatuja paperitarroja? ei noista uusista mopoista ainakaan katteista tarrat lähe...

dd

19.4.2009 20:19

Taitaa olla iha mopokohtasta....

19.4.2009 20:21

Samu_93 kirjoitti:Kas kun mulla ei lähe tarrat mitenkää painepesurilla? vai tarkotatteko niitä teiän lauantaipussista saatuja paperitarroja? ei noista uusista mopoista ainakaan katteista tarrat lähe...

Riippuu että kuinka kaukaa sitä ampuu, kaveri sai -07 Dt:stä maskin tarran irti painepesurilla.

19.4.2009 23:07

SoftCake kirjoitti:Voikos moottorissa hajottaa mitään vaikkapa huoltsikan painepesurilla? Elikkä johtoja/letkuja lähinnä meinaan.

Ainoo mitä eniten pitää varoo on ruiskuttamasta suoraan renkaan laakereihin sillä painepesurilla, ei oikeen tykkää.

26.4.2009 16:13

mitä vahaa käytätte pesun jälkeen? ja vanteitten kiillotukseen?? ;)

27.4.2009 16:11

Shatter kirjoitti:mitä vahaa käytätte pesun jälkeen? ja vanteitten kiillotukseen?? ;)

Itse olen laittanut Auto-Glymiä, mutta yleensä ovat kaikki melko hyviä tuollaiseen. Toinen mitä olen laittanut on TurtleWax.
Vanteet on kiillotettu metallipesulla, hyvin lähtee moska.

27.4.2009 23:18

Shatter kirjoitti:mitä vahaa käytätte pesun jälkeen? ja vanteitten kiillotukseen?? ;)

Turtle wax on hyvää ;)