Mopoihin ja moposkoottereihin liittyvät jutut joille ei ole omaa aluetta. Myös mopoväen ajovarusteet.

5.1.2008 16:32

No miksi pitäis viedä?

5.1.2008 16:47

Ite oon usein käyny mopon pesemässä itsepalvelu autopesulassa. En kyllä tiedä saisko. Laiskuuttani joskus siellä käyn painepesurilla hutasemassa, kun ei aina kotona jaksa alkaa sienien kanssa läträämään.

Jos autopesulassa käytte pesemässä, niin älkää käyttäkö niitä siellä olevia harjoja. En ainakaan ite tulevana autoilijana tykkäis, jos pesun jälkeen autoon olis autopesulan harjoista tarttunu mopojen ketjuöljyt ynnä muut paskat..

5.1.2008 17:09

snoop_ kirjoitti:Ite oon usein käyny mopon pesemässä itsepalvelu autopesulassa. En kyllä tiedä saisko. Laiskuuttani joskus siellä käyn painepesurilla hutasemassa, kun ei aina kotona jaksa alkaa sienien kanssa läträämään.

Jos autopesulassa käytte pesemässä, niin älkää käyttäkö niitä siellä olevia harjoja. En ainakaan ite tulevana autoilijana tykkäis, jos pesun jälkeen autoon olis autopesulan harjoista tarttunu mopojen ketjuöljyt ynnä muut paskat..


Tosi on! :) Ei ois tullu varmaan itelle mieleen...vaikka en noissa paikoissa käykään.

5.1.2008 18:58

henforss kirjoitti:millasta/merkkistä liuotinta ootte käyttäny... yleensä kun pesee nii kuivumisen jälkeen huomaa kun kaikki kurakohdat tulee taas näkyviin...


Wurthin tuotteet on todettu ihan hyväksi. Vahaa päälle pesun jälkeen.

12.2.2008 21:38

http://www.motonet.fi/?id=20&Haku2=00000063 <--Mikäs noista motonetin liuottimista olisi paras??

Moottorissa ja vanteissa pahasti pinttynyttä likaa!

12.2.2008 22:32

Jos lika on tarpeeksi pinttynyttä niin epäilen että ei lähde millään noilla...

12.2.2008 23:17

Jupetsi, osta jotain liotinpesua/tehopesua jota ei ole valmiiksi laimennettu ja siitä teet vähän vahvempaa ku mitä ohje sanoo nii kyllä lähtee kaikki liat. Esimerkiksi würtin tehopesu on hyväksi todettua.

12.2.2008 23:47

töist löytyy sellast hyvää liuotinta 200l tynnyreis millä ainakii tuntuu ihan kaikki lähtevän.
sit siel olis jotaa viel vahvempaakii mut sitä ei saa käytää kuulemma niihin autoihin no oon mie sitä kotiin ottannu kannus nii alko maali kuplii jostaa kohtii kun sitä käytti johonkii.

22.2.2008 17:38

Mitä pitäis tehdä toisin kun pesen moponi muovit omasta mielestä hyvin. Persuaineella hinkkaan ihan kunnon voimalla. Huuhtelen ja sen jälkeen säämiskällä kuivaan. Kun pinta on täysin kuivunut, huomaa että pinta on aivan täynnä haaleaa likaa. Huomasin sen vasta nyt kun vahasin ja liina oli aivan kurassa. Nyt tajuan mistä nuo naarmut on noihin muoveihin tullut. Pitäisikö käyttää järeämpiä pesuaineita vai? Nyt on käytössä muistaakseni jotain korrekin autopesua.

22.2.2008 18:20

Ei kannata pestessä hinkata katteita hirmu voimalla, kun siitä niitä naarmuja vasta tuleekin.

Tuo sun "haaleaa lika" voi johtua suolapaskasta mikä pinttyy katteisiin kiinni. Voisit kokeilla pestä jollain ihan perus liuottimella, vaikka Korrekin Liuotinpesuvahalla. Sillon ei luulis lian niin tehokkaasti tarttuvan, varsinkaan vahattuun pintaan.

Ei kuitenkaan mitään hirmu ärjyjä liuottimia tuon takia kannata käyttää, kun lähteehän se lika viimestään vahatessa.

22.2.2008 19:18

Joo no vois kattella vahvempaa pesuainetta. Ja siinä vahauksessahan se naarmuttuu kun liinalla hinkkaa kuraista pintaa :roll:

22.2.2008 20:54

Itse olen pessyt moponi katteet ja kaikki painepesurilla
eikä ole tarrat lähtenyt..
Ensin olen huuhdellut vedellä suurempia ja sitten
Wyrtin tehopesua huuhtelin pois ja sitten vielä Korrekin
vahapesu sienellä pintaan ja sitten huuhtelu
painepesurilla ja säämiskällä kuivatus.

Ja kyllä blingaaa ;)

23.2.2008 0:50

Le kirjoitti:Mitä pitäis tehdä toisin kun pesen moponi muovit omasta mielestä hyvin. Persuaineella hinkkaan ihan kunnon voimalla. Huuhtelen ja sen jälkeen säämiskällä kuivaan. Kun pinta on täysin kuivunut, huomaa että pinta on aivan täynnä haaleaa likaa. Huomasin sen vasta nyt kun vahasin ja liina oli aivan kurassa. Nyt tajuan mistä nuo naarmut on noihin muoveihin tullut. Pitäisikö käyttää järeämpiä pesuaineita vai? Nyt on käytössä muistaakseni jotain korrekin autopesua.

Kannattaa kokeilla jotain värivahaa, itsellä musta värivaha toi lisää väriä ja haaleus hävis.

23.2.2008 0:54

Mutakuono kirjoitti:
Le kirjoitti:Mitä pitäis tehdä toisin kun pesen moponi muovit omasta mielestä hyvin. Persuaineella hinkkaan ihan kunnon voimalla. Huuhtelen ja sen jälkeen säämiskällä kuivaan. Kun pinta on täysin kuivunut, huomaa että pinta on aivan täynnä haaleaa likaa. Huomasin sen vasta nyt kun vahasin ja liina oli aivan kurassa. Nyt tajuan mistä nuo naarmut on noihin muoveihin tullut. Pitäisikö käyttää järeämpiä pesuaineita vai? Nyt on käytössä muistaakseni jotain korrekin autopesua.

Kannattaa kokeilla jotain värivahaa, itsellä musta värivaha toi lisää väriä ja haaleus hävis.
No eipä se väri vaha paljo auta jos pinnassa on rapaa, eikä siis väri muuten ole haalistunu

23.2.2008 18:19

olen näitä nyt lukenut ja porukka tuntuu pesevän liuottimilla ja sun muilla ''virallisilla'' pesuaineilla niin kysymys kuuluukin ajaako fairy saman asian mitä nämä oikeat pesuaineet ja onko fairystä mitään haittaa mopolle?