Mopoihin ja moposkoottereihin liittyvät jutut joille ei ole omaa aluetta. Myös mopoväen ajovarusteet.

27.3.2007 16:21

selvä. kiitoksia paljon vinkeistä.

27.3.2007 17:04

tma90 kirjoitti:
HTS90 kirjoitti:gasgasin pesua varten noita ohjeita kyselin, ei sykkösellä oo nii välii ;)

Kyllä siitä gassusta voi vanteet, rungon yms. pestä painepesurilla, mutta katteita ei kannata.
Voipas jos sitä painetta saa säädettyä ;) Itekki suurimmat joskus pesuril ja letkun kans kuumal whit harja tarkemmat kohat.

27.3.2007 17:07

Eetu_90 kirjoitti:Ite olen aina pessyt painepesurilla. Mitäs niille laakerille käy? Jos ne on rasvatut niin ei niille käy mitään. Ei vesi liuota sitä rasvaa sieltä. Sykköstäs jos peset niin voit painepesurilla vedellä katteitaki ihan huoletta...



Kova vesipaine varmasti puhdistaa laakereista rasvat pois, mutta ei sillä pesurilla kannata joka paikkaan suihkia suoraan.

27.3.2007 18:23

tma90 kirjoitti:
HTS90 kirjoitti:gasgasin pesua varten noita ohjeita kyselin, ei sykkösellä oo nii välii ;)

Kyllä siitä gassusta voi vanteet, rungon yms. pestä painepesurilla, mutta katteita ei kannata.
Katteet mikskään mee vaikka painepesurilla pesee, toki sit jos paine on täysil voi ruvata jtn ei toivottua tapahtumaan..

27.3.2007 18:40

Millä putsais vanteet ku on varmaan 2 cm paskakerros siinä. Pitäis saada blingaamaan vieläpä.

27.3.2007 19:37

Timppa^ kirjoitti:Millä putsais vanteet ku on varmaan 2 cm paskakerros siinä. Pitäis saada blingaamaan vieläpä.

Senkus nappaat kunnon juuriharjan ja alat harjaamaan. Itse olen aina moponi käsin pessyt, ja hyvin on kaikki paska saatu irti. Aikaa tosin voi mennä hieman enemmän kun käsillä hinkuttaa, mutta eipähän tule vahinkoa katteille tai muille osille ;)

Niin ja jos sä vanteita alat kiillottamaan, niin paskat voi putsata suoraan teräsharjalla, sillä lähtee rankempikin paska irti.

27.3.2007 20:38

JereP kirjoitti:Niin ja jos sä vanteita alat kiillottamaan, niin paskat voi putsata suoraan teräsharjalla, sillä lähtee rankempikin paska irti.
No ei todellakaan kannata teräs harjalla ku siitä tulee nii kauheet skraadut, et sit pitää niitä hioa pois vaikka kuinka kauan. Sitä paitsi vanteiden kiillottamiseen ei tartte ees käyttää muutaku jtn kiillotus ainetta esim. auto sol metal polihs tms. et ne rupee jo kiiltään..

27.3.2007 20:46

pevezer kirjoitti:
Eetu_90 kirjoitti:Ite olen aina pessyt painepesurilla. Mitäs niille laakerille käy? Jos ne on rasvatut niin ei niille käy mitään. Ei vesi liuota sitä rasvaa sieltä. Sykköstäs jos peset niin voit painepesurilla vedellä katteitaki ihan huoletta...



Kova vesipaine varmasti puhdistaa laakereista rasvat pois, mutta ei sillä pesurilla kannata joka paikkaan suihkia suoraan.


En susta tiiä mutta ei mulla ainakaan oo renkaiden laakerit näkösällä, siihen kuuluu sellaset suojaholkit, eli sinne ei mene vesi kovalla painella ;) Ja laakerissakin on yleensä sellaset suojat. (Suojaamattomia laakereita ei kannata käyttää ainakaan vanteissa, sinne menee hiekkaa). Ja ainakin vanhempien mopojen katteita voi suihkia pesurilla ihan huoletta, uusista varmaan irtoo tarrat mutta vanhoissa ei sellaisia ole...

27.3.2007 23:21

Petu^ kirjoitti:
JereP kirjoitti:Niin ja jos sä vanteita alat kiillottamaan, niin paskat voi putsata suoraan teräsharjalla, sillä lähtee rankempikin paska irti.
No ei todellakaan kannata teräs harjalla ku siitä tulee nii kauheet skraadut, et sit pitää niitä hioa pois vaikka kuinka kauan. Sitä paitsi vanteiden kiillottamiseen ei tartte ees käyttää muutaku jtn kiillotus ainetta esim. auto sol metal polihs tms. et ne rupee jo kiiltään..

Siis totta helvetissä siihen pitää käyttää muutakin, jos ne meinaa kiillotta? :/ Eihän ne sun aineet revi sitä maalia pois! Ja ei kuule rautaharjalla tule mitään pahaa vahinkoa, kokeiltu on vanteisiin, koneisiin, teräaseisiin ja vaikka mihin metalliseen. :) Siis toki nämä kaikki edellämainitut tavarat kiillotettiin, joten rautaharjauksesta ei ollut haittaa.

28.3.2007 17:10

JereP, mitä maalia? Useimpien smopojen vanteet on kiilloitettua alumiinia, eli ei siinä mitään maalia tartte pois repiä.

28.3.2007 18:45

-minä kirjoitti:JereP, mitä maalia? Useimpien smopojen vanteet on kiilloitettua alumiinia, eli ei siinä mitään maalia tartte pois repiä.


Jospa hän luuli että kiiltävä osa vanteista onkin maalia :O

28.3.2007 19:45

-minä kirjoitti:JereP, mitä maalia? Useimpien smopojen vanteet on kiilloitettua alumiinia, eli ei siinä mitään maalia tartte pois repiä.

Au saatana sm mopo :D Mä kelasin, että esim. joku skootteri. No sitte joso kiillotettua vannetta, niin sientä vaan peliin ;/ Että what ever. Kyllä sitä kromiaki vedelty rautaharjalla, ja hyvin on lähteny puhtaaks.

23.4.2007 17:55

Kannattaako mopoa pestä painepesurilla?

23.4.2007 18:20

______ kirjoitti:Kannattaako mopoa pestä painepesurilla?

Jotkut pesee, jotkut ei. Tarrat siinä kuulemma voi lähteä.

23.4.2007 18:42

Moottorin voi, mutta pidä se kaukana muoveista.