Mopoihin ja moposkoottereihin liittyvät jutut joille ei ole omaa aluetta. Myös mopoväen ajovarusteet.

23.2.2008 18:41

Ei siitä haittaa ole, ei vaan puhdista pinttynyttä likaa niin hyvin.

23.2.2008 18:50

Tuli vaan mieleen, ku on tos derbis penkinjatkees ihan pienii naarmuja (edellisen omistajan mukaan tullu repusta) ni häviäisköhän ne mustalla värivahalla?

23.2.2008 19:05

Itse käytän alfa kemin valmistamaa liotinta joka on tarkottettu teollisuus käyttöön. Sitte trans cleanin vahashampoo ja on tarkotettu kans toellisuus käyttöön. Hankalasti irtoaviin paikkoihin kuten öljy yms on sitten alfa kemin tarjoama eko puuhto joka on vaahtomainen aine joka on paineilmapullossa. Nällä on lähty kaikki paska mitä mulla on ollu. ;)

23.2.2008 19:11

_skyteam_ kirjoitti:Tuli vaan mieleen, ku on tos derbis penkinjatkees ihan pienii naarmuja (edellisen omistajan mukaan tullu repusta) ni häviäisköhän ne mustalla värivahalla?

Värivahalla tai sitten jollain hiovalla vahalla vois lähteä, jos ne ei oo syviä.

Fairystä jää semmonen laikukas pinta ja saattaa katteet haalistua nopeemmin, koska astianpesuaine tunkeutuu maalin sisälle tai jtn.. Niin ja se jättää myös semmosen näkymättömän kalvon, josta voi olla haittaa vahauksessa. Tuommosta oon lueskellu jostain autolehtien vahatesteistä.

Eli asianpesuaine on ainakin katteiden pesuun liian hapokasta :D

23.2.2008 20:45

snoop_ kirjoitti:Fairystä jää semmonen laikukas pinta ja saattaa katteet haalistua nopeemmin, koska astianpesuaine tunkeutuu maalin sisälle tai jtn.. Niin ja se jättää myös semmosen näkymättömän kalvon, josta voi olla haittaa vahauksessa. Tuommosta oon lueskellu jostain autolehtien vahatesteistä.

Eli asianpesuaine on ainakin katteiden pesuun liian hapokasta :D


Ai peset vaan saippualla etkä huuhtele ollenkaan? Kyllä silloin siihen _pinnalle_ voikin jäädä pieni kalvo ja laikkuja, muttei fairy todellakaan niitä muoveja/katteita sen syvemmältä vauriuoita, kun ei monet muutkaan kovemmat liuottimet mitään sen kummempaa aiheuta.

24.2.2008 2:36

itse olin pesemättä omaa mopoa koko kesän ajan ja sitten kun alkoi remontointi, niin kyllä alko v'tuttamaan se, kun en ollut sitä pessyt.

ja hyvä vinkki:
jos mopon rungossa tai vanteissa on ISO kerron hiekkaa tau yms. paskaa niin investoikaa muutama kolikko tiskiharjoihin ja niillä sitten hinkkaamaan. Kaksi tuntia vierähti oikein kivasti mopoa hinkatessa :D huonopuoli oli vaan se, että investoimani kolikot oli pois mun tupakkarahoista, eli piti sen verran uhrautua :D ja nyt vois vaikka mennä nukkuun pään selväksi hyvää yötä MO!

25.2.2008 23:36

Kertokaas et millatti kannattas toi mopo pestä ja vahata, katteissa pieniä naarmuja ja kuivunutta mutaa tai vastaavaa :D Ja moottori kannattaa pestä varmaankin hammasharjalla ja bilteeman moottorinpesuaineel? (Bilteeman moottorijutul tuli viimeks aika puhtaaks..)

25.2.2008 23:44

Juustopuikula kirjoitti:Kertokaas et millatti kannattas toi mopo pestä ja vahata, katteissa pieniä naarmuja ja kuivunutta mutaa tai vastaavaa :D Ja moottori kannattaa pestä varmaankin hammasharjalla ja bilteeman moottorinpesuaineel? (Bilteeman moottorijutul tuli viimeks aika puhtaaks..)

Jotain tehokasta liuotinta, esimerkiksi Wurtin, itsellä sitä ja toimii :) Sitten jotain normaalia vahaa pintaan niin häipyy naarmut ja pinta kiiltää.

25.2.2008 23:47

Sitä liuotinta on sit turha nuukailla. Jos tosi paskanen ni ensin sumuttelet kauttaaltaan märäks liuottimella ja odottelet et rasva alkaa valumaan pois, sit huuhtelee vedellä ja uudelleen mut harjan kaa. Muuten naarmuttaa joka paikan sillä hiekalla.

25.2.2008 23:59

Lämmin painepesu on kova sana ;)

26.2.2008 18:04

Juustopuikula kirjoitti:Kertokaas et millatti kannattas toi mopo pestä ja vahata

Eläpä laita mitään normaalia vahaa jos ei oo maalatut katteet. Sulla taitaa olla läpivärjättyä muovia. Laitappa vaikka tuolta tota Muovikiiltoa.

26.2.2008 19:02

Joo eli moottorii saa kyl hinkata jonki verran.. Mut ne muovit, eli noi polisportin lokarit ja maskit voi varmaa vahata samalla vahalla kun katteet? Ja kattosin tota korrekin vahataulukkoo ni kannattaako tota kliinerii laittaa kans ja sit sen jälkee sitä kestovahaa?

E: Ja eikös toi vahaus pidä tehdä kuivalle pinnalle, auringonpaisteelta suojassa, kuivalla paikalla ja n.15-25 c?

26.2.2008 19:06

No onko sulla maalatut katteet?

E: Juu ei mielellään auringossa, mut voi kylmemmässäkin vahata. Ite oon vetäny jossain viidessä asteessa. Niin ja kuivalle pinnalle.
Viimeksi muokannut poss3 päivämäärä 26.2.2008 19:08, muokattu yhteensä 1 kerran

26.2.2008 19:07

snoop_ kirjoitti:No onko sulla maalatut katteet?
Oon ottanu vaan tarrat pois ja eikös noi limitin katteet oo läpivärjätyt?

26.2.2008 19:12

Juustopuikula kirjoitti:
snoop_ kirjoitti:No onko sulla maalatut katteet?
Oon ottanu vaan tarrat pois ja eikös noi limitin katteet oo läpivärjätyt?

On.