Mopoihin ja moposkoottereihin liittyvät jutut joille ei ole omaa aluetta. Myös mopoväen ajovarusteet.

Monestiko moposi on hajonnut matkalla?

ei kertaakaan
1461
49%
alle 2
742
25%
alle 5
422
14%
alle 10
135
5%
enemmän kuin 10
214
7%
 
Ääniä yhteensä : 2974

26.10.2008 23:57

zuidaaja kirjoitti:Ei varmaan kannata ottaa selvää miks se leipoo..

Leipomisten syyt on selvitetty . Enkä ostele mäntiä ja pyttyjä vaan huvin vuoksi. Pääasiassa leipomiset johtuu Prox:in mäntien paskoista männän renkaista, jotka eivät kestä kuin rauhallista sisäänajoa eli alle 8k.Kahdella kerralla kun olen tehnyt sisäänajon lähes täydellisesti ja pääsee vähän kimmottelemaa niin,
klink, männänrenkaat paskana. Näinpä ajattelin ensikerralla tilata Metrakitin 50cc handmaden männän, joka varmasti kestää.
Viimeksi muokannut jakezi päivämäärä 27.10.2008 0:49, muokattu yhteensä 2 kertaa

27.10.2008 0:31

Joskus alkuaikoina tulpanhattu irtos ja näytti silmämääräsesti olevan paikoillaan ja sit talutin skodee 1km suoraa ja vähän ylämäkee, ja kotona tajusin et tulpanhattu oli just ja just paikoillaan et oli ihan tippumispisteessä.

27.10.2008 1:37

93syntyny93 kirjoitti::D Ei kannata käyttää sitä moottorijarrua nii paljoo (ei ollenkaa) ;D

Itseasiassa en harrasta moottorijarrutusta, koska tiedän kuinka haitallista se on 2-tahdissa.

27.10.2008 23:31

jake93 kirjoitti:
zuidaaja kirjoitti:Ei varmaan kannata ottaa selvää miks se leipoo..

Leipomisten syyt on selvitetty . Enkä ostele mäntiä ja pyttyjä vaan huvin vuoksi. Pääasiassa leipomiset johtuu Prox:in mäntien paskoista männän renkaista, jotka eivät kestä kuin rauhallista sisäänajoa eli alle 8k.Kahdella kerralla kun olen tehnyt sisäänajon lähes täydellisesti ja pääsee vähän kimmottelemaa niin,
klink, männänrenkaat paskana. Näinpä ajattelin ensikerralla tilata Metrakitin 50cc handmaden männän, joka varmasti kestää.




Tähän väliin semmonen että, kaveri pisti kans tuliterän prox männän, eikä kauaa kerenny ajaa ni männänrengas poikki..

29.10.2008 18:39

Kaks kertaa on roxin variaatori hihna katkennu, ensimmäinen kerta 8km tuli käveltyä mopom kanssa, toinen 1km.

2.11.2008 21:31

jake93 kirjoitti:
93syntyny93 kirjoitti::D Ei kannata käyttää sitä moottorijarrua nii paljoo (ei ollenkaa) ;D

Itseasiassa en harrasta moottorijarrutusta, koska tiedän kuinka haitallista se on 2-tahdissa.


J-aa jaa, itellä ja frendillä on kestänyt proxin männät ihan tarpeeksi hyvin, ootko varma ettet ole kussut asennuksessa mitään? Harva motoristi edes kunnolla tietää mitä moottori jarruttaminen on, ainakin mopoilijat/useat piikki kuskitkin. Eli kun harva tietää niin myös se on moottorijarruttamista, että höllää kaasua kovemmissa vaihdeissa eikä paina kytkintä pohjaan. Allrighitin miitissä näki hyvin kun porukka tuli siihen pihalle niin yhä useampi kuski veti moottorijarrua siinä

2.11.2008 23:10

Kiiiski kirjoitti:
jake93 kirjoitti:
93syntyny93 kirjoitti:



J-aa jaa, itellä ja frendillä on kestänyt proxin männät ihan tarpeeksi hyvin, ootko varma ettet ole kussut asennuksessa mitään? Harva motoristi edes kunnolla tietää mitä moottori jarruttaminen on, ainakin mopoilijat/useat piikki kuskitkin. Eli kun harva tietää niin myös se on moottorijarruttamista, että höllää kaasua kovemmissa vaihdeissa eikä paina kytkintä pohjaan. Allrighitin miitissä näki hyvin kun porukka tuli siihen pihalle niin yhä useampi kuski veti moottorijarrua siinä
joo tuo on totta. nähny monta kertaa ku porukat 80 vauhist kierrokset tapissa kaasu vaan pois. aijai ku oikee pahaa tekee :s öhöm öhöm itekki alku aikoina kun mopon sain harrastin moottorijarrutusta, kun en tiennyt sitä haitalliseksi. kun ennen mbk:oota oli 80cc jammu pw ni siin oli kytkin aina ku kaasun päästi pois.

2.11.2008 23:18

Kiiiski kirjoitti:
jake93 kirjoitti:
93syntyny93 kirjoitti::D Ei kannata käyttää sitä moottorijarrua nii paljoo (ei ollenkaa) ;D

Itseasiassa en harrasta moottorijarrutusta, koska tiedän kuinka haitallista se on 2-tahdissa.


J-aa jaa, itellä ja frendillä on kestänyt proxin männät ihan tarpeeksi hyvin, ootko varma ettet ole kussut asennuksessa mitään? Harva motoristi edes kunnolla tietää mitä moottori jarruttaminen on, ainakin mopoilijat/useat piikki kuskitkin. Eli kun harva tietää niin myös se on moottorijarruttamista, että höllää kaasua kovemmissa vaihdeissa eikä paina kytkintä pohjaan. Allrighitin miitissä näki hyvin kun porukka tuli siihen pihalle niin yhä useampi kuski veti moottorijarrua siinä

itsellänikin kestänyt jo melkein 3000 km proxin mäntä eikä mitään ongelmaa

3.11.2008 17:10

kerran olin ajelee yhellä mettä tiellä ku tippu ketjut (takaratas ihan p*ska) eikä saanu paikallee onneks isä oli siellä lähellä korjaa yhtä tutun taloo

6.11.2008 14:35

Kymco levis prismalla täs viime viikolla, variaattoris vikaa.

7.11.2008 18:14

Jännä juttu et vast tuli huollost ja todettii et sylinteri ja mäntä hyvä kuosis nii leikkaa sit kiinni vaik oli öljyy. :S

30.11.2008 18:01

heh luvattoman useasti :lol:
- 3 kertaa leikannu kii
- useita kertoja loppunu bensa ( kerran jouduin työntää 6km lähimmälle bensa-asemalle)
- kaasuvaijereita katkennu
- 1-2 tulppaa hajonnu

30.11.2008 23:24

Ei ookku kerran irronnu tulpanhattu, ja kerran rupes vakio-tulpanhattu lahoo sillai et ei antanu enää kipinää ja välillä sammuili, mut kyllä mä kotiin pääsin.
Pihaan on kyl lahonnu varmaa tuhat kertaa, kaasuvaijerin "jakorasiasta" vajerin nippa löystyny, sulake, sulake, akku loppu, oikosulkuja sähköissä, vakioputki ruostunu puhki (INOX-"ruostumatonta terästä"), ja vitut. :D

30.11.2008 23:35

mbk_92 kirjoitti:
Kiiiski kirjoitti:
jake93 kirjoitti:
93syntyny93 kirjoitti:



J-aa jaa, itellä ja frendillä on kestänyt proxin männät ihan tarpeeksi hyvin, ootko varma ettet ole kussut asennuksessa mitään? Harva motoristi edes kunnolla tietää mitä moottori jarruttaminen on, ainakin mopoilijat/useat piikki kuskitkin. Eli kun harva tietää niin myös se on moottorijarruttamista, että höllää kaasua kovemmissa vaihdeissa eikä paina kytkintä pohjaan. Allrighitin miitissä näki hyvin kun porukka tuli siihen pihalle niin yhä useampi kuski veti moottorijarrua siinä
joo tuo on totta. nähny monta kertaa ku porukat 80 vauhist kierrokset tapissa kaasu vaan pois. aijai ku oikee pahaa tekee :s öhöm öhöm itekki alku aikoina kun mopon sain harrastin moottorijarrutusta, kun en tiennyt sitä haitalliseksi. kun ennen mbk:oota oli 80cc jammu pw ni siin oli kytkin aina ku kaasun päästi pois.
Onks toi kans moottorijarrutusta? :O Mä oon luullu et se vaan on ku pistää pienemmän vaihteen silmään eikä anna kaasua ollenkaan? Mut eihän tost oo yhtä paljon haittaa et ei anna kaasua ku et heittää yhen pienemmäl ja ei anna kaasua?

2.12.2008 18:50

Juustopuikula kirjoitti:
mbk_92 kirjoitti:
Kiiiski kirjoitti:
jake93 kirjoitti:
93syntyny93 kirjoitti:



J-aa jaa, itellä ja frendillä on kestänyt proxin männät ihan tarpeeksi hyvin, ootko varma ettet ole kussut asennuksessa mitään? Harva motoristi edes kunnolla tietää mitä moottori jarruttaminen on, ainakin mopoilijat/useat piikki kuskitkin. Eli kun harva tietää niin myös se on moottorijarruttamista, että höllää kaasua kovemmissa vaihdeissa eikä paina kytkintä pohjaan. Allrighitin miitissä näki hyvin kun porukka tuli siihen pihalle niin yhä useampi kuski veti moottorijarrua siinä
joo tuo on totta. nähny monta kertaa ku porukat 80 vauhist kierrokset tapissa kaasu vaan pois. aijai ku oikee pahaa tekee :s öhöm öhöm itekki alku aikoina kun mopon sain harrastin moottorijarrutusta, kun en tiennyt sitä haitalliseksi. kun ennen mbk:oota oli 80cc jammu pw ni siin oli kytkin aina ku kaasun päästi pois.
Onks toi kans moottorijarrutusta? :O Mä oon luullu et se vaan on ku pistää pienemmän vaihteen silmään eikä anna kaasua ollenkaan? Mut eihän tost oo yhtä paljon haittaa et ei anna kaasua ku et heittää yhen pienemmäl ja ei anna kaasua?


ei ookkaa ku ei kiekat nouse sinne 8k.. pistää vaa ketuttamaa ku broidi ajaa mopoo nii AINA moottorijarruu joka vaihteella, no enää se ei ajakkaa :roll: