Mopoihin ja moposkoottereihin liittyvät jutut joille ei ole omaa aluetta. Myös mopoväen ajovarusteet.

Monestiko moposi on hajonnut matkalla?

ei kertaakaan
1461
49%
alle 2
742
25%
alle 5
422
14%
alle 10
135
5%
enemmän kuin 10
214
7%
 
Ääniä yhteensä : 2974

14.10.2008 23:19

jep siks kannataaki olla derbi joka jättää aina tielle sillei et mitkää meisselit ei enää siihe auta.

15.10.2008 14:47

Lazyzombie kirjoitti:
keijo kumipää kirjoitti:mulla on pv jättänyt tielle vissii 20kertaa :D mut mukana aina "NONSTOP" reppu ;) joka sisältää mm:
-räikkäsarja 6-24mm
-kiintoavaimia 6-22mm
-seosbensaa 1/2 litraa
-2t öljyä
-pihdit
-pussillinen suuttimia
-8 tulppaa
-10 meisseliä
-neulan sokkia
yms. tarpeellista ;)


Aika hurja setti, eikös tommosen kuljettaminen oo raskasta, kun tossa on aika paljon kaikkee osaa.

5-6kg

pari kertaa

15.10.2008 20:59

1.olin ajamasa pitkää suoraa ja painoin kaasua vielä enemän ja kaasuvaijeri katkes,kävelyreissu tuli:D
2.sama mopo hajos lopulisesti ku olin vähän pyörittänyt,niin alko moottori savuamaan ja kaikkea:D
kyseinen mopo on jo myyty :D

15.10.2008 21:01

Yamaha ei pamaha, eli ikinä ei ole välille jättänyt. ;)

15.10.2008 21:44

Aerox ei ole jättänyt kertaakaan tielle, mutta noi muut on kyllä :s

EX sanili 4 kertaa (:D)
-imukaula poikki
-bensaloppu (mittari näytti vielä puolta tankkia)
-2x kaasari tukkoon

PV 5 kertaa
-2xbensaloppu (varatankilla sain ajettua puoli kilometriä ja kaksi km piti työntää)
-kone meni jumii (magneetosta oli yks pultti irronnu ja menny sinne välii)
-leipo
-kaasari tippu (ei kannata tehdä patenttiimukauloja :/)

16.10.2008 21:43

No, pari pikkuvikaa on ajaessa tullut, mutta ei mitään konerikkoja tai muuta sellaista:

On kerran kaverin luona ajellessa keskellä korpea bensa meinannut loppua (mutta varatankilla päästiin kaverin pihaan ja sieltä sain vähän bensaa..) ja tässä joku 1,5 viikkoa sitten yhtäkkiä vaan sammui risteykseen hidastaessa. Mutta pari kertaa kun yritti polkea käyntiin ja sitten sähköstartilla yritti niin lähti taas käymään ja ajoin kotiin kokonaisen 700m matkan.

Ja sitten kerran kanssa sammahteli, kun alkuperäinen tulppa oli huonossa kunnossa (mutta taaskin kerran tämän saman kaverin kanssa sain ajettua paikalliseen ryöstämöliikkeeseen ja sieltä uusi tulppa).

Ja viime syksynä napsahti pihasta 10m päähän kytkinvaijeri, mutta onneksi Hondan vaijeri kävi SkyTeamiin kiinni ja pian pääsi taas ajelemaan. :)
Nyt sitten odotellaan että kaasuvaijeri napsahtaa poikki, tosin olisi jo uusi vaijeri tuossa vaihtoa odottamassa. :) (Varmaan auttaisi, jos joskus jaksaisi noita vaijereita öljytä..)

jog

19.10.2008 19:07

no joo tosa eilen:S.olin lähösä kotiin miitistä,niin ajoin vaan sellasta pitkää suoraa 55km/h ja yhtäkkiä kuulu joku "pamahus" ja mopo alko sammumaan,noni no yritin käyntiin mutta ei lähtenyt ja yli 1km piti taluttaa mopoa ;) tänään tarkistettiin mäntä,kaasari (aika likanen oli joo),ilmapuhdistin,tulppa.mutta ei löytynyt vikaa.tiiättekö te mitään mikä vois olla ?

26.10.2008 16:37

Yamaha pamahtaa liian usein. Leipoo 1000km välein. Viimeksi olin ajamassa 5km pitkää täysin valotonta tietä niin eiköhän vaa kuulu sellanen kilkahdus ja sitten voi vittu. Ei muutaku vilkkua päälle ja taluttelemaa.

26.10.2008 16:49

jake93 kirjoitti:Yamaha pamahtaa liian usein. Leipoo 1000km välein. Viimeksi olin ajamassa 5km pitkää täysin valotonta tietä niin eiköhän vaa kuulu sellanen kilkahdus ja sitten voi vittu. Ei muutaku vilkkua päälle ja taluttelemaa.

Kuskissa vika? :roll:

26.10.2008 20:12

^caballero^ kirjoitti:
jake93 kirjoitti:Yamaha pamahtaa liian usein. Leipoo 1000km välein. Viimeksi olin ajamassa 5km pitkää täysin valotonta tietä niin eiköhän vaa kuulu sellanen kilkahdus ja sitten voi vittu. Ei muutaku vilkkua päälle ja taluttelemaa.

Kuskissa vika? :roll:

93...

26.10.2008 20:39

karkulainen kirjoitti:
^caballero^ kirjoitti:
jake93 kirjoitti:Yamaha pamahtaa liian usein. Leipoo 1000km välein. Viimeksi olin ajamassa 5km pitkää täysin valotonta tietä niin eiköhän vaa kuulu sellanen kilkahdus ja sitten voi vittu. Ei muutaku vilkkua päälle ja taluttelemaa.

Kuskissa vika? :roll:

93...

:D Ei kannata käyttää sitä moottorijarrua nii paljoo (ei ollenkaa) ;D

26.10.2008 20:40

karkulainen kirjoitti:
^caballero^ kirjoitti:
jake93 kirjoitti:Yamaha pamahtaa liian usein. Leipoo 1000km välein. Viimeksi olin ajamassa 5km pitkää täysin valotonta tietä niin eiköhän vaa kuulu sellanen kilkahdus ja sitten voi vittu. Ei muutaku vilkkua päälle ja taluttelemaa.

Kuskissa vika? :roll:

93...

No oon minäki 93, mutta mopossa ei oo mitn vikaa ollu... ;) en ota loukkauksena. :lol:

26.10.2008 20:43

Mopo ei oo koskaa levinny/pamahtanu/leikannu tai mitää kesken matkan :P Välil saa vaa työnnellä käyntii ku väljistyny mäntä tai jotain..

26.10.2008 21:29

jake93 kirjoitti:Yamaha pamahtaa liian usein. Leipoo 1000km välein. Viimeksi olin ajamassa 5km pitkää täysin valotonta tietä niin eiköhän vaa kuulu sellanen kilkahdus ja sitten voi vittu. Ei muutaku vilkkua päälle ja taluttelemaa.

Ei varmaan kannata ottaa selvää miks se leipoo..

26.10.2008 21:55

Mikäs siinä: aina kun leipoo ni uus pytty+mäntä kehiin ilman muita toimenpiteitä... Ja rahaa riittää...