Mopoihin ja moposkoottereihin liittyvät jutut joille ei ole omaa aluetta. Myös mopoväen ajovarusteet.

Monestiko moposi on hajonnut matkalla?

ei kertaakaan
1461
49%
alle 2
742
25%
alle 5
421
14%
alle 10
135
5%
enemmän kuin 10
214
7%
 
Ääniä yhteensä : 2973

5.2.2009 21:48

Hubaloooo kirjoitti: ja en tiedä, kun sitten kun vaihtaa vaihteita niin kuuluu kova naks. kysyn pitääkö se kytkint pohjas nii se sanoo, et puoliks. johtusko siitä? mutta ajotapoja sen pitäs kyllä muuttaa, eiks sen kytkimen kuulu olla pohjassa iha kun vaihtaa? ite ainaki teen niin.

Joo se rutina ja rotina on ihan tavallista, kun vaihtaa vaihdetta.

8.2.2009 22:05

Ihme. Ei oo ikinä millää laitteella, millä oon ajanu nii raksunu vaihteisto vaihettaessa. No, kaippa ne laitteet on sitte ollu jotenki kummallisia ku ne ei rahise ja naksu...

8.2.2009 22:22

Tänään meni kaasuvaijeri poikki. Ei muutaku hampailla siitä vaijerin päästä kiinni kun ei saanut muuten mitään otetta siihen :lol: 4-5 km tultiin sitte tuolla tavalla kotia.

8.2.2009 22:51

Onhan ne, tai no, levinny ja levinny:

Kiinanmankista lähti takavanne akselin varaan alkumetreillä, ois pitäny tsekata osaako ne kiristää pultteja ja muttereita, eipä osannu... Ketjut kans pamahtanu poikki ja on kai sen kans ollu muutaki harmia mut ei voi enää muistaa :(

Nitrosta meni koulussa (13 km kotoo) kaasukapula paskaksi, kiva sitte ajaa kotii ku tyylii 5000 kierrosta sain laitettua kiristämällä, alle tehopiikin meni sit koko ajan :(

Samurai (ei ole mopo mut enivei) leikannut kahdesti kesken ajon, eka kerta 4 km päässä kotoo, oli kiva työntää :S Toinen kerta melkeen kotipihalla.

Niin ja ajoin kaverin Barbilla ku oltiin niitten mökillä, katkes mun alla kaasuvaijeri, 20 km sit kaveri ajo kotiin vetäen kaasuvaijeria kädellä, ei hoksannu että ei saa öljyä sillon, piti vaa toivoo ettei suht kiree 70cc pytty leikkaa, eihän se leikannu :)

10.2.2009 12:48

Toi derbilia jätti tielle jo sinä päivänä ku kävin hakemassa sen liikkeestä uutena :lol:

10.2.2009 16:34

Dexter__35 kirjoitti:Toi derbilia jätti tielle jo sinä päivänä ku kävin hakemassa sen liikkeestä uutena :lol:

Kuinkas se nyt niin?
Oma mopo jättäny tienposkeen useemmanki kerran. :(

10.2.2009 19:40

Joo sama. Tien päälle jättäny, mutta aina kodin lähel, ei ikinä pidemmäl matkal.

10.2.2009 22:16

Onhan tuo derbi pari kertaa pitänyt ihan omat tauot :)

11.2.2009 14:32

Palexd kirjoitti:Niin ja ajoin kaverin Barbilla ku oltiin niitten mökillä, katkes mun alla kaasuvaijeri, 20 km sit kaveri ajo kotiin vetäen kaasuvaijeria kädellä, ei hoksannu että ei saa öljyä sillon, piti vaa toivoo ettei suht kiree 70cc pytty leikkaa, eihän se leikannu :)

Miksi ei saisi öljyä? Eikös se vaijeri haaroitu siellä tankin alla ja vaijeria vetämällä molemmat päät kyllä liikkuu, niin öljypumpulla, kuin kaasarissa.

14.2.2009 0:28

Kerran loppu bensa kesken matkan ;)

15.2.2009 16:13

Vanha x limitti leipo kerran ku ajettiin täyzii alamäkeen..oltiin kyllä niin revitelty sitä.

15.2.2009 22:14

AAte kirjoitti:Ihme. Ei oo ikinä millää laitteella, millä oon ajanu nii raksunu vaihteisto vaihettaessa. No, kaippa ne laitteet on sitte ollu jotenki kummallisia ku ne ei rahise ja naksu...

Minarelli ainakin naksuu kovasti, kun vaihtaa.

20.2.2009 21:41

Hubaloooo kirjoitti:Edellisellä sivulla mainittiin tosta tyhjähuudatuksesta...
Heh, kaveri lämmittää konettaa aina siten, että kierrokset ihan tapissa jotain 5sek useamman kerran päivittäin. Kaasu täysin auki n. 5sek auki ja kiinni, melkein heti uudestaan useita kertoja ja n. 5min kuluttua lähtee liikkeelle. Ihmettelen sitä vain kuinka se on ylipäätään mahdollista, kun on jo vuoden verran tehnyt tota kuulemma ilman sen suurempia koneremppoja. Tosin sen mopo on todella huono kiihtymään ja tehoja selvästä vähemmän kuin mulla, kun joskus alkuaikoina sillä kiihty lähes yhtä hyvin kuin mulla.

Ehkä se derbin laadukas moottori on syynä siihen, että kone kestää...

ja en tiedä, kun sitten kun vaihtaa vaihteita niin kuuluu kova naks. kysyn pitääkö se kytkint pohjas nii se sanoo, et puoliks. johtusko siitä? mutta ajotapoja sen pitäs kyllä muuttaa, eiks sen kytkimen kuulu olla pohjassa iha kun vaihtaa? ite ainaki teen niin.

Kaveris taitaa olla oikee fiksu poika :lol:

20.2.2009 21:56

tänään viimeksi, ketjut poikki

21.2.2009 3:01

jakezi kirjoitti:
AAte kirjoitti:Ihme. Ei oo ikinä millää laitteella, millä oon ajanu nii raksunu vaihteisto vaihettaessa. No, kaippa ne laitteet on sitte ollu jotenki kummallisia ku ne ei rahise ja naksu...

Minarelli ainakin naksuu kovasti, kun vaihtaa.

ei mul vaa naksu