Mopoihin ja moposkoottereihin liittyvät jutut joille ei ole omaa aluetta. Myös mopoväen ajovarusteet.

Mitä moposi sinulle merkitsee?

Kulkuväline paikasta A paikkaan B.
361
16%
Himo-kiesitykseen ja viritys/tuunaus vekotin.
402
18%
Molempia.
1435
64%
Ei ole mopoa.
42
2%
 
Ääniä yhteensä : 2240

30.11.2009 21:42

Anttu_ kirjoitti:huomasin että mopo oli sen verran tärkee etten antanu puukkomiehen viedä sitä (vaikka uhkas mua puukolla). Äijä oli just tönässy mut pois ja oli itte polkasemas detskiä käyntiin, niin hyppäsin äijän päälle. En siinä ajatellu mitään vaan se tuli refleksinä. Tästä voi päätellä että moponi on melko tärkeä mulle :)



Tahtoo tarinaa, laita vaikka yv, niin eipähän mee ot.

30.11.2009 23:46

Hieman trolliltahan tuo haiskahtaa, mutta voi tosin pitää paikkaansakin.
Sen takia minäkin haluaisin kuulla lisää, miten puukkomiehen kävi? Soititko poliiseille?

2.12.2009 11:48

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2009113010683989_uu.shtml

Heille jotka eivät usko. Juttua löytyy myös Pohjalaisessa ja Vasabladetissa .

E: soitin poliisille heti jälkeenpäin , ja jutta selvitellään parhaillaan .

2.12.2009 22:24

Aika hurja juttu 8)

2.12.2009 22:44

Onhan toi 16 vuotiaalle aika hurja juttu. Kannattaa olla ilonen, ettei se morasälli vetäny puukkoa mahaa tai johonkii.

30.12.2009 11:33

Moponi merkitsevät minulle:
-mukavia kunnostus- ja entisöintihetkiä
-keinoa toteuttaa luovaa puolta itsessään
-nautinnollisia ajohetkiä lämpiminä kesäpäivinä ja -öinä
-tapaa unohtaa kiireen ja huolet kun hyppään mopon selkään ja polkaisen käyntiin
-hyvää keinoa irtautua kaikesta arjesta
-aikamatkaa nuoruuteni mopoiluhetkiin
-mielenkiintoisia ja jännittäviä hetkiä osien metsästämisessä
-aika reipasta rahanmenoa (kaikki kivahan maksaa)
-mukavien ja mielenkiintoisten ihmisten tapaamista harrastuksen merkeissä
-rompepäivien ym koluamista osia etsiessä
-tapaa viilentää oloa kesähelteillä
-mukavaa keinoa käydä kavereita tapaamassa
-erinomaisia kulkineita etsiessäni valokuvauskohteita

30.12.2009 14:30

Mopon merkitys mulle on harrastusväline.. voipi käyä esim kuvailemassa (toinen harrastus) tosin nyt joulun aikoihin en oo liikkeele ehtiny valosan aikaan :lol: jos tolla mopolla vaikka pääsis paikkoihin johon autolla ei, plus tuo mopolla ajo on mukavan kiireetöntä hommaa.. ainut "viri" mitä tohon on harkinnu ois laskettu kansi. jaksas vääntää tämmösen ison rumiluksen kanssa..

30.12.2009 16:07

Supi Koira kirjoitti:Mopon merkitys mulle on harrastusväline.. voipi käyä esim kuvailemassa (toinen harrastus) tosin nyt joulun aikoihin en oo liikkeele ehtiny valosan aikaan :lol: jos tolla mopolla vaikka pääsis paikkoihin johon autolla ei, plus tuo mopolla ajo on mukavan kiireetöntä hommaa.. ainut "viri" mitä tohon on harkinnu ois laskettu kansi. jaksas vääntää tämmösen ison rumiluksen kanssa..


Ota sorvissa tai muulla tavoin 1,5mm pois kannesta, väätö paranee aika hyvin eikä pitäis vielä vähentää koneen käyttöikää, ainakaan kovin paljoa. Itse olen niin tehnyt joka mopooni kun olen tällanen liki satakiloinen jässikkä. Nopeudella ei tee mitään, lähtee senverran ajoissa että ehtii. Jos ei ehdi pitää hommata prätkä.

Minullekin mopot ovat täysin harrastevälineitä ja ne tukevat myös valokuvausharrastustani joka on romuautojen kuvaaminen. Mopolla pääsee yleensä perille asti.

30.12.2009 16:15

PioneerVolvo kirjoitti:
Supi Koira kirjoitti:Mopon merkitys mulle on harrastusväline.. voipi käyä esim kuvailemassa (toinen harrastus) tosin nyt joulun aikoihin en oo liikkeele ehtiny valosan aikaan :lol: jos tolla mopolla vaikka pääsis paikkoihin johon autolla ei, plus tuo mopolla ajo on mukavan kiireetöntä hommaa.. ainut "viri" mitä tohon on harkinnu ois laskettu kansi. jaksas vääntää tämmösen ison rumiluksen kanssa..


Ota sorvissa tai muulla tavoin 1,5mm pois kannesta, väätö paranee aika hyvin eikä pitäis vielä vähentää koneen käyttöikää, ainakaan kovin paljoa. Itse olen niin tehnyt joka mopooni kun olen tällanen liki satakiloinen jässikkä. Nopeudella ei tee mitään, lähtee senverran ajoissa että ehtii. Jos ei ehdi pitää hommata prätkä.

Minullekin mopot ovat täysin harrastevälineitä ja ne tukevat myös valokuvausharrastustani joka on romuautojen kuvaaminen. Mopolla pääsee yleensä perille asti.

mulla on jo madallettu kansi, oli toiminta onkelmia nii ostin kympillä laskemattoman. ite useimmin kuvaa maisemia ko ei useemmin mitään muuta monestikkaa keksi..

30.12.2009 19:55

Noh mulla ja exällä tuli ero muutama kuukausi sitte mopon takii että päätelkää siitä :lol: ja nyt ku on mopo myyty ni pitäs saada Beta keväällä :)

30.12.2009 20:37

Meinaatko että jätti sut sen takia että vietit liikaa aikaa moposi kanssa? :D aika tiukka muija taisi olla sulla :D

30.12.2009 21:41

Välitin kuulemma moposta enemmän kun siitä :lol: Tekosyy taikka ei, aika karuu. :D Jotta ei menis ihan offtopiciks nii sanottakoon että kyllä se derbi oli mun silmäterä puolen vuoden ajan ;)

31.12.2009 3:14

The Basterd kirjoitti:Välitin kuulemma moposta enemmän kun siitä :lol: Tekosyy taikka ei, aika karuu. :D Jotta ei menis ihan offtopiciks nii sanottakoon että kyllä se derbi oli mun silmäterä puolen vuoden ajan ;)



Omaaki tyttöä vitutti kun aina olin rassaamassa tota ruoskaa..
Enite vitutti ku se suuttu siitä jos se sammu tienpäälle ja aloin korjaamaa sitä siinä :D lähti aina käveleen pois ku sitä hävetti :D

31.12.2009 11:42

KaNaTTu kirjoitti:

Omaaki tyttöä vitutti kun aina olin rassaamassa tota ruoskaa..
Enite vitutti ku se suuttu siitä jos se sammu tienpäälle ja aloin korjaamaa sitä siinä :D lähti aina käveleen pois ku sitä hävetti :D


Tuttu tunne :D

31.12.2009 21:35

Mukke kirjoitti:
KaNaTTu kirjoitti:

Omaaki tyttöä vitutti kun aina olin rassaamassa tota ruoskaa..
Enite vitutti ku se suuttu siitä jos se sammu tienpäälle ja aloin korjaamaa sitä siinä :D lähti aina käveleen pois ku sitä hävetti :D


Tuttu tunne :D


Samoin. :D Ei meinaa kylmillä keleillä vessa pysyä käynnissä.

Mutta, mopo tällä hetkellä ainoa harrastus, ja se tekee siitä tärkeän<3