Mopoihin ja moposkoottereihin liittyvät jutut joille ei ole omaa aluetta. Myös mopoväen ajovarusteet.

Oletko tyytyväinen ostamaasi mopoon?

En
462
21%
Kyllä
1697
79%
 
Ääniä yhteensä : 2159

Re: Oletko tyytyväinen ostamaasi mopoon?

21.9.2011 15:25

Hyvin tyytyväinen olen tähä piaggioo jolla on rullattu ite 5000km ja ostaessa oli 11188km. Mitään vikaa ei ole ollut, hyvi toiminu ja toivottavasti toimii tästä eteenpäin :D

Re: Oletko tyytyväinen ostamaasi mopoon?

21.9.2011 15:47

Joo, kyllä kai sitä pääsääntösesti tyytyväinen saa olla. Ainoo huono puoli on se, että kun pitää jotain huoltaa niin monesti osat vaan napsahtelee paskaksi, mistä lie kiinanmurometallista kasattu. Mutta hyvin on toiminut, luotettavasti. Ainoo isompi vika, mikä nytki on, takalaakereita vaihdeltiin kaverin kans nii toinen saatiin ehjänä pois, mutta vanteen keskiöstä lohkesi palanen, joka sitten taas murtui lisää ja lisää, tuskin enää hitsaukset sitä kasassa pitää joten uus vanne pitää ostaa.

Kyllä tää 500e mopoks on ihan hyvä, mitä nyt menee vähän rahaa tällä hetkellä kun ketjut/rattaat ja se vanne pitää ostaa, meniskö joku reilu satanen sinne, toivottavasti kestää sitte perkele...

Re: Oletko tyytyväinen ostamaasi mopoon?

21.9.2011 20:05

Muuten kyllä, mutta tahtoo tulla näitä huomaamattomia pikkuvikoja koko ajan.

Re: Oletko tyytyväinen ostamaasi mopoon?

21.9.2011 22:44

Juu, ei koskaan mitään ongelmia vaikka paikallinen jälleenmyyjä sanoikin ettei suorasuihkutusta kannata ostaa kun ei lähde käyntiin talvella, on käyntivaikeuksia sateella yms. - Mitään näistä ei ole koskaan tullut vastaan, ainakaan vielä. 8)

Re: Oletko tyytyväinen ostamaasi mopoon?

25.9.2011 22:30

En oikeestaan vikojakin on ollu jo aikalailla kiertokangen laakeri, Virtalukko on rikki ja tällähetkellä on sähkövika mopohan on ollut mulla vaan 2 kuukautta :x Muutenkin oisin halunut smoton muttaku isä ei suostunu maksaan tai hakemaan kaukaa niin jouduin ostamaa enduron :paha:

Re: Oletko tyytyväinen ostamaasi mopoon?

26.9.2011 18:43

En ole. Jotenki tuntuu että tuosa moposa on jokin kirous, aluksi toimi hyvin kun ostin sen mutta koko alamäki alkoi siitä kun se leipoi kun tuorevoitelu hajosi. Sen jälkeen ei ole ollut mitään muuta kuin vikaa, osat hajoaa toisensa jälkeen ja kaikista paras oli kun ostin uuden alakerran. Pyysin toimivaa alakertaa ja myyjä sanoi että kyllä toimii, kytkin oli kasattu aivan väärin, ei ottanut ollenkaan, sen jälkeen irtosi magneeton kiila kun poljin mopoa ensimmäistä kertaa käyntiin ja 3. vaihde naputtaa aika isolla äänellä. Olisi pitänyt haastaa se tyyppi varmaan oikeuteen, joku kauppapetos mikälie? :paha: Ja kun tuota mopoa en ole edes rääkännyt, nyt vasta rupesin keulimaan ja kaikien muitten ruoskat toimivat, mikälie maanantaikappale tuokin derbi :| Kaverilla vähän samanlainen, 820e mennyt kun nyt toukokuussa osti niin pelkkiin huoltoihin, kampiakselit ja pytyt paukkunu.

Re: Oletko tyytyväinen ostamaasi mopoon?

26.9.2011 19:26

Olen ollut tyytyväinen vaikka kaasarissa usein ollut roska (varmaan huono suodatin?) ja joutunut repii sen irti. No vaihteistokin sanoni ittensä kerran irti mut silti muuten ollu loistava mopo hyvät jarrut, jousitus, alusta, kaikki :). Ainii kiertee menny vähän joka paikasta esim tuorrevoitelun siitä korkista peilin kiinittyksestä ynm.

Re: Oletko tyytyväinen ostamaasi mopoon?

26.9.2011 21:42

Olinhan mä tyytyväinen Factory Bikeen saa kylllä ettiä yhtä hyvä hinta/laatu suhteista mopoa , ja vielä tehokastaki(minarelli) :D :lol: nojuu jokanenhan kehuu aina omaa mopoa mutta huonona puolena voisin sanoo suuri bensan kulutus (raskas kaasukäsi)? Tosiaan kulutti varmaan jtn 7 litraa satasel :D tosiaan mopoa ei enää ole, Että pöllittii tos kuukaus sitte :seko:

Re: Oletko tyytyväinen ostamaasi mopoon?

28.9.2011 0:03

Oon enemmän ku tyytyväinen, vastinetta rahoille ainakin sain (Beta track) Mopohan on saman hintane ku esim derbin kalleimmat mallit että siitä vaa vetämään johtopäätöksiä :) 1000 km ajettu ei viel mitn vikoja, ja on muuten helppo virittää :)

Re: Oletko tyytyväinen ostamaasi mopoon?

28.9.2011 14:35

Olen tyytyväinen. Skootterissa ei ole ollut mitään suurempaa vikaa, toisin kuin ex-Derbissäni, jossa oli tyyliin joka viikko jotain säädettävää.

Re: Oletko tyytyväinen ostamaasi mopoon?

28.9.2011 19:58

Olen. Koska kameli vaan on niin best.

Re: Oletko tyytyväinen ostamaasi mopoon?

28.9.2011 20:25

Kyllähän tohon Piaggioon ihan tyytyväinen on saanut olla suurimman osan ajasta. Onhan siinä ollut jos jonkinmoista vikaa, mutta ainakin on päässyt tutustumaan italialaisten insinöörien taidonnäytteisiin lähempää. :lol:

Re: Oletko tyytyväinen ostamaasi mopoon?

30.9.2011 21:23

Olin tosi tyytyväinen Derbi X-Race R -05 mopooni, sillon kun sillä tuli ajeltua. Tekniikassa ei mitään ongelmia, tosin eihän se ollut ajettukaan (mittarin mukaan) kuin 7500-11tkm. Oli hintaan nähden mahtava peli, ehkä liianki huoleton. :D Näit vanhempii Derbei voin kyllä suositella jos budjetti on tiukka, mutta varaudu sähkövikoihin, joista toki useimmat johtuu katki hankautuneista johdoista... ettei sen isompia.

Re: Oletko tyytyväinen ostamaasi mopoon?

1.10.2011 10:42

omaan mopoon tyytyväinen näin 7tkm --> 13tkm jälkeen. Mutta nyt alkanu osat hajoilee ( alkanu siitä ku keulin ympäri) syyläri vuoto, kannen tiivisteet, palotilan kansi kieroks.

Re: Oletko tyytyväinen ostamaasi mopoon?

1.10.2011 22:15

eipä oo derbin osto vielä kaduttanu! ;) tosin eihä sille oo vielä ees kilometrejäkää tullu :D ja manki toiminu aivan täydellisesti vaikka jo sellaset 6tuhatta ajettu :)