Mopoihin ja moposkoottereihin liittyvät jutut joille ei ole omaa aluetta. Myös mopoväen ajovarusteet.

auttoivatko vanhemmat mopon ostossa?

kyllä
2619
81%
ei
607
19%
 
Ääniä yhteensä : 3226

Re: tukivatko vanhemmat mopon ostoa?

29.10.2011 21:23

Slerpa_ kirjoitti:
Mutta sehän on sitten ihan oma vika?
Ei? Mistä saa rahaa hankittua jollei löydä kesätöitä? Aina tosin jankataan, että löytää töitä, jos vaan hakee tarpeeksi ahkerasti, mutta fakta on se, että sellasia kesätöitä, josta saa edes jotain käteen (eli ei sitä 2 viikon ruohonleikkuu hommaa, mistä saa sen 200 euroa), ei löydä ilman suhteita, ja jos löytäisikin esimerkiksi jossain isommassa teollisuus laitoksessa, on heti kaiken maailman työsuojelu tyypit, sun muut AY-homot hengittämässä niskaan ja kitisemässä joka asiasta...Itse jouduin juuri noitten ääliöitten vuoksi pellolle yhdestä kesätyöpaikastani. Suhteilla jos pääsee johonkin, ei ole tätä ongelmaa.

YKsinkertaisesti, jollei ole suhteita, kesätyöpaikan hankkiminen on aivan tolkuttoman hankala homma, ja näin ollen ei rahaakaan tule yhtään mistään, joten jää mopo hankkimatta vaikka kuinka olisi luonnetta. Myös jos olen ollut siellä 200 euron työpaikassa, saan niillä rahoilla jonkun kilvettömän romun, jossa ei luultavammin toimi yhtään mikään. Kannattaako minun ajella sillä kilvettömällä vehkeellä, vai ottaa vanhempien apu vastaan, ja ostaa joku vähän kunnollisempi mopo, jossa esimerkiksi valot ja jarrutkin voisi jopa toimia?

Mikä periaatteessani on väärin, kertoisitko?
Se, että se kusee siinä, jos ei ole saanut töitä, ja joutuisi sen vuoksi ostamaan sen satasen kilvettömän romun. Periaatteesi kusee myös, jos et maksa jokaisesta vanhempiesi luona syömästä ateriasta rahaa sille kuka tavarat on ostanut ja ruuan laittanut. Jos nukut/asut vanhempiesi luona ilmaiseksi, periatteesi kusee. JOs et maksa kaikista automatkoista vanhempiesi kyydissä, periaatteesi kusee. Eli yksinkertaisesti sanottuna, jos asut kotona vanhempiesi luona, toimit täysin periaatteitasi vastaan, ellet sitten maksa vanhemmillesi jokaisesta asiasta.

Mopoilu ikäinen nuori ei vaan voi tulla omillaan toimeen, ja on täysin riippuvainen vanhemmistaan.


Itse ainakin sain kesätöitä ilman suhteita, kantsii ruveta etsimään heti joulun jälkeen. Olin 2,5kk töissä ja palkkanauhassa lukee, että 2800e olen tienannut + 300e lomaraha korvaukset. Että kyllä helposti noillakin rahoilla olisi saanut jonkun-näköisen mopon. Tällä hetkellä teen koulunohessa silloin tällöin töitä. Esim,- syyslomalla olin töissä, joululomalla menen töihin ja hiihtolomalla.

Ja nyt itse aiheeseen. Mulla on ollut 4 mopoa ja kaikki olen niistä itse maksanut. Taino 3 mopoa itse maksanut. En laske 1 mopoa mukaan minkä ostin rippirahoilla.
Ikää löytyy tänä vuonna siis 16.

Re: tukivatko vanhemmat mopon ostoa?

30.10.2011 1:16

Ite en kyllä ala lomiani töihin käyttämään kun niitä vielä on :lol: Viimekesänä tein 2vk kesätöitä ja palkka tais olla 300egee ja laskeskelin että tuntipalkka jotain 4egee.. Ja oli muuten ihan vitun paskaa hommaa ja palkka noin paska että uuestaan en sinne ole menossa! Ehkä sitä ens kesänä vois taas vaikka 2-4vk tehdä töitä, mutta jossain muualla.. :lol: Ja kyllä, iskä osti koko mopon, hintaa oli 1000€.

Re: tukivatko vanhemmat mopon ostoa?

30.10.2011 18:42

Jos yhtään on luonnetta ja pientä rahanahneutta voi helposti lomilla tehdä töitä. Mulla olisi seuraava loma tiedossa 2012 elokuussa.

Itse tein kesällä 7,58e tuntipalkalla töitä, syyslomalla tuntipalkka nousi 8,92e. Mutta pitää nyt tehdä cvc ja rueta etsimään toisia töitä missä jerkeisin käydä koulunohellakin.

Re: tukivatko vanhemmat mopon ostoa?

30.10.2011 20:22

Ei mulla kyllä minkäänlaista tarvetta rahallekkaan oo kun en sitä mihinkään käytä :lol: Tilillä pitäis olla lähelle 2000€, mutta mulla ei ole electronia joten en niitä pääse käyttämään ja ihan hyvä niin :lol:

Re: tukivatko vanhemmat mopon ostoa?

30.10.2011 21:29

No sähän jännä tapaus oot jossei raha kelpaa.Usko tai älä kyllä sille rahalle tulee käyttöä vaikka autoon tai autokorttiin.Itteeni ottaa päähän kun tuli käytetty viistoista vuotiaana kaikki kesätyörahat ja synttäri rahat (n.1700e) mopoon ja kaikkeen turhaan sillä rahalla saanu jo helvetin hyvän auton.
Mutta pitäskö palata siihen asiaan ei taida ihan kesätyöt liittyä vanhempien mopon ostoon.

Re: tukivatko vanhemmat mopon ostoa?

30.10.2011 21:43

Ihme kyllä, tukivat.

Re: tukivatko vanhemmat mopon ostoa?

30.10.2011 22:16

Ite olen maksanut kaikki mopedit. Tällä hetkellä löytyy detsimopo, yz ja yks kiinanpaska mini. Kesätöissä viime kesänä 6e tunti. Sen viis viikkoa duunia mutta saipahan rahaa edes vähän. Viime kesänä oli vaan niin perkeleesti rahaa mutta nopeestihan raha hupenee kun tolla bensasyöppö yz:talla ajelee.

Mutta noista kesätöistä, jos oikeesti haluaa kesätöihin niin kyllä sillon pitäs päästä. Ite otin vastaan tommosen "paskaduunin" ja kävin heti tammikuussa ettimässä kesätöitä. Kunnolla vaan kun käy ettimässä ja kyselemässä monista eri paikoista nii eiköhän pitäs päästä. Jos peruskoulun tet on hoidettu kunnialla ja kiitettävät työtodistuksessa niin siitäkin apua.

Re: tukivatko vanhemmat mopon ostoa?

30.10.2011 22:20

Itse maksoin koko mopon - 1300e. Ja sen eteen tehtiin töitä, ei riparirahoja yms ;)

Re: tukivatko vanhemmat mopon ostoa?

31.10.2011 20:39

^Joo kyllähän tämä vähän offtopikiksi menee.
Mutta en olis kyllä itsekään laittanut vastaan jos porukat olisivat tukeneet mopojen ostelussa. Tällä hetkellä suunnitelmissa säästellä rahat autoon, tietokone nyt syö pussista sen 700e. Mutta kaippa siihen autoon sen 3000-5000e saisin tehtyä töillä ennenkuin 18 nasahtaa mittariin :lol:

Re: tukivatko vanhemmat mopon ostoa?

31.10.2011 22:50

Mukke kirjoitti:Vanhemmat maksaa kaike, 6 päivää elämäs ollu töis.
KINOOS VITTU NYT TÄ PASKA JAUHANTA SAIS RIITTÄÄ
justdoit kirjoitti:Kaikkialla tarvitsee päteä turhaa, suoraansanoen paskaa..


Nykyään "päteminen" on normaalia väittelyä jostain asiasta. Valitettavasti kaikki eivät ole samaa mieltä kaikkien kanssa. Joskus aikoinaan tämäkin tajuttiin, mutta nykyään kaikkien pitäisi olla samaa mieltä kaikesta, mitään ei saisi arvostella, eikä mistään esittää eriäviä mielipiteitä.

Tarkoitukseni oli tuoda esille se tosiasia, että joka paikassa ei niitä töitä ole, ja kaikkien ei ole mahdollista sitä mopoa kustantaa järkevästi. Menihän tuo jutustelu osittain OTksi kylläkin.

Sinällään en tajua tämän topicin ideaa. Jos täällä ei kerta tykätä siitä että keskustellaan jostain, topichan on turha listaustopic? En ymmärrä miten jotain voi kiinnostaa se, että Teppo Mikkelistä osti mopon omilla rahoillaan, ja Jarno Rovaniemeltä sai mopon vanhemmilta, kun taas Jori Helsingistä maksoi mopostaan puolet. MIelestäni se on sitä paskanjauhantaa ja listausta, jota tässäkin topicissa on suht paljon. Luulisin kaikkien ymmärtävän, että maailmassa on lukemattomia eri mopedin rahoitustapoja jo ilman että jokaisen täytyy listata oma versionsa tänne.


En palaa tähän asiaan tässä topicissa enään.

Re: tukivatko vanhemmat mopon ostoa?

31.10.2011 22:55

^Slerpa_ puhuu (taas :D ) asiaa.

Re: tukivatko vanhemmat mopon ostoa?

26.1.2012 20:44

Isällä huono lapsuus, sen takia. Silloin vuonna kivi ja keppi isä osti kyllä helkama super sportin vaikka pappa kielti asiaa, samana päivänä joutui perumaan kaupat.. Sen takia vanhemmat tuki mopon ostoa varallisesti yli puolella, ja kaikki mukavat ajovarusteet siihen päälle. Nykyään isukki valittelee viriosista :s mutta antaa asian olla :D

Re: tukivatko vanhemmat mopon ostoa?

26.1.2012 21:50

Tukivat aika paljonkin, no oikeastaan ostivat koko mopon. Oikeastaan sekin on se syy, että kavereilla oli nassikkana kaikenmaailman crosseja ja mönkkäreitä. Porukat lupas , että kun oon 15 vuotias maksavat mulle mopon. Kortti taas menee niillä rahoilla, mitä vanhoista tavaroista oon saanu. Vakuutuksetkin maksavat. Mutta kaikki osat, mitä pitää ostaa niin omilla rahoilla. kuten, riparirahoilla + kesätyörahoilla. Huollot varmaan isäntä maksaa ite ja on mukana jos ite duunaan.

Re: tukivatko vanhemmat mopon ostoa?

26.1.2012 22:38

Pappa on ollut niin reilu, että on kaikki osat/mopon ostanut. Ei ole edes kertaakaan vikissy osien hinnasta. Mopohan ostettiin avksta ja piti maksaa korjauksineen 500, mutta se on pikkasen venynyt. Nyt on mennyt noin 800€ ja vielä tarvii rahaa...

Re: tukivatko vanhemmat mopon ostoa?

27.1.2012 8:05

Derbin maksoin ite, AX:n sain sedältä ja soliferista maksoin puolet (50€ :lol: )