Mopoihin ja moposkoottereihin liittyvät jutut joille ei ole omaa aluetta. Myös mopoväen ajovarusteet.

auttoivatko vanhemmat mopon ostossa?

kyllä
2619
81%
ei
607
19%
 
Ääniä yhteensä : 3226

19.10.2010 18:47

Kunhan eivät kiellä sen ktm:n viritystä :lol:

19.10.2010 19:47

heh :D

Itselläni vanhemmat maksoi 2 mopon ja kortin. Bensat vähän väliä.
Viritykset, huollot, korjaukset, jne jne maksan itse.

20.10.2010 10:17

no hitto, luulin et meinattii sitä että, mitä mieltä vanhemmat on mopon ostosta, no pistin myönteisen vastauksen.
Mut jos meinattii mopon maksamista ja ylläpidon auttamista, nii sitte kielteinen osittain.
Moponi oli 1650€, kypärä mukana, maksoin moposta vähän päälle tonnin, izi ja möm maksoi sitte puoliks loput. Mut ite maksan bensat, korjaukset ja nää, tievakuutuksenki joudun ite maksaa jos ajan talvel, mut en aja nii vanhemmat sen maksaa kokonaan.
edit: nii ja kortin maksoin ite kaikkine kuluinee.

20.10.2010 12:40

-Gazzu- kirjoitti:no hitto, luulin et meinattii sitä että, mitä mieltä vanhemmat on mopon ostosta, no pistin myönteisen vastauksen.
Mut jos meinattii mopon maksamista ja ylläpidon auttamista, nii sitte kielteinen osittain.
Moponi oli 1650€, kypärä mukana, maksoin moposta vähän päälle tonnin, izi ja möm maksoi sitte puoliks loput. Mut ite maksan bensat, korjaukset ja nää, tievakuutuksenki joudun ite maksaa jos ajan talvel, mut en aja nii vanhemmat sen maksaa kokonaan.
edit: nii ja kortin maksoin ite kaikkine kuluinee.

No onhan ne sitten aika paljon tukenut jos n. 600€ maksoivat pyörästäsi..

20.10.2010 13:27

WnbRider kirjoitti:
-Gazzu- kirjoitti:no hitto, luulin et meinattii sitä että, mitä mieltä vanhemmat on mopon ostosta, no pistin myönteisen vastauksen.
Mut jos meinattii mopon maksamista ja ylläpidon auttamista, nii sitte kielteinen osittain.
Moponi oli 1650€, kypärä mukana, maksoin moposta vähän päälle tonnin, izi ja möm maksoi sitte puoliks loput. Mut ite maksan bensat, korjaukset ja nää, tievakuutuksenki joudun ite maksaa jos ajan talvel, mut en aja nii vanhemmat sen maksaa kokonaan.
edit: nii ja kortin maksoin ite kaikkine kuluinee.

No onhan ne sitten aika paljon tukenut jos n. 600€ maksoivat pyörästäsi..

Nii on, mut ei se tunnu sillo, ku kaikki ketkä tunnen, nii vanhemmat on maksanu niille koko uuden mopon ja bensat ja nämä. Mutta onhan se paljon, koska mun mielipide onki se et pitäis ite omat pelit maksaa.
Ja maksan tota 600e hintaa niille takas koko aikaa, ku käyn töissäki..

20.10.2010 16:31

Kyl mäki maksasin bensat jos töissä kävisin

20.10.2010 21:06

Mene töihin sit?

Isä tukenut lainaamalla rahaa "hieman", yhteensä eri pyöriin n. 3000e ja kuskaamalla ostoreissuille. Lainat maksettu takaisin ajat sitten ja kaikki muukin pyöriin liittyvä maksettu itse.

20.10.2010 22:15

Olwi kirjoitti:Mene töihin sit?


köhköh... Ihan joka paikkakunnalla ei löydykään työpaikkoja joka kiven alta, ja aina sen nihkeämmin mitä nuorempi on :(

20.10.2010 23:39

Night Crawler kirjoitti:
Olwi kirjoitti:Mene töihin sit?


köhköh... Ihan joka paikkakunnalla ei löydykään työpaikkoja joka kiven alta, ja aina sen nihkeämmin mitä nuorempi on :(

Ammattilaiskärki: Nykymaailmassa ei paikkakunta rajoita työpaikan saantia. Internet on iso ja laaja paikka, josta myös löytyy vähänkään välkymmälle kaverille etätöitä. Australialaiset ja eurooppalaiset maksaa noin yleisesti ottaen parhaiten.

21.10.2010 14:52

Mopoon lainas 200e joka on maksettu takas, mopo tosin makso huimat 400e (derbi senda x-treme sm 05).

21.10.2010 22:33

Vanhemmat makso boosterin 500e, mutta maksoin ite typhoonin 300e.

22.10.2010 0:03

Ensimmäisen mopon ostossa isä maksoi 200€ ja itse 100€.
-Seuraavat 17 mopoa tullut itse maksettua kokonaan joten myös jatkossakin. ainoastaan isä lähtee autolla kuskiksi hakemaan. (yleensä mopot jotka olen ostanut ovat maksaneet 150-300€ koska ovat yleensä niin huonokuntoisia) ;)

8.12.2010 23:57

Mutsi makso yksin. 750€. Mutta joudun tekemään huollot/maksamaan bensat omilla.
Viimeksi muokannut Jippaj päivämäärä 7.8.2011 21:14, muokattu yhteensä 2 kertaa

14.12.2010 18:44

Isä maksoi Gileran 1200e maksoi pari vuotta sitten,, itse maksan huollot/ tai huollan itse jos jotain pientä tulee osat ym mun piikkiin (paitsi sm vanteet jotka äippä osti :) )
Tunturi on alunperin isän työkaverilta saatu,, ja päätyi veljelleni (ja näin nätisti sanottuna ei tajua mopoista mitään) ja monen mutkan jälkeen luopui siitä ja nyt minulla :) koneen olen purkanut ja uudet osat olen maksanut,,

osittain taisi mennä OT:ksi mutta ei varmaan kukaan kuole sen takia :nörtti:

14.12.2010 20:50

Pappa betalar koko systeemin vakuutukset huollot varusteet jne. Ite joskus ostan bensaa ja öljyä itse. On ite motoristi miehii nii ymmärtää. ;)
Eli derbi drd pro sm 2009 jtn +3000e.
En ois saanu proota ellei ois sitä ennen ollu samuraita jota sai koko ajan korjata, nii ukko päätti ostaa sit kunno mopon. :lol:
Thx samurai.