Mopoihin ja moposkoottereihin liittyvät jutut joille ei ole omaa aluetta. Myös mopoväen ajovarusteet.

auttoivatko vanhemmat mopon ostossa?

kyllä
2619
81%
ei
607
19%
 
Ääniä yhteensä : 3226

8.7.2010 12:55

Tucsi kirjoitti:Osa kavereist haukkuu pappa betalariks

Ne on näitä, joita itseään vituttaa kun vanhemmat ei laita pennin latia harrastuksien eteen. On se köyhälle kallista.

8.7.2010 13:33

Mettäläinen kirjoitti:
Tucsi kirjoitti:Isi makso mopon Derbi drd pro sm 2009 valkonen, rekisteröity 2010 uusi vakuutus ja täyskaskon,bensat sun muut huollot tulee maksamaan tai sit äiti. Tuningit maksan ite kai , ja virityksen 100% ite ja sakot 100% ite, tuskin tulee.. En viritä paljoa.
Ja porukat sponssas yhe suuttime,takarattaan ja ajovarusteet.
Ite tulen maksaa bensoi, ehkä jonki verran tai sit en. Aika näyttää :P

Osa kavereist haukkuu pappa betalariks, vaikka maksan osan itse . :nolo:


Ei jumalauta ooks tosissas? :lol:
Viimeksi muokannut TerpiTrT päivämäärä 15.6.2012 4:41, muokattu yhteensä 1 kerran

8.7.2010 13:36

Ja sitten alkaa vetämään sanojaan takaisin, kun huomaa tulleensa dissatuksi...arvostan.

8.7.2010 14:18

khor kirjoitti:
Tucsi kirjoitti:Osa kavereist haukkuu pappa betalariks

Ne on näitä, joita itseään vituttaa kun vanhemmat ei laita pennin latia harrastuksien eteen. On se köyhälle kallista.

Nytt..Esim mul on yks kaveri, jääköön nimi mainitsematta, sil oli aluks joku 200e skode. Sit muut sen kaverit osti vaihteellisen enskamopon, niinku mä myös. Sit se seuras heti perässä ku halus samanlaisen äkkii. Kysy faijaltansa et pliide saisinks tollasen ku kavereilki on. Huomenna tuli sitte uudella derbillä paikalle. :roll: Nyt pari sälliä joilla oli vaihdemopot ostaa kevarin ja tää nimeltämainitsematon tyyppi ostaa myöskin kevarin ,vaan että pysyis niitten sällien perässä. Jos ne sen kaverit ei olis ostanu kevareit, ei varmasti olis ostanu sekään. Sen derbihän ostettiin siis uutena vm-09 ja myytiin liikkeeseen ajettu alle 3000km ja sai siitä 1500e ku ei jaksanu kuulemma myydä nettimotossa. Saman tyypin suust kuultiin "mitä mä rahal teen." tunnistajat tunnistaa
Tuskin tarttee erikseen mainita ettei se oo maksanu koskaan bensoja ite jne...Niin ja kevariha tulee sille uutena -10vm luultavasti. Ite hankin vissiin kevarin mutta maksan sen ite, niinku myös kortin. :roll:
Vanhemmat makso siis käytetyn gilsun jonka hinnalla saan kevarin. Eli käytännössä maksan vaan kortin, mut juuh..Kunnon vuodatus. Oli pakko sanoo.

8.7.2010 14:23

Mitä sitten? Anna kaverin olla, ja ole tyytyväinen, jos se sen uuden kotarin hankkii. Ei se sinulta pois ole. Häneltä se pois on, jos tosiaan on niin tyhmä ettei tajua rahan arvoa. Tulee joskus olemaan hankalaa, mutta se ei taas ole sinun ongelmasi.

Matkiminen ärsyttää aina, ja semmonen että yrittää päästä porukkaan ostamalla samanlaisia tavaroita tms.

Itseäni ei lainkaan ärsytä nämä pappabetalarit, vaan ne ketkä siitä alati valittaa että joku on semmonen. Se on sitten toinen juttu jos se pappabetalar on leuhka ja leuhkii kaikella mitä on saanut. Semmosille suolaa mopon tankkiin pitäisi laittaa, että pysyisi poissa leuhkimasta.

8.7.2010 15:31

Näinhän se on, kuin slerpakin kirjoitti. Tälläinen havainto on myös pakko laittaa tähän, että nämä, joille vanhemmat maksavat uudet mopot yms eivät oikein osaa arvostaa näitä mopojaan. Itse olen myös joutunut(?) ostamaan itse kaikki mopot ja osat ja maksamaan bensat. Yleensä pesen mopon monta kertaa viikossa, lähes jokapäivä, kun se on likainen ja muutenkin huollan sitä usein. Kun taas nämä, joille on ostettu upouudet mopot, pitävät niitä sentin paskakerroksessa ja huollot jäävät välistä, koska ei sillä silloin tunnu olevan väliä kun ei itse mitään ole maksanutkaan. Kevari on harkinnassa, koska sekin menee omasta pussista. ;)

8.7.2010 17:11

Slerpa_ kirjoitti:Ja sitten alkaa vetämään sanojaan takaisin, kun huomaa tulleensa dissatuksi...arvostan.

Tarkotan, vanhemmat maksavat. Mutta teen töitä sen eteen<--Tiivistettynä ;)
Viimeksi muokannut TerpiTrT päivämäärä 15.6.2012 4:43, muokattu yhteensä 1 kerran

8.7.2010 17:42

mixxer kirjoitti:Näinhän se on, kuin slerpakin kirjoitti. Tälläinen havainto on myös pakko laittaa tähän, että nämä, joille vanhemmat maksavat uudet mopot yms eivät oikein osaa arvostaa näitä mopojaan. Itse olen myös joutunut(?) ostamaan itse kaikki mopot ja osat ja maksamaan bensat. Yleensä pesen mopon monta kertaa viikossa, lähes jokapäivä, kun se on likainen ja muutenkin huollan sitä usein. Kun taas nämä, joille on ostettu upouudet mopot, pitävät niitä sentin paskakerroksessa ja huollot jäävät välistä, koska ei sillä silloin tunnu olevan väliä kun ei itse mitään ole maksanutkaan. Kevari on harkinnassa, koska sekin menee omasta pussista. ;)

Haha, tullut huomattua.. Tosin mutsi sponsoroi käytetyn mopon kokonaan, mutta silti pidän sitä kuin uutta. Maksan myös kaikki bensat, osat, yms... Kun taas kaverille ostettu käytettynä ihan hyväkuntoinen mopo, niin nyt jo mm: mittari halki, katteet spraymaalattu + lakattu, imuvuodot korjattu jesarilla, ryyppy spreijattu violetin väriseksi että sen löytää :D, poljinta hitsattu pidemmäksi, jne..

8.7.2010 17:44

Omastakin moposta kyllä löytyy näitä patentteja, mutta siinä ne menee, koska en sitä supersporttia aio koskaan myydä.

8.7.2010 20:22

Juu annan sen kaverin olla ja ostell..krhm vanhempien ostella sille mitä lystää.
Ja sit se on vähän sitä leuhkivaa tyyppiä et kyl pistää pannuun välillä.Ku ite säästää johonki vaik nyt tehariin suht pitkän aikaa ilman töitä et olis 80e, nii sen ei tartte kun kysyä nii saa vaik jonku 500e uuden kännykän :roll: Tosiaan oon itekki miettiny et mitä sit ku se asuu omassa kämpässä joskus ja maksaa laskut ite nii taitaa sillon oppii kantapään kautta rahan arvon :D

Ja sit tost mopon huolenpidost, ite tosiaan pesen sen suht usein, ja pidän ihan ok kunnossa, toisin ku just tää isimaksaa kaveri, pessy moponsa kait kerran ja tosiaan ei mtn hellää pitoa sillä ku huoltoon työnnetään ja ei maksa niit huoltoja. Ite pidän hyvin mopoa ku ei viittis rahoi työntää huoltoihin :D

Mun puolest asia selvä. :idea:

8.7.2010 20:28

Veljeltä mopo ilmaiseksi ja itse tuli rahat syydettyä sen laittamiseen, tosin isä maksoi kytkinrempan ja jtn pieniä osia. Sit äiti satunnaisesti jtn pikkuosia myös maksanut. Bensat mulle ostetaan. Jos jtn mopoon ostan, maksan ite ellei porukat sitten viitti sponssaa jostain ihmeen syystä.

Ps. Sekavaa tekstiä. :p

8.7.2010 21:32

Mulla ainakin on se, että vanhemmat maksaa melkein kaiken kakspyöräsiin liittyvän, kun ei oikein muita harrastuksia ole. Ja ne tietää et tykkään näistä jutuista niin ne auttaakin siinä rahoituksessa tosi paljon. Ja isä on yleensä sillä linjalla, että ostetaan sitten kerralla hyvä peli, niin ei tartte pistää sitä rahaa siihen korjaukseen. Veljellä oli 2 supersporttia niin ne molemmat lahoili aika paljon kun niin huonossa kunnossakin olivat niin sitä rahaa meni siinäkin aika paljon kun tuli koneremppaa pari kertaa ymsyms.

tukivatko vanhemmat mopon ostoa?

9.7.2010 0:24

Itelläni isä ilmottaa va et saan ettii ite itelleni mopon joka saa maksaa 1000€ jos ei löydy nii loput maksat itse... bensat ja kaiken yli määräisen (tuningit , virit, jms) maksan ite. Porukat maksaa huollot ja korjaukset

24.7.2010 3:20

Just sellaset tyypit ärsyttää ku ei pidä yhtää huoltaa uusista hienoista mopoistaa sikku niil sanoo jotia ni sanoo vaa et isä maksaa, ei oo multa pois..

Minä maksoin ruoskan mopon ite ja osat itte mut porukat maksaa bensat.

24.7.2010 12:02

Just sellaset tyypit ärsyttää ku ei pidä yhtää huoltaa uusista hienoista mopoistaa sikku niil sanoo jotia ni sanoo vaa et isä maksaa, ei oo multa pois..
Minua kyllä ärsyttää semmoset enemmän, ketkä koko ajan valittavat siitä jos joku on pappa betalar. Ei sitä jaksa kuunnella kukaan.