Mopoihin ja moposkoottereihin liittyvät jutut joille ei ole omaa aluetta. Myös mopoväen ajovarusteet.

auttoivatko vanhemmat mopon ostossa?

kyllä
2619
81%
ei
607
19%
 
Ääniä yhteensä : 3226

27.3.2010 19:05

Nojoo onhan ne porukat kaikki ostanu, nyttenki ko vanha palo pois, pyysin käytettyä sain uuden :lol:

27.3.2010 19:12

PV itse, Derbistä 2/3 ite ja Aerox ollu veljellä ja siskolla aikoinaan ja ostettu käytettynä vuonna 2001. :D

3.4.2010 22:02

Itse mopon ostin tottakai! Mua ainaki hävettäis ostaa mopo faijan rahoilla . Kyllähä faija ois vähä tukenu, mut en mä ny mikää pappabetaalari haluu olla :lol:

19.4.2010 21:52

Velipojan mopedi ilmaseksi.

20.4.2010 21:11

Itte mopon ostin ja maksoin, samoin oon maksanu kaikki muutkin kulut mitä siitä on tullu (vakuutukset, huollot, bensat, uudet osat jne...).

7.7.2010 11:32

200€ avustusta dt:n ostoon.

7.7.2010 14:50

Iskä maksoi kokonaan, kunhan itse ostin kypärän, mopolle hintaa oli 800€, mitä en olisi saanut ikinä kerättyä itse, kypäräkin vei kaikki kesäsäänstöni :roll:

7.7.2010 20:24

Sain skootterin mun ripari, synttäri ja joululahjaks. Mutsi oli vähän vastaan, mutta faija sai onneks ylipuhuttua.

7.7.2010 20:52

Pappis on tullut suvulta perintönä minulle, kun ei kukaan muu sitä tässä suvussa tällä hetkellä tartte. Sitten ripille päästyäni sain aeroxin, jolla sitten tuli 1 kesä ajeltua. Kun sitten kyrpiinnyin sen paskan vikoihin, ostin supersportin, joka olin joskus 8 vuotiaana, ja siitä eteenpäin kinunut pappatunturin tilalle, kun pappatunturi oli aika laiska, ja supersporttia olisi voinut virittää. En sitten käsitä, miksi pyysin aeroxin rippilahjaksi, vaikka supersportti oli ollut aina se mopo minkä olin halunnut. Tunturi breakin vaihdoin itselle tehoiltaan riittämättömään kannettavaan.

Kypärän vanhmmat kustansivat, koska muuten olisin varmaan ajanut sillä vanhalla haljenneella kypärällä, tai sitten ilman. Halusivat kunnon turvallisen kypärän minulle.

Pensat saan viikkorahan sijasta, ja kaikissta muista kotitöistä, mistä en muuta palkkaa saa. Pappatunturin korjauksen kustantaa vanhemmat, muitten korjaukset, ja viritykset maksan itse.

7.7.2010 21:41

Eivät senttiäkään, mutta iskä on käynyt jokaisen mopon mun nimiin laittamassa ja se maksaa sen 10e. Itse ollaan alusta asti selvitty omilla bisneksillä. ;)

8.7.2010 0:22

Isi makso mopon Derbi drd pro sm 2009 valkonen, rekisteröity 2010 uusi vakuutus ja täyskaskon,bensat sun muut huollot tulee maksamaan tai sit äiti. Tuningit maksan ite kai , ja virityksen 100% ite ja sakot 100% ite, tuskin tulee.. En viritä paljoa.
Ja porukat sponssas yhe suuttime,takarattaan ja ajovarusteet.
Ite tulen maksaa bensoi, ehkä jonki verran tai sit en. Aika näyttää :P
Viimeksi muokannut TerpiTrT päivämäärä 15.6.2012 4:40, muokattu yhteensä 1 kerran

8.7.2010 4:10

ite olen maksanut moponi. jos isän rahoilla oltais ostettu niin olis mulle varmaan tullu joku helvetin kiinan ihme skootteri :D päätin sitte että ei helvetti millään skootterilla aleta ajaan ja varsinkaan KIINALAISELLA...

8.7.2010 9:00

Isä maksoi aikoinaan PV:n ja Derbin (yht. 1000e) Ite oon maksanu kypärät sun muut. Osatkin maksan itse tosin välillähän porukat sattuu olemaan niin kivoja että sponssaavat. Esimerkiks tossa alkukesästä sponssasivat koko koneremontin kun en olis muuten tähänkää hetkeen mennessä päässy ajaan, siihen täyty ostaa kampura, laakerit, stefat, tiivisteet, mäntä jne.. Osat siis maksoivat työt tein ite. Ja usein muutenki jos on joku rikki moposta joka estää ajamisen niin saattavat maksaa tai lainata, mutta ei ne kyllä sellasta turhaa maksa, esim viritystä ne on kaikki maksettu ite :D

8.7.2010 12:03

Tucsi kirjoitti:Isi makso mopon Derbi drd pro sm 2009 valkonen, rekisteröity 2010 uusi vakuutus ja täyskaskon,bensat sun muut huollot tulee maksamaan tai sit äiti. Tuningit maksan ite kai , ja virityksen 100% ite ja sakot 100% ite, tuskin tulee.. En viritä paljoa.
Ja porukat sponssas yhe suuttime,takarattaan ja ajovarusteet.
Ite tulen maksaa bensoi, ehkä jonki verran tai sit en. Aika näyttää :P

Osa kavereist haukkuu pappa betalariks, vaikka maksan osan itse . :nolo:


Ei jumalauta ooks tosissas? :lol:

8.7.2010 12:41

Niin, mikä tuossa sitten on niin omituista? Luulenpä että tämän foorumin käyttäjistä iso osa ei vain kehtää myöntää että se mopo on saatu isältä, eikä sen eteen olla nähty 5 vuotiaasta asti 10 tunnin työpäiviä että sen on saanut.

Ihan rohkeaa että uskaltaa tuon sanoa.