Mopoihin ja moposkoottereihin liittyvät jutut joille ei ole omaa aluetta. Myös mopoväen ajovarusteet.

auttoivatko vanhemmat mopon ostossa?

kyllä
2619
81%
ei
607
19%
 
Ääniä yhteensä : 3226

15.12.2009 22:56

kaikki mopot oon saanu synttärilahjaks (kuulema) mut detsin sit sain rippilahjaks, ja bensat ja muut osat maksan itse.

11.1.2010 18:15

ihan kaikki osat , bensat , mopot ni itte maksan

11.1.2010 19:57

Mopon ukko osti mutta ite maksan osat ja bensat ja muut tarvikkeet.

12.1.2010 0:52

Simoncelli kirjoitti:ihan kaikki osat , bensat , mopot ni itte maksan


Sama juttu mulla. :)

18.1.2010 19:41

Ei sentin vertaa. Enskesälle kevaria ja sama pätee silloinkin. Mutta ite oon pyrkiny pitämään värkeistä huolta ja korjaamaan kaiken itse.

18.1.2010 20:00

Töitä tekemällä mopo maksettu. Kun pääsin vaihtamaan parempaan duuniin lehdenjaosta ja kilvet lähti kiinalaisesta, about parin viikon päästä mopokaupoille. 3500e + 120e huolto uudesta. Sain nyt kesällä maksettua pois.
Bensat, huollot, varaosat, öljyt ja muut hilppeet kaikki itse. Faija maksaa osakaskon. Hyvin ollaan tähänmennessä pärjätty. Rahaa riittää aina, ettei mopoa tarvi rahanpuutteessa jättää kotiin. :D

10.3.2010 21:09

Ite ostin ihan kokonaan, tosin vanhempien kanssa on sellanen diili et ne maksaa vakuutusmaksut kun ne on suunnilleen saman verran kun vuoden bussimatkat kouluun ja muualleki. Osat ja muut ostan kans ite...

10.3.2010 21:35

Molemmat skootterit uko on ostanu uutena mun isoveljille, molemmat tullu 2 veljen kautta mulle, siis neljä veljeä, kahelle vanhimmalle ostettiin skootterit uutena(en tajua miks ne halus skootterit), ja sit aina meni seuraavaksi nuoremmalle, ja näin mulla on 2 skootteria. Vakuutukset ite, ja kaikki osat maksan ite, paitsi joskus uko tai äiti käy hakemas paketin postista niin sit ei tarvii maksaa. Bensat maksan ite ja ukko yleensä hakee 2tahti-öljy kanisterin kun muistaa sanoa että vanha on loppumassa.
Kevarin taas isoveli on ostanu ite omilla rahoilla, ja sit toinen isoveli osti siltä ja todennäköisesti mä ostan enstalvena sen itelle, kun isoveli saa autokortin.
Välillä aattelee et vittu nyt myyn noi romut skootterit ja ostan jonkun vaihteellisen, mut sit alkaa miettimään enemmän nii pääsee siihen tulokseen aina, et ihan sama millä sen yhen kesän ajelee, säästän vaan rahat ja ostan sen kevarin, niin enskesänä pääsee painelemaan Mitolla senkin edestä, ja saa jätellä kaikki kavereiden kurittomat ja teharilliset uusenskat. :)
Viimeksi muokannut Std päivämäärä 10.3.2010 21:39, muokattu yhteensä 1 kerran

10.3.2010 21:36

Eipä oikeastaan, ja sen takia myös kun jo vanha romu S1 löytyi. Koska mopon ostoa ei tuettu, piti alkaa S1 laittaa ja kyllä siinä on tullut 95% kaikista osista maksettua itse. Että, eivät ole tukeneet.

15.3.2010 19:08

Juu maksoivat 100 %:esti, mutta lisävarusteet on itse ostettu.

21.3.2010 16:53

Ite maksoin 500e, mopon hinta oli 1100e. :) Yllättävän halpa oli. Ja ne 500 oli rippirahaa, mutta omasta pussista silti. Bensat oon pääosin ite maksanu, ajovarusteet ja vaihetut osat iskä maksanu.

21.3.2010 18:17

Vanhemmat makso mopon kokonaan, mutta kaikki siihen laitetut osat ja ajokamat maksettu ite.

23.3.2010 0:31

Terpi94 kirjoitti:Mopon ukko osti mutta ite maksan osat ja bensat ja muut tarvikkeet.

26.3.2010 19:31

Ite ostin mopon,osat sun muut hilppeet ite kans. Bensat menee veljen
kans puokkii silleen että kun tankataan kotona
(tuorevoitelu pois käytöstä)niin minä,veli,isä tai äiti käy hakemassa kuka milloinkin kerkiää.

26.3.2010 22:34

Eivät laittaneet penniäkään likoon, mutta mopohan on tuo tunturi tiger aqua, joten ei siihen paljoa rahaa tarvittukkaan :lol: Ja ite maksan suurinman-osan kuluista mitä tuohon menee, ja mitä nyt välillä muorilta bensa rahaa pyytelen...