Mopoihin ja moposkoottereihin liittyvät jutut joille ei ole omaa aluetta. Myös mopoväen ajovarusteet.

auttoivatko vanhemmat mopon ostossa?

kyllä
2619
81%
ei
607
19%
 
Ääniä yhteensä : 3226

Re: tukivatko vanhemmat mopon ostoa?

11.9.2011 22:46

So, moniko mopoilija ei sitten leijus niillä tuliterillä derpi/Yamaha mopollaan?
Kaikki ne, joilla on sen verran älliä päässä, että tajuaa ettei siitä leijumisesta tykätä, ja sen vuoksi joutuu vihan kohteeksi. Niitä leijujia nyt on omassa, suht laajassa tuuttavapiirissä kaksi, ja molemmat leijuu vaikka olisi mikä vehje alla. Ei se leijuminen siitä moposta synny, vaan geeneissä se on. Kahden käden sormet ytuskin riittää laskemaan niitä, jotka ei leiju mopollaan, vaikka olisi mikä miljoonan maksanut vehje alla.

Näin ohimennen, moniko mopoilija on 'supliikki' tyyppi?
Ne, joiden kanssa pystyy edes jotakin keskustelemaan, eikä sieltä tule jotain "yyy homo", tai jotain muuta yhtä mielikuvituksetonta ja mautonta vastaukseksi. Ne keharit, jotka tajuaa vaan homo-sanan päälle, on alskettavissa yhden käden sormilla. Kaksi kättä ei taas riitä niitten laskemiseen, joiden kanssa voi puhua edes jostain.

Re: tukivatko vanhemmat mopon ostoa?

12.9.2011 8:01

Niin,no oikeassa olet noista geeneistä, mutta eihän ihan kaikkea peritä vanhemmiltaan. Eipä minun tuttavapiirissä ole yhtään mopotyyppiä muuten, joka leijuis omalla mopollaan. Syystä, että se aiheuttaa melkoisen eripuran Derpi/Yamaha kuskien välillä, ja sitä ei kuuntele kukaan.

Slerpa_ kirjoitti:Kahden käden sormet ytuskin riittää laskemaan niitä, jotka ei leiju mopollaan, vaikka olisi mikä miljoonan maksanut vehje alla.
Toki, jos heillä se järki todella pysyy päässä. On sitäkin nähty, että jos vaikka lottovoitto tulee, niin mitä tapahtuu.

Ne keharit, jotka tajuaa vaan homo-sanan päälle, on alskettavissa yhden käden sormilla.

Niitä nyt löytyy jokapaikasta. Toki muitakin vaikuttajia löytyy, mutta osaan kyllä nimetä suoraan ne yhden käden sormet.

Kaksi kättä ei taas riitä niitten laskemiseen, joiden kanssa voi puhua edes jostain.

Sekin riippuu niin siitä, että mistä puhutaan. Jos sattuu joku yhteinen aihe, niin saattaa sen muutaman minuutin siitä höpistä, mutta jossain vaiheessa se aihe ajautuu johki muuhun ja alkaa tulla sitä 'homoa'.

Re: tukivatko vanhemmat mopon ostoa?

12.9.2011 10:56

Itse piti maksaa mutta tosin niistä rahoista puolet olin saanu vanhemmilta aiemmin.

Re: tukivatko vanhemmat mopon ostoa?

12.9.2011 14:30

Periatteessa joo, koska sain mopon mummulta ja ukilta joululahjaksi kun olin 13-vuotias. Faija sen sieltä mummolasta haki. :)

Eli ilmaseksi sain, tosin on siihen tässä melkein 5vuoden aikana uponnut ~1500€. :P
Omia rahoja !

Re: tukivatko vanhemmat mopon ostoa?

12.9.2011 14:48

So, moniko mopoilija ei sitten leijus niillä tuliterillä derpi/Yamaha mopollaan? Näin ohimennen, moniko mopoilija on 'supliikki' tyyppi? Voit laskea yhden käden sormiin ne heput, ketkä tunnet ja täyttävät nuo 'kriteerit', siitä olen melko varma.

Enpä tiedä onko siinä derbissä tai yamahassa paljoa leijumisen arvoista suoritusta tai mopoissa ylipäätänsä...Siinävaiheessa kun pyörä on itse laitettu hienoksi ja voittaa näyttelyitä on syytä ollakin ylpeä.

Re: tukivatko vanhemmat mopon ostoa?

12.9.2011 17:02

Onkimato kirjoitti:Siinävaiheessa kun pyörä on itse laitettu hienoksi ja voittaa näyttelyitä on syytä ollakin ylpeä.


Kunhan ei ylpisty liiaksi. ;)

Re: tukivatko vanhemmat mopon ostoa?

25.10.2011 19:04

vanhemmat tukivat sen verran että sain kunnon mopon alle, taloudessa ollut ennen minua 3 ruoskaa joihin vanhemmat eivät ole sijoittaneet ja niihin jouduttu jälkikäteen ostelemaan jatkuvasti uutta osaa.
Itse maksoin mopostani yli puolet mopon hinnasta.

Re: tukivatko vanhemmat mopon ostoa?

25.10.2011 22:43

kyllä isi vähä autto ton mopon ostossa vaikka mopo maksokin "vaan" sen 850e mut ite maksoin siitä 550e mut kyl se sit vähäse autto ja kustanti tota kunnostuspuolta oston jälkeen eli +-100e,vakuutukset maksan ite
pensiini rahat aika 50/50 molemmilta osapuolilta ja sakot yms kilpien lähöt joudun sit maksaan ite (kappas tänään tulikin parkkisakot \,,/) :lol:

kevariin ei oo sit rahoittajaa enää :itku: mut iskä kuitenki lupas mulle tommosen audin raadon tosta pihasta ku saan autokortin hommattua parin vuoden päästä :P

Re: tukivatko vanhemmat mopon ostoa?

25.10.2011 23:47

Itse maksoin, tai no vanhemmat lainasivat 200€ :)

Re: tukivatko vanhemmat mopon ostoa?

26.10.2011 16:27

Tunnustan, ukko osti mopon mulle kokonaan..
Tai no ite yritin vaikka kuinka väkeen vääntää että ite haluan ostaa mopon, mutta kun itsellä ollut kun joku 500-600 e rahaa, niin sanoi isä että sillä ei saa kun noita paskoja, että ostetaan kerralla semmonen mikä kestää. Tuo johtui siitä, kun veljen eka mopo oli joku loppuun asti raiskattu suzuki s1, mistä pulittivat 500e, ja koko ajan sitä sai laittaa. Ja sitten lopulta riitti, ja möivät koko paskan helvettiin, ja ostivat Riejun veljelle, joka pelitti sitten loistavasti.
Ja tunnustan, olen kai sitten pappa betalar, kun ukko maksaa bensat ja vakuutuksen. 20e sakon oisin maksanu ite, mut kun kerkes senki ukko maksaa :|
Mutta, kaikki mopon "tuninki" osat yms härpäkkeet maksan ihan ite omasta pussista! Nuo 500e mitkä oli kesällä,niin on joku 400e jo menny mopon osiin. Mutta veljelle ainakin ukko makso niikun kaikki kuluvat osat(jarrut, renkaat, koneen kuluvat osat yms.), saapi nähä suostuuko ukko siihen,että ite maksan ne.
Aikamoinen eepos tuli kirjotettua :lol:

Re: tukivatko vanhemmat mopon ostoa?

26.10.2011 23:15

Ei tukeneet, kaiken maksoin ite. Bensat, osat kaikki ite maksan ja työtä pitää niitten eteen tehdä. Ainoo minkä sain oli kortti syntypäivä lahjaks. Tosin kaikki peltomopot on vanhemmat maksanut mutta eipä ne oo montaa sataa maksanu.

Re: tukivatko vanhemmat mopon ostoa?

27.10.2011 13:47

Meilläpäin sellainen periaate, että mopo maksetaan kokonaan itte, vanhemmat saattaa lainata siihen vähän rahaa (200e) :) Myös kaikki minivilkut ym on tullu ite maksettua. Bensat ja vakuutusmaksut sitten taas maksaa vanhemmat :)

Re: tukivatko vanhemmat mopon ostoa?

27.10.2011 16:49

Vanhemmat ostaneet mopot(ja kevarit), vakuutukset, kypärät, viritysosat, kortin ja sakot, paitsi itselle ei vielä ollenkaan sakkoja. Niin, ja bensat myös.

Re: tukivatko vanhemmat mopon ostoa?

28.10.2011 0:16

kaketsu_ kirjoitti:Tunnustan, ukko osti mopon mulle kokonaan..
Tai no ite yritin vaikka kuinka väkeen vääntää että ite haluan ostaa mopon, mutta kun itsellä ollut kun joku 500-600 e rahaa, niin sanoi isä että sillä ei saa kun noita paskoja, että ostetaan kerralla semmonen mikä kestää. Tuo johtui siitä, kun veljen eka mopo oli joku loppuun asti raiskattu suzuki s1, mistä pulittivat 500e, ja koko ajan sitä sai laittaa. Ja sitten lopulta riitti, ja möivät koko paskan helvettiin, ja ostivat Riejun veljelle, joka pelitti sitten loistavasti.
Ja tunnustan, olen kai sitten pappa betalar, kun ukko maksaa bensat ja vakuutuksen. 20e sakon oisin maksanu ite, mut kun kerkes senki ukko maksaa :|
Mutta, kaikki mopon "tuninki" osat yms härpäkkeet maksan ihan ite omasta pussista! Nuo 500e mitkä oli kesällä,niin on joku 400e jo menny mopon osiin. Mutta veljelle ainakin ukko makso niikun kaikki kuluvat osat(jarrut, renkaat, koneen kuluvat osat yms.), saapi nähä suostuuko ukko siihen,että ite maksan ne.
Aikamoinen eepos tuli kirjotettua :lol:

Miks sie ite niitä niin haluat maksaa jos ukkokin maksais? O.o

Re: tukivatko vanhemmat mopon ostoa?

28.10.2011 8:48

Jotkut vain haluavat tulla omillaan toimeen, eikös?