Mopoihin ja moposkoottereihin liittyvät jutut joille ei ole omaa aluetta. Myös mopoväen ajovarusteet.

auttoivatko vanhemmat mopon ostossa?

kyllä
2619
81%
ei
607
19%
 
Ääniä yhteensä : 3226

Re: tukivatko vanhemmat mopon ostoa?

6.9.2011 20:35

eilen sain derbin ja koko mopon vanhempani maksoivat ;) bensat maksan ite :D

Re: tukivatko vanhemmat mopon ostoa?

6.9.2011 20:42

Ite se mopo pitää ostaa ei mitään pappa betalar paskaa

Re: tukivatko vanhemmat mopon ostoa?

6.9.2011 21:20

Huoh. Mitä väliä sillä on, kuka sen mopon maksaa. :roll:

Re: tukivatko vanhemmat mopon ostoa?

6.9.2011 21:26

ARX kirjoitti:Ite se mopo pitää ostaa ei mitään pappa betalar paskaa


Haluaisin kuulla perusteita tälle väitteelle että miksi se mopo pitää maksaa itse?
Aika harva mopopoika voi tuosta noin vain ostaa pätkäyttää 1000-2000e mopoa. :roll:

Re: tukivatko vanhemmat mopon ostoa?

6.9.2011 22:54

ARX kirjoitti:Ite se mopo pitää ostaa ei mitään pappa betalar paskaa

Tähän heitän vielä sen kun jos vanhemmat rahottaa ostoa niin silloin saat sieltä kalliimasta päästä = ehkä vähän parempaa? Taas kun itse ostat on koossa se tonni niin saat halvimmasta päästä ja joudut laittamaan sitä joka helvetin päivä.. Ja se on jo turvallisuus riskikin, jos se on raiskattu paska niinkun ne kaikki 500-1000€ maksavat tehari derbit..Tämä on vain minun mielipide, elkää ottako nokkiinne.

Re: tukivatko vanhemmat mopon ostoa?

7.9.2011 7:18

Jaa kalleimmasta päästä? Iskä makso mopon ja hintaa ei ollu ku 300€, vituiks raiskattu pv. :lol: Otahan myös huomioon se että kaikkien vanhemmat ei ole niin rikkaita että olisi varaa ostaa uusia mopoja yms yms.

Re: tukivatko vanhemmat mopon ostoa?

7.9.2011 7:26

Minusta olisi hyvä, että mopoilijat itse tekisi jotain edes sen rahan eteen, vaikka pihatöitä säännöllisesti, että vanhemmat maksaa. Jotain, mitä voidaan sanoa työksi. Itse olen ollut tienaamassa jo seeittemänvuotiaasta asti, ja itsehän se ostettiin. 1 800€ piti maksaa, mutta älyän nyt, että ei sitä kannata särkeä. Tilanne toisin, jos vanhemmat olis maksanu kaiken, mopon, kortin, kypärän ja muut varusteet? -Ei, itsehän ne. Mopoilu tähän mennessä maksanu noin 2 000€

Tämän päivän mopoilijat vain kysyy (Ja kysyy, pikemminkin käskevät) vanhempiaan, että ostetaan toi mopo, ei aja sisäänajoa ja leikkaa. Isi maksaa. :) Tilanne toisin, jos itse maksaisit?
Toki minä joudun lainaamaan vanhemmiltani rahaa, hyvin harvoin tosin. Mutta kaiken maksan aina takaisin. Eikös tämä ole se periaate myös pankissa? :D

Moni luulee ymmärtävänsä rahan arvon. -Ei, en sano sillä, että minäkään sitä täysin ymmärrän, mutta eurokin on rahaa. Bensa on kallista, vaikka hinta on 1.60€/litralta. Suhteessa takavuosiin. Kaikki on suhteutettua. ;) Voisin sanoa esimerkin, että tuo ajotakkini maksaa uutena loppuun 260€, sain sen 50. euroon, melko käyttämätön ja täysin kaatumaton. Eikö se ole silloin halpa?

Ylempään; Totta. Kun ei ole rahaa ostaa itse, niin eikös vanhemmilla ole se päätäntävalta loppujen lopuksi, että minne ne sen rahan kuluttaa. Mutta PV on kestävä mopo, älä sitä unohda. ;)

Re: tukivatko vanhemmat mopon ostoa?

7.9.2011 7:48

En tarkoittanut sitä että se mopo pitää mennä pummimaan isän taskusta, vaan että vanhemmat tukisi ostosta.
Yhdyn Anonymen tekstiin. Vaikka vanhempani maksoivat koko moponi, niin en saa rahaa pienistä töistä (siivous, nurmen ajo, jne...) Enkä viikkorahaa tai kuukausirahaa, lieneekö tässäkin syy miksi he sen maksoivat? Tiedä siitä.

Re: tukivatko vanhemmat mopon ostoa?

8.9.2011 7:14

Niin, no monelle mopopojalle sen vois yhdistää pummimiseksi, kun sanotaan, että mä haluun mopon, mutta eipä oo rahaa.. :) Mielipideasia tämä, joten turhapa tästä on keskustella.

Voit kuvitella näin, että olet sentään tehnyt jotain sen moposi eteen (Siivous, nurmen ajo..) Liekkö palkitsivat sinut? Kuten sanoit, mene ja tiedä. Mutta asia pihvi?

Re: tukivatko vanhemmat mopon ostoa?

8.9.2011 18:27

joo
Viimeksi muokannut Röpötys päivämäärä 10.9.2011 16:08, muokattu yhteensä 1 kerran

Re: tukivatko vanhemmat mopon ostoa?

8.9.2011 22:39

ARX kirjoitti:Ite se mopo pitää ostaa ei mitään pappa betalar paskaa
Jos perheellä on rahaa, niin miksi sitä ei saisi käyttää? Tätä vinkunaa kuulee aina joidenkin suusta, kun kylän "juppi" on ostanut uusia kalliita vaatteita, tai jotain muuta kallista. Eikö raha ole tehty kulutettavaksi, ja jos sitä on, niin eikö sitä saa käyttää? Ei ole sinulta pois, jos jollain paikallisella kyläjupilla on hienoin kotari, ja sinulla vaikka se mätä PV.

Se on sitten eriasia, jos se raha nousee hattuun ja alkaa isotella, ja leijua sillä mitä on saanut. Sellasta nyt ei jaksa kuunnella, mutta jos kaveri on supliikki tyyppi, joka ei leiju, egoile tai vastaavaa, niin ei sitä sen vuoksi dissaaamaan kannata ruveta, jos sillä on rahaa, ja on ostanut rahallaan hienon mopon?

Re: tukivatko vanhemmat mopon ostoa?

8.9.2011 22:52

Omia mopokauppoja vanhemmat ovat tukeneet. Osat, bensat ja öljyt menevät suurimmaksi osaksi omasta pussista.
Ja mitä väliä sillä on, jos isä sen mopon maksaa? Jos isällä on varaa, niin miksei sitten osteta uutta tuliterää mopoa pojalle/tytölle? Harvalla mopoikäisellä on varaa ostaa parin-kolmen tonnin mopoa ilman vanhempien avustusta. Yhdyn tähän Slerpa_:n kommenttiin, koska samaa itsekin ajattelen.
Ja jos tämä rengastetaan OT:ksi, tämä loppui tähän minun osaltani.

Re: tukivatko vanhemmat mopon ostoa?

9.9.2011 7:55

Ite oon kaikista mopoistani puolet maksanu, paitsi viimeisimmän maksoin kokonaan. vanhemmat maksaa suojavarusteet ja normi kulutusosat. ite maksan bensat ja muut "tuning" osat.

Re: tukivatko vanhemmat mopon ostoa?

9.9.2011 19:30

Oon sitten vissiin nolo pappa betalar teini :'D Iskä sen osti eräänlaisena yllätyslahjana, vaikka onkin käytetty. Toistaseks se maksaa bensat, mutta kun kortti tulee käteen nii mä maksan.

Re: tukivatko vanhemmat mopon ostoa?

10.9.2011 4:28

Slerpa_ kirjoitti:
ARX kirjoitti:Se on sitten eriasia, jos se raha nousee hattuun ja alkaa isotella, ja leijua sillä mitä on saanut. Sellasta nyt ei jaksa kuunnella, mutta jos kaveri on supliikki tyyppi, joka ei leiju, egoile tai vastaavaa, niin ei sitä sen vuoksi dissaaamaan kannata ruveta, jos sillä on rahaa, ja on ostanut rahallaan hienon mopon?


So, moniko mopoilija ei sitten leijus niillä tuliterillä derpi/Yamaha mopollaan? Näin ohimennen, moniko mopoilija on 'supliikki' tyyppi? Voit laskea yhden käden sormiin ne heput, ketkä tunnet ja täyttävät nuo 'kriteerit', siitä olen melko varma.