Mopoihin ja moposkoottereihin liittyvät jutut joille ei ole omaa aluetta. Myös mopoväen ajovarusteet.

auttoivatko vanhemmat mopon ostossa?

kyllä
2619
81%
ei
607
19%
 
Ääniä yhteensä : 3226

20.12.2010 23:41

Semmonen ohje, että kateelliseksi ei kannata ruveta muille. Se on suurinta tuskaa itsellesi, ja repii helposti ystävyys suhteet piloille.

Tietysti toinen vaihtoehto olisi, että laitat mopedin kulkemaan niin kovaa, että pysyt piikkien mukana. Vakio hussen mukana pysyy helposti vähänkin viritetymmällä vehkeellä (huiput jotain 90km/h luokkaa siinä yksilössä, jota itse olen koeajanut . Muista en tiedä).

Ensimmäisten piikkiajelujen jälkeen alkaa luultavasti mopoilija-ajoseurakin kiinnostamaan. Itellä semmosia kokemuksia tosta, kun ekana parina kuukautena eivät jaksaneet tulla ajelemaan kanssani, koska pappatunturini meni nyt sen 40km/h.

Kuintenkin sitten muutaman kuukauden päästä alkoivat minuakin pyytämään ajelemaan mettäteille heidän kanssaan, kun olivat sen alkuhuuman ajaneet.

20.12.2010 23:52

Ei ittee vielä tänäkään päivänä kauheemmin kiinnostas mopojen kanssa pyöriä. En vaan jaksa odotella, toki jos pitempi matka on kyseessä niin sillon ei haittaa kun ajan itekkin sen verran hitaasti että kaikki pysyy mukana hyvin.

21.12.2010 0:19

Slerpa_ kirjoitti:Semmonen ohje, että kateelliseksi ei kannata ruveta muille. Se on suurinta tuskaa itsellesi, ja repii helposti ystävyys suhteet piloille.

Tietysti toinen vaihtoehto olisi, että laitat mopedin kulkemaan niin kovaa, että pysyt piikkien mukana. Vakio hussen mukana pysyy helposti vähänkin viritetymmällä vehkeellä (huiput jotain 90km/h luokkaa siinä yksilössä, jota itse olen koeajanut . Muista en tiedä).

Ensimmäisten piikkiajelujen jälkeen alkaa luultavasti mopoilija-ajoseurakin kiinnostamaan. Itellä semmosia kokemuksia tosta, kun ekana parina kuukautena eivät jaksaneet tulla ajelemaan kanssani, koska pappatunturini meni nyt sen 40km/h.

Kuintenkin sitten muutaman kuukauden päästä alkoivat minuakin pyytämään ajelemaan mettäteille heidän kanssaan, kun olivat sen alkuhuuman ajaneet.


Joo totta ei kannata olla kateellinen, enkä ole ENÄÄ, tai siis joskus olin ja sit ei varmaa edes kannata ikinä testata kaverin kevaria, tai menee hermot sen jälkeen mopon kanssa :lol:
Kaverilla siis kävi näin, tosin ei täällä kaupungin puolella niin paljoa huippu nopeutta tarvi, ehkä 60-70km/h missä nyt kovempaa saisi mennä tosin. Itse mielummin säästän todennäköisesti autoon.

no eipä oikeen

21.12.2010 16:54

Ei tolla mun yksin huoltaja äidillä oo hirveesti rahaa mihinkään mopoon laitella paitsi vakuutukset se kyllä maksaa. Joten ite maksan bensat, osat ja sunmuut. Joka arkipäivä käyn naapurin koiraa ulkoiluttaa ni siitä saan 5€ pv ku oon viel 14v ni vähä vaikeet saada töit.. sillä sitte niitä osii makselee.. nimittäin aprilia rally/rox projektiin uponnu 1600 €

21.12.2010 21:29

Yksi hyvä puoli jättää kevari hankkimatta on säästää raha autoon, sullapa on sitten varaa ostaa parempi auto kuin he ;)

21.12.2010 21:54

Throttle kirjoitti:Yksi hyvä puoli jättää kevari hankkimatta on säästää raha autoon, sullapa on sitten varaa ostaa parempi auto kuin he ;)

Tämä :)

vanhemmat maksoi mopon, vakuutukset ja varaosat mutta bensat maksan itse... ja olen jopa tulpanhatun maksanut itse, onnitteluja otetaan vastaan! Mutta mopon hintahan oli sitten 275€, vakuutukset ~150€ ja varaosiin mennyt 100€ että ei se nyt niin "paha" ole, kyllä sillä ajelee. Kun turhaanpa sitä ostaa miljoonan euron mopo (vajaaksi) 3 vuodeksi kun sitten sen myy kuitenkin pois.

21.12.2010 22:29

Mitä jos vanhemmat maksaa myös auton? ;)

22.12.2010 14:17

Se on sitten asia erikseen.

Toisaalta, olen aina ollut tätä mieltä, että jos vanhemmat ostelevat lapselleen kaikenlaista kallista tavaraa nyt tällä hetkellä kun lapsi on nuori, on lapsen helppo sanoa että "enhän mä sitä maksa vaan mun vanhemmat". Pitkässä juoksussa kun aika jättää tämän muksun vanhemmista, ovat ne rahat, mitkä on laitettu kevariin ja muihin vehkeisiin pois perinnöstä, ja periaatteessa tämä vanhempien lapsi joutuu maksamaan itse kaikki mitä vanhemmat ovat hänelle ostaneet.

22.12.2010 15:12

Slerpa_ kirjoitti:Se on sitten asia erikseen.

Toisaalta, olen aina ollut tätä mieltä, että jos vanhemmat ostelevat lapselleen kaikenlaista kallista tavaraa nyt tällä hetkellä kun lapsi on nuori, on lapsen helppo sanoa että "enhän mä sitä maksa vaan mun vanhemmat". Pitkässä juoksussa kun aika jättää tämän muksun vanhemmista, ovat ne rahat, mitkä on laitettu kevariin ja muihin vehkeisiin pois perinnöstä, ja periaatteessa tämä vanhempien lapsi joutuu maksamaan itse kaikki mitä vanhemmat ovat hänelle ostaneet.

Hieno teoria, mutta mieluummin ajan nyt kotarilla kuin sitten vanhana paappana. Lisäksi keski-iässä sitä omaakin rahaa tulee (toivottavasti paljon), joten ei luulisi enää muutamalla tonnilla, mitä leluihin nyt menee, olevan merkitystä.

mouped

7.1.2011 2:42

Ekan mopon sain 10v:nä velipuolen vanhan xps:än joululahjaks, sillä oon ajellu nyt 4 vuotta mökillä ja viime kesän siellä sun täällä ;) Tein mun papan rakennusfirmassa hommia viime ja toissa kesän ja keväällä sain palkaksi Beta rr 50 track -09 <3 Sillä ois tarkotus alkaa rullailee ku saan kortin :)

15.1.2011 23:07

Korttiahan ei vielä ole mutta mopo on,,, mutta sitten kortti kun on niin ostan paremman isä sano että vähintään puolet pitää pystyy maksaa ite:D

23.1.2011 14:38

Äiti osti Derbin :) Ite oon ostanu vaan suzuki ;)

E: 60 Viesti ! 8)

23.1.2011 21:09

Isä osti mankin, äiti kypärän.

31.3.2011 20:07

Isä osti mulle 12 vuotiaana mankin ja se makso 800. Kun sain kortin niin ajoin mankilla talven yli ja sitten ostin omilla rahoilla derbin joka maksoi 950. Seuraavaks pitäis kesätöistä kerätä tarpeeks rahaa piikkiin, isä ei suostu ostamaan sitä :|

31.3.2011 20:24

Mulle mutsi ja faija vaan kustansi vaa mopokortin eli joku 50-100e tai paljon nyt maksokaan.
Omat mopot ja osat joutunu aina ostamaan kesätyörahoilla.