Mopoihin ja moposkoottereihin liittyvät jutut joille ei ole omaa aluetta. Myös mopoväen ajovarusteet.

auttoivatko vanhemmat mopon ostossa?

kyllä
2619
81%
ei
607
19%
 
Ääniä yhteensä : 3226

15.12.2010 0:33

Vanha sananlasku meneekin, että ei köyhän kannata halpaa ostaa, ja on muuten aika paikkaansapitävä tässäkin aiheessa.

15.12.2010 2:48

TerpiTrT kirjoitti:Pappa betalar koko systeemin vakuutukset huollot varusteet jne. Ite joskus ostan bensaa ja öljyä itse. On ite motoristi miehii nii ymmärtää. ;)


Juurikin näin. No isä nyt on rahoittanut koko harrastuksen, tähän mennessä n. 15000€ + palikkaa sunmuuta n. 2000€, sen lisäks tietenkin bensat, renkaat jne jne. Itse en kirjaimellisesti sille maksa takaisin mutta teen mm. lumihommia, auttelen sitä kaikennäkösissä remonteissa jne.

Tankkaus käy helposti, meen paarille, tankkaan ysivitosta ja käyn sanomassa vaan omistajalle että ysivitosta. Piikkiin menee. Mielestäni on helvetin hyvä asia että porukat tukee harrastusta mihin on mielenkiintoa loputtomiin.. Laittelen tietysti itse kaikennäköset remontit jne.

15.12.2010 2:51

Itellä lähes täysin samalla lailla asiat kuin ylempänä^^

16.12.2010 21:54

No sehän on hieno asia, itellä ei kohta riitä mopon pitämiseen rahat koska, bensa kallistuu, vakuutukseen menee rahaa ja meni korjaus osiin ihan pirusti kans :|
Muuten selvisin ihan okei, kun työpaikka oli, tai on vieläkin mutta työtunnit on vähentynyt urakalla. (3-5 viikkoon ei oo ollu töitä, muuten yleensä aina perjantaisin, mutta kun työntekijöitä ja tunteja vähentänyt pomo, toivottavasti ei pysy tällä lailla.)

16.12.2010 22:01

Porukathan nuo on aikalailla kaiken tähän päivään mennessä maksanu. Harrastukseen uponnu varmaan jo lähemmäs 10k ellei enemmänkin vajaaseen 2vuoteen. Lisää tulee uppoomaan vielä, piikkiä taas alle seuraavalle ajokaudelle ja sitten siirrytään isompaan pyörään minkä iskä luvannu ostaa vielä, sitten sitä aikalailla kustannetaan ite kaikki kunhan työpaikka löytyy.

17.12.2010 15:37

Ne 15~ vuotiaat jotka käy töissä rahoituksen vuoksi, nii rispektit niille! ;)

17.12.2010 17:44

Pakko, kun asun isseen kanssa kahdestaan. Äiteen puolesta ei niin väliä, järjestänyt vaarin tallinkin mun käyttöön mut isältä tuloo suoraan et "jos nuota perkeleen romuja pitää pihaan raahata niin itte maksat ja korjaat, mä oon niistä saanut tarpeekseni!" :|

17.12.2010 18:51

-Masi kirjoitti:Pakko, kun asun isseen kanssa kahdestaan. Äiteen puolesta ei niin väliä, järjestänyt vaarin tallinkin mun käyttöön mut isältä tuloo suoraan et "jos nuota perkeleen romuja pitää pihaan raahata niin itte maksat ja korjaat, mä oon niistä saanut tarpeekseni!" :|


Aika törkeä isä sulla. Mun isä sitten taas tykkää auttaa korjauksessa ja virittämisessä.
Vanhemmat tähän mennessä maksaneet mopot, mitä ny ite maksoin puolet Derbistä. Vakuutukset, osat ja korjaukset menevät myös vanhempien piikkiin. Ja isä maksaa mahdolliset sakot, joita ei onneksi ole vielä ainakaan tullut.

17.12.2010 20:09

itellä maksoi porukat derbistä 600 ja isovanhemmat 600. ite maksan suurimman osan osista mutta kyllä porukatki jotain välillä. ja meillä ainakin isä on kovasti aina auttelemassa korjauksissa kun välillä kun otti penkin pois nii ukko tuli kahvikupin kanssa pihalle kyselemään että "mikäs siin nyt on" :lol:

17.12.2010 21:21

:idea:
Viimeksi muokannut -Derbisti- päivämäärä 9.10.2013 14:24, muokattu yhteensä 1 kerran

18.12.2010 20:25

Mikkis- kirjoitti:
-Masi kirjoitti:Pakko, kun asun isseen kanssa kahdestaan. Äiteen puolesta ei niin väliä, järjestänyt vaarin tallinkin mun käyttöön mut isältä tuloo suoraan et "jos nuota perkeleen romuja pitää pihaan raahata niin itte maksat ja korjaat, mä oon niistä saanut tarpeekseni!" :|


Aika törkeä isä sulla. Mun isä sitten taas tykkää auttaa korjauksessa ja virittämisessä.
Vanhemmat tähän mennessä maksaneet mopot, mitä ny ite maksoin puolet Derbistä. Vakuutukset, osat ja korjaukset menevät myös vanhempien piikkiin. Ja isä maksaa mahdolliset sakot, joita ei onneksi ole vielä ainakaan tullut.


Hmh.. noh, minkäs tuolle voi mutta eiköhän tässä pärjäillä, toivon mukaan :)

18.12.2010 22:33

Kyllä se siitä, kun käyt koulut ja hankit vakituisen työn, sit on luultavasti rahaa rahottaa omia harrastuksia

19.12.2010 2:34

Ite oon ite mopon, vakuutukset, osat, bensat, korjaukset yms maksanu. Ei yksinhuoltajaäidillä liikaa rahaa oo mulle antaa :D

20.12.2010 23:27

Ei välttämättä kuulu mopo aiheeseen, mutta alkaa inhottaa kun itse joudun maksamaan kaiken, niin on vaan mopoon rahaa. Mut sitte ku kaikki ajokaverit saa tosta vaan piikin, eka niitten piti ajaa mopolla niinku mä (olis sentää ajokavereita ollu), mutta yhtäkkiä yks saa kotarin, 3 toista kaveria saa hussen, on mulla sentään yks ajokaveri, ketä ajaa mopol paitsi etten jaksa koko tyyppiä :s
Mut joo, ei sil voi vaa mitää jos vanhemmat ei voi kustantaa ;)

20.12.2010 23:36

Kaikkien porukat vaan ei tienaa 3k+ kuussa että voipi ostella helposti kaikenlaista. Jotkut taas tienaa mutteivat halua kustantaa moisia. Omat porukat ei tienaa kummemmin mutta silti ainakin iskä on halukas kustantamaan sen mitä pystyy. Äitikin toki osallistuu näihin muttei halua kun se ei pidä pyöristä ollenkaan.