Mopoihin ja moposkoottereihin liittyvät jutut joille ei ole omaa aluetta. Myös mopoväen ajovarusteet.

Tehari vai kuriton vakioputki?

Tehari
2518
61%
Kuriton vakioputki
1588
39%
 
Ääniä yhteensä : 4106

16.6.2010 16:41

MSJD kirjoitti:
Nassek kirjoitti:
Ilotikku kirjoitti:
Nassek kirjoitti:Itelläni roxissani nyt kii gilera runnerin tyhjätty vakioputki. kulkee meinaa iha mukavasti :) ennen kulki 50km/h ihan tasasel ku oli prikka pois nyt ku o tää kuriton gileran putki nii menee varmaa lähemmäs 75 tasasel.. tosin se nopeus vaihtelee jotenki oudosti ja välil päästää kaasun itestää.. pikkuvikoja kaiketi ;)

Ja kiihtyy aivan älyttömän hyvin :)


Kiihtyy hyvin tasan niin kauan, kunnes hommaat teharin.


ja mistäs niin päättelet? tiiä sit mil ite ajelet ku mul kumminki sattuu kiihtyy hyvin tol putkella. -.-

kokeile niin ymmärrät ;)


Kyllä mää sen siis uskon et teharil kiihtyy viä paremmin ku kurittomal mut sanoin vaa et kiihtyy mun mielestä hyvin tol kurittomal.. En oo väittäny ettei kiihtyisi paremmi teharil.

17.6.2010 10:30

noni vaihoin taas metran kii, ku kuriton tuntu nii laiskalta. :)

17.6.2010 14:24

Eilen laitoin kurittoman vakioputken kun on ollut alakauttanen turbokit kiinni. Oli outo ajaa kun odotti piikkiä mutta mitään ei tapahdu. On kurittomalla kuitenkin mukavampi ajaa metsässä ja lähteä liikkeelle alavääntöjen takia, mutta laiskalta se tuntuu.

22.6.2010 18:39

Kuriton vakioputki ku ei beettaa teharia välttämättä tarvia :)

25.6.2010 1:51

Smotoz kirjoitti:Kuriton vakioputki ku ei beettaa teharia välttämättä tarvia :)

nii kaikki ostaa nykyää sellaasia ku ei tarvi ku kuri pois ja kulkee ja saa egoolla ettei muutaku kuri pois.

25.6.2010 12:49

Kyllä mää sen siis uskon et teharil kiihtyy viä paremmin ku kurittomal mut sanoin vaa et kiihtyy mun mielestä hyvin tol kurittomal.. En oo väittäny ettei kiihtyisi paremmi teharil.


Uskon että heti kun saat teharin jostain, se gileran vakioputki muuttuu täysin paskaksi ja lahnaksi. Itellä on kokemusta.

Otettiin serkulta kureja pois aprillia mxxästä, ja sen jälkeen se tehopiiikki tuntui aivan törkeältä. Sitten tajusin mikä se törkeä tehopiikki todella on, kun pääsin ajamaan turbokitillä varustettua derbiä. Derbikin muuttui aika lahnaksi kun sitten vielä pääsin ajamaan 80 krossipyörää johon oltiin tehty erittäin yläkiertonen putki.

Niin se vaan menee.
nii kaikki ostaa nykyää sellaasia ku ei tarvi ku kuri pois ja kulkee ja saa egoolla ettei muutaku kuri pois.

Niimpä. Itellä sentään on semmonen mopo missä täytyy vaihtaa kaasari ja pakoputki. Kanssa pitää modailla pyttyä, tai vaihtaa se ja ostaa uusi kansi tai sorvailla vanhaa kantta matalemmaksi.JOssain tapauksissa pitää myös avartaa lohkoja. Tuossa saa oikeasti palkita itseään jos saa kulkemaan. Varmasti mukavempi ajella tommosella vanhallaminkä on saanut kulkemaan kun jollain betalla mistä on vaan ottanut kurin pois...

Sitten hyvin usein nämä Betaistit miettii että miten kovee se beta lainkaan menisi jos siihen ostaisi teharin kun se vakioputkellakin menee noin kovaa.

25.6.2010 19:52

Riippu toki tämäkin, niin paljon siitä, että millasta ajoa ajaa...
Metässä ja keulimises ainaki on kuriton mukavempi, mut sit taas muute vaa ajelus ja tälläses leikkimises on mukavaa ku piikki vie esim. hiekal nätist sluikkaa ;)
Itellä ei oo koskaa teharia ollu, mut monen teharimopoja koittanu.

29.8.2010 2:11

Tehari hankinnan alla.. Pitää kattoa jos ostan kaverilta metrakitin :)

8.10.2010 11:19

Smotoz kirjoitti:Kuriton vakioputki ku ei beettaa teharia välttämättä tarvia :)


Eihän vakio PV:tä / mankiakaan TARVI virittää :D mutta kyllä sun betas Sopivalla teharilla selkeesti paremmin potkii.

8.10.2010 15:18

Kokonaan tyhjästä vakioputki, oli mulla tossa vince lainassa pari päivää mut kyl toi keuliminen ym on vaan jotenki mukavempaa tolla vakiolla, hyvät alaväännöt ja jonkinmoinen piikkikin sieltä löytyy, katotaan ny millane piikki sieltä oikee tulee esiin ku pääsee kohta vaihtaan kannentiivistettä ku päästää bensa/öljy- seokset jäähdytinnesteen sekaan :D

8.10.2010 15:41

:lol: olin pistäny tähän tehari ko olin just hakemas sitä postista--> matkalla poliisi pysäyttää ja maanantaina saan kortin takaisin :P (eli en hakenut putkea ja kuriton nyt)

8.10.2010 17:09

Slerpa_ kirjoitti:Varmasti mukavempi ajella tommosella vanhallaminkä on saanut kulkemaan kun jollain betalla mistä on vaan ottanut kurin pois...

Mitä sä ny selität et on kivempi ajaa jos on nähny paljon vaivaa virittämisee ? Taidat olla vaa kateelline tehariuusenskoille... Ja mitä sillä on väliä jos VAAN ottaa kurin pois jos sillon saa mieleisensä lopputuloksen eli kulkee/kiihtyy hyvin.
Slerpa_ kirjoitti:Sitten hyvin usein nämä Betaistit miettii että miten kovee se beta lainkaan menisi jos siihen ostaisi teharin kun se vakioputkellakin menee noin kovaa.

?

8.10.2010 17:24

vrtnn kirjoitti:
Slerpa_ kirjoitti:Sitten hyvin usein nämä Betaistit miettii että miten kovee se beta lainkaan menisi jos siihen ostaisi teharin kun se vakioputkellakin menee noin kovaa.

?


Tarkoittaa sitä että miettivät kuinka lujaa betalla pääsee jos pistää teharin kiinni. Betassa siis tehokkaampi vakioputki kuin muissa. Luulevat että eroa on yhtä paljon vakioputki-->tehari kuin muissa mopoissa, joissa tehottomampi vakioputki.

8.10.2010 19:59

Mitä sä ny selität et on kivempi ajaa jos on nähny paljon vaivaa virittämisee ? Taidat olla vaa kateelline tehariuusenskoille... Ja mitä sillä on väliä jos VAAN ottaa kurin pois jos sillon saa mieleisensä lopputuloksen eli kulkee/kiihtyy hyvin.
Sitä, että enemmän itse kunnioitan (ja varmasti moni muu kunnioittaa) sellaista viritystä, jossa on itse omalla tietotaidolla viilattu pytty, tehty pakoputki ja työstetty konetta muutenkin, kuin sitten sellaista että lyödään 2000 euroa tiskiin ja sanotaan jollekkin ammattityypille että laita kulkemaan miljoonaa tämä mopo. Jälkimmäisessä vaihtoehdossa ei itse tarvitse osata mitään, vaan riittää että olet rikas.

Otetaan vaikka käytännön esimerkki: Kunnioitatteko enemmän näitä nalle puchin, betan, sarven, suikkasen ja muitten pr00 virittäjien virityksiä joden eteen on nähty vaivaa, vai niitä ketkä ostaa sen patanegran ja muut kisaset osat, lyö ne kiinni, ja ajaa sillä?

Voin myös sanoa että kateudella ei ole mitään tekemistä tämän asian kanssa.

9.10.2010 4:06

Slerpa_ kirjoitti:
Mitä sä ny selität et on kivempi ajaa jos on nähny paljon vaivaa virittämisee ? Taidat olla vaa kateelline tehariuusenskoille... Ja mitä sillä on väliä jos VAAN ottaa kurin pois jos sillon saa mieleisensä lopputuloksen eli kulkee/kiihtyy hyvin.
Sitä, että enemmän itse kunnioitan (ja varmasti moni muu kunnioittaa) sellaista viritystä, jossa on itse omalla tietotaidolla viilattu pytty, tehty pakoputki ja työstetty konetta muutenkin, kuin sitten sellaista että lyödään 2000 euroa tiskiin ja sanotaan jollekkin ammattityypille että laita kulkemaan miljoonaa tämä mopo. Jälkimmäisessä vaihtoehdossa ei itse tarvitse osata mitään, vaan riittää että olet rikas.

Otetaan vaikka käytännön esimerkki: Kunnioitatteko enemmän näitä nalle puchin, betan, sarven, suikkasen ja muitten pr00 virittäjien virityksiä joden eteen on nähty vaivaa, vai niitä ketkä ostaa sen patanegran ja muut kisaset osat, lyö ne kiinni, ja ajaa sillä?

Voin myös sanoa että kateudella ei ole mitään tekemistä tämän asian kanssa.


Samaa mieltä (Y)