Mopoihin ja moposkoottereihin liittyvät jutut joille ei ole omaa aluetta. Myös mopoväen ajovarusteet.

Tehari vai kuriton vakioputki?

Tehari
2518
61%
Kuriton vakioputki
1588
39%
 
Ääniä yhteensä : 4106

18.1.2005 17:26

Kyl se mun mielest on vähän mopokohtasta. Jos on joku DRD Racing, ni siitä kurit pois ku on nii tehokas putki, mut jos on vaik X-Race, jossa on ihan paska vakioputki, ni siihen sitten tehari.

18.1.2005 17:38

mikael k kirjoitti:Racer: Ei xtreme topissa mitään sähköstarttia ole. RCR:ssä on ihan normaalin näkönen putki, mis on prikka alkukäyrässä.
en oo väiitänykkään et missään derbis ois ja gileran smt/rcr pitäis olla sähköstartti maahantuojaki sano niin ku kysyin tai sit ne vaan kusettaa

18.1.2005 17:51

Kusettaa.

19.1.2005 21:01

Taskupöllö kirjoitti:Kyl se mun mielest on vähän mopokohtasta. Jos on joku DRD Racing, ni siitä kurit pois ku on nii tehokas putki, mut jos on vaik X-Race, jossa on ihan paska vakioputki, ni siihen sitten tehari.

mun mopo menee ihan kohtalaisest vakioputkella ja aattelin aluks et pidän sen, mutta ny on ruvennu tehottomuus vähän kyllästyttää.. hankin teharin sekä 19mm lorton siihen tueks kunhan sykkönen on myyty ja rahatilanne sallii :-)

5.2.2005 21:04

Tietenkin hyvä tehari, se on kaunis, tehokkaampi: D

5.2.2005 21:43

tehari totkai, kyllä noi uus enskat ihan hyvin potkii pelkällä teharilla ja isolla kaasarilla....esim. tossa mun metran putkessa ei oo mitn alavääntöö, mut kun nappaa piikin sit mennää.....ja turha sanoo et "et taida olla ajanu millää kovemmalla q mopo"oon ajellu sen verran krosseilla ym....ja tosta teharin hienoudesta,toi mun putki on aika ruosteessa alkukäyrästä paisarin puoleen väliin....pitäs hioo ja maalata se

5.2.2005 22:56

Jos ylimäärästä rahaa löytyy sopivasti, niin tottakai tehari hankitaan.
Mieluiten Arrow ainakin rx:ien suhteen. :)

6.2.2005 2:31

täl hetkel kuriton mut rahaa ko saan ni tehari...

6.2.2005 12:31

tehari tilauksessa

6.2.2005 22:15

S1 vakioputki on ittessään jo kuristus ja kuluttaa moottori ja syö kaiken tehon, tehopiikistä kuulluukkan. Tehoputkella taasen saa jo käytettyä melkein kaiken bensan mitä sinne alkukäyrään ja pakokanavaan menee, ei kuluta moottoria niin paljoa ja tehoakin rupeaa jo löytymään.

8.2.2005 14:38

NO TEHARI!!! kaikki vakio putket on ihan luumuja..

8.2.2005 21:19

BOMBER_3 kirjoitti:NO TEHARI!!! kaikki vakio putket on ihan luumuja..


en menisi sanomaan, ch-racingin kuriton vakioputki vie kyllä räxän tehareita

8.2.2005 22:15

Noh. Tehoputket vievät yleensäkkin teho- ja vääntöalueen korkeemmalle. Eli siis, alavääntö huononee(yleensä, Varsinkin uus enskoissa sunmuissa kovemman tekniikan omaavissa), mutta tehoa tulee yläkierroksilla, eli käytännössä kierrosalue venyy pitemmälle. Yleensä kuitenkin teharissa on parempi valmistus tms. , että tehoa tulee senverran, että huiput lisääntyy. Jotkut tehoputket on sellasia, että nostavat kierrosalueen niin korkealle, että voi joutua laittamaan jopa kevyemmät rattaat kun tyhjällävakioputkella(esim. turbokit räxässä) ilman että huiput tippuisivat. Samalla kuitenkin kiihtyvyys nousee roimasti. Poliisien osalta senverran voi miettiä, että teharit kolisevat yleensä, ja aika usein tulee hiukan kovempi ääni, mutta ei niistä niin kovaa ääntä tule, että pitäisi sentakia jättää ostamatta. Ehkä joku mp-poliisi voi tunnistaa eron, jos ohi ajat kaasupohjassa.

Mutta kuitenkin, mielipide kysymys. Tyhjävakioputki on ehkä miellyttävämpi ajaa paremman alaväännön turvin, mutta tehoputkella taas paremmat äänet ja parempi huipputeho ja kiihtyvyys.

9.2.2005 17:05

mun mielestä kuriton vakioputki on parempi koska se on halpa ja ei herätä poliiseissa niin paljon huomiota ja mun motorhispania kulkee ainankin ihan tarpeeks vaik onkii kuriton vakioputki