Mopoihin ja moposkoottereihin liittyvät jutut joille ei ole omaa aluetta. Myös mopoväen ajovarusteet.

Tehari vai kuriton vakioputki?

Tehari
2518
61%
Kuriton vakioputki
1588
39%
 
Ääniä yhteensä : 4106

22.9.2004 20:49

poraamalla se holkki sieltä lähtee

23.9.2004 10:01

Tehari!!! teharissa on suurempi riski jäädä kiinni mut kyllä kurittomallakin on riski jäädä kiinni! jos jäät kytille kiinni teharilla ja joudut jostain syystä laittamaan noku putken kiinni nii sit vaa heittää putken kiinni joka on 99% jossain nurkassa lojumassa ja jos jäät kytille kiinni kuristamattomalla nii joudut ostamaan uuden kuristetun putken joka maksaa paljon sit huomaatkin et hupsista keikkaa tehari ois tullu huomattavasti halvemmaks...

esim. 2:
Jos ja kun sä myyt mopos ja siinä on kuristamaton putki kiinni niin voi olla että ostaja haluaa noku mopon ja voi maksaa siitä jopa enemmän kuin kuristamattomasta
jos sulla on taas tehari kiinni sit vaa irti ja noku putki kiinni ja se on sillä selvä ja teharin saa myytyä erikseen hyvään hintaan pois!

:D tulipas sekava. no jos ette saa selvää nii jättäkää suosiolla lukematta...

7.10.2004 18:40

mieluummin kuriton vakioputki ku tehari hondaan on niin v*tun kallis :D

7.10.2004 18:59

HattiWatti kirjoitti: jos jäät kytille kiinni kuristamattomalla nii joudut ostamaan uuden kuristetun putken joka maksaa paljon sit huomaatkin et hupsista keikkaa tehari ois tullu huomattavasti halvemmaks...

esim. 2:
Jos ja kun sä myyt mopos ja siinä on kuristamaton putki kiinni niin voi olla että ostaja haluaa noku mopon ja voi maksaa siitä jopa enemmän kuin kuristamattomasta

Noihin kurittomiin putkiin on melkosen helppo tehdä itse kurit. Hitsaat vaan jonkun ison prikan tai vastaavan alkukäyrään. Ja esim. dt:ssä ei tarvitse kuin vaihtaa rajoitettu cdi, niin ei ole juurikaan eroa, onko kuristettu vaiko kuriton putki. :wink:
Mutta kyllä se tehari silti on parempi. Yläkiekoille vaan suosiolla enemmän tehoa, niin ehkä voisi mopo liikkua edes vähän nopeammin. Siis 2-tahdeista puhuttaessa. :)

7.10.2004 19:23

Jaa saattaa olla että olen todella pahasti väärässä, mutta sanotaampa nyt kuitenkin. Hiljattain jossain topicissa puhuttiin uudesta Metrakitin teharista, jossa oli kuristukset. Niin minun mielestäni paras olisi kuin laittaisi mopoon kuristetun tehoputken, rekisteröisi sen sen kanssa ja ottais siitä kurit pois. Hyödyt edellisestä olisi: Sinulla olisi yhä tallella alkuperäinen vakioputki, rekisteriotteessasi lukisi että mopoosi kuuluu tuo tehari (hyötyä virkavallan kanssa)ja sinulla olisi mopossasi tehari.

7.10.2004 22:17

Vuoristo kirjoitti:Jaa saattaa olla että olen todella pahasti väärässä, mutta sanotaampa nyt kuitenkin. Hiljattain jossain topicissa puhuttiin uudesta Metrakitin teharista, jossa oli kuristukset. Niin minun mielestäni paras olisi kuin laittaisi mopoon kuristetun tehoputken, rekisteröisi sen sen kanssa ja ottais siitä kurit pois. Hyödyt edellisestä olisi: Sinulla olisi yhä tallella alkuperäinen vakioputki, rekisteriotteessasi lukisi että mopoosi kuuluu tuo tehari (hyötyä virkavallan kanssa)ja sinulla olisi mopossasi tehari.
Tämä toimii myös muiden e-hyväksyttyjen teharien kanssa, mopo pitää vain muutoskatsastaa. Tuosta hyväksynnästä on toki iloa, jos poliisit kyselevät miksi vakioputki on vaihdettu, mutta entäpä jos he haluavatkin testata mopoa? Siinä vaiheessa ei muutoskatsastuksesta ole mitään hyötyä, kun mopo kulkee tasaista kahdeksaakymppiä "laillisen" tehoputken kanssa. Olettaen tietysti että on poistanut putken kuristuksen, eihän siitä muuten mitään hyötyä ole.

9.10.2004 15:11

Mulla on kuristamaton noku, mutta katti on vielä kii ja saa ollaki. No, onhan se silti mun käsittääkseni täysverinen metran putki.

11.10.2004 13:31

Kuriton vakio putki

+ kytät ei huomaa sitä niin helposti kun teharin

+ tuo tehoa jonkin verran mut ei niin paljon ku tehari

+ ei pala rahaa yhtään vaan vaati omaa osaamista ottaa kurit pois putkesta

- ei tuo niin paljon tehoo lisää ku tehari

- yleensä rumempi ulkonäkö mut ei kaikissa malleissa

Tehoputki

+ hieno ulko näkö

+ tuo tehoo paljon lisää

+ ei tarvitse alkaa vakioputkesta ottaan irti mitää ku ostaa tehari eli voi pitää sen iha alkuperäsenä

- kytät huomaa helposti

- aika kallis



Mutta minun valintani on ehdottamasti tehari se on tosi kaksipyöräilijän vakiovaruste .

11.10.2004 13:32

racer-03 kirjoitti:Kuriton vakio putki

+ kytät ei huomaa sitä niin helposti kun teharin

+ tuo tehoa jonkin verran mut ei niin paljon ku tehari

+ ei pala rahaa yhtään vaan vaati omaa osaamista ottaa kurit pois putkesta

- ei tuo niin paljon tehoo lisää ku tehari

- yleensä rumempi ulkonäkö mut ei kaikissa malleissa

Tehoputki

+ hieno ulko näkö

+ tuo tehoo paljon lisää

+ ei tarvitse alkaa vakioputkesta ottaan irti mitää ku ostaa tehari eli voi pitää sen iha alkuperäsenä

- kytät huomaa helposti

- aika kallis



Mutta minun valintani on ehdottamasti tehari se on tosi kaksipyöräilijän vakiovaruste .


Sama täällä.

Tehari ja sen änkkä on paljo edustavamman näkösii ku nokuputken ;) se näyttääkin jo siltä et se kulkee ku o tehari kii :P

11.10.2004 18:23

jep, ehdottomasti tehari

11.10.2004 19:49

Kyllä mä tohon tehariin kallistuisin. Mulla on kyllä itellä kuriton aeroxin vakioputki mut sain sen ilmaseks niin mikäs siinä. Eli teharist saa enemmä tehoo, mut kiinnijäämisriski poliiseille on suurempi, niinkuin täällä on jo todettu. Ja vakioputken jos onnistut jotenkin kureja poistaessa saamaan pilalle, niin se on sitte aika kallis tikki jos joudut uuden vakioputken ostaan.(syystä tai toisesta).

12.10.2004 14:02

^Axu^ kirjoitti:
racer-03 kirjoitti:Kuriton vakio putki

+ kytät ei huomaa sitä niin helposti kun teharin

+ tuo tehoa jonkin verran mut ei niin paljon ku tehari

+ ei pala rahaa yhtään vaan vaati omaa osaamista ottaa kurit pois putkesta

- ei tuo niin paljon tehoo lisää ku tehari

- yleensä rumempi ulkonäkö mut ei kaikissa malleissa

Tehoputki

+ hieno ulko näkö

+ tuo tehoo paljon lisää

+ ei tarvitse alkaa vakioputkesta ottaan irti mitää ku ostaa tehari eli voi pitää sen iha alkuperäsenä

- kytät huomaa helposti

- aika kallis



Mutta minun valintani on ehdottamasti tehari se on tosi kaksipyöräilijän vakiovaruste .


Sama täällä.

Tehari ja sen änkkä on paljo edustavamman näkösii ku nokuputken ;) se näyttääkin jo siltä et se kulkee ku o tehari kii :P
niinhä se on jos ei teharia oo niin on aika nössö kyl ne kytät sen kurittoman huomaa ku alkaa testaan jos ei oo rajotinta niin huomaa varmana mut ´kyl ne sen rajottimen helposti löytää jos ei oo missään ihme paikas ....ja eikä siihen kannata tuudittautua jos on kuriton putki niin kytät ei ala testaan ....ja ainakin näis aika monis mopois noku putket on niin vitun törkeitä jos ei huomioida näitä derbin mahtimalleja mut kyl teharin änäri on aina hienompi ku nokuputken

12.10.2004 14:56

^Axu^ kirjoitti:Tehari ja sen änkkä on paljo edustavamman näkösii ku nokuputken ;) se näyttääkin jo siltä et se kulkee ku o tehari kii :P
Ei siitä paljon iloo oo jos näyttää siltä että kulkee, pitäs kulkea kans.

12.10.2004 23:20

kuriton vakioputki :D

12.10.2004 23:33

Teharia kannatan. Myis vaan joku halvalla, vakio putkeen menee hermot kun on paska ainakin Derbeissä, Be:stä en sano mitää kun on kuulemma vakiona jo riittävän tehokas, mut kyl siitäkin enemmän saa tehoo teharilla. Eikä 2t oo tehoo alhaalla millää, kyllähän se vakioputkikin alhaalta vääntää reilusti teharia enemmän.