Mopoihin ja moposkoottereihin liittyvät jutut joille ei ole omaa aluetta. Myös mopoväen ajovarusteet.

19.4.2009 10:38

itellä oli sytkäpuola omasta mönkkäristä ku ei antanu kipunaa ;)

19.4.2009 23:07

oon mitannu tappokatkasian ja se toimii ja vika ei ole siinä, taitaapa lähteä nyt tuo hornetti jonnekkin merkki huoltoon : :/

21.4.2009 16:04

aero revo 2 kuristuksien paikkoja..?

28.4.2009 18:57

Janne-88 kirjoitti:
JoXuZ kirjoitti:oon miettiny et jos on traktorikortti niin saako traktorilla ajella sit vaik 90 mitä nää uusimmat traktorit ainakin kulkee?


uudet traktorit menee tasan 40km/h.Ne ei saa mennä kovempaa ellei ole liikennetraktoreja,mitä ei saa ajaa mopokortilla½`!!!

traktori mönkijä eli virallisesti EU-traktori saa kulkea sen 45km/h MUTTA rajoitus tapahtuu metallin palalla joka on kaasukahvas ja estää kaasukahvan täysmittaisen liikkeen (liikkuu 1/3) ja sen saa irti yhdellä ruuvilla ja sen jälkeen huiput +100 ja posliinit tykkkää

11.5.2009 15:47

http://www.motot.net/talli/85136

TGB

8.7.2009 7:52

hornet lupaa vaan ei lähe käyntiin... mikähän missä lie vika, kipinää saa kyllä. sopiiko jostain muusta merkistä osat moottoriin? peugeot, piaggio?

8.7.2009 11:01

pejo kirjoitti:hornet lupaa vaan ei lähe käyntiin... mikähän missä lie vika, kipinää saa kyllä. sopiiko jostain muusta merkistä osat moottoriin? peugeot, piaggio?

lorautas bensaa vähän tulpanreijästä ja kokeile sit käynnistää. jos hörähtää käyntin ni sit se ei saa bensaa. syy on se paska alipainehana jos noin käy

9.7.2009 7:49

Ei auta... startatessa kun vääntää vähän kaasua niin hiukan kiihtyy pyörintä ja
flotkottaa mutta ei enempää. Puristuksiakin on sen verran että pitäs lähtee.
Ei sitten muuten olis vuotoa kampiakselin stefoissa? vaikuttaisko se?

9.7.2009 18:09

pejo kirjoitti:Ei auta... startatessa kun vääntää vähän kaasua niin hiukan kiihtyy pyörintä ja
flotkottaa mutta ei enempää. Puristuksiakin on sen verran että pitäs lähtee.
Ei sitten muuten olis vuotoa kampiakselin stefoissa? vaikuttaisko se?


no ootko uudella tulpalla kokeillu? :) ku se vanha ei välttämättä toimi kun se on paineen alaisena..

13.7.2009 19:53

Millanen vehje tuo Kymco Mxu 50 oikeen on? Ja mitäköhän vaadittaisiin, että sais kulkemaan noin 60km/h?

14.7.2009 17:31

Ukkola kirjoitti:Millanen vehje tuo Kymco Mxu 50 oikeen on? Ja mitäköhän vaadittaisiin, että sais kulkemaan noin 60km/h?

Parhaaksihan sitä on moni kehunut. Isompi sylinteri, välitykset, tehoputki ja säädöt nii munkilla vois sen 60 mennäkki. Joku muistaakseni sai menemään melkein 70 vai olikohan jopa piirun verran yli, vireinä oli Malossin 70cc pytty, Tecnigasin putki, virivari, 21mm(?) kaasari, välit vaihdettu jne..

14.7.2009 20:55

Sillä oli virivariaattori ja välit vaihdettu. OK. :roll: :lol:

15.7.2009 7:42

Hämäläinen. kirjoitti:Sillä oli virivariaattori ja välit vaihdettu. OK. :roll: :lol:


ihan oikein se palexd sano... näissä mönkkäreissä on ensin variaattori sitten siitä etiäpäin voima välittyy ketjulla takarenkailla

15.7.2009 18:46

rautsi_91 kirjoitti:
Hämäläinen. kirjoitti:Sillä oli virivariaattori ja välit vaihdettu. OK. :roll: :lol:


ihan oikein se palexd sano... näissä mönkkäreissä on ensin variaattori sitten siitä etiäpäin voima välittyy ketjulla takarenkailla

Näinpä, otahan kloppi asioista selvää ennen ku viet kätes näppäimistölle ;)

15.7.2009 20:57

Eläpäs sinä käy klopittelemaan. ;) Eivaan, itsellä ei näistä mönkijöistä tietoa oikein ole, kun en niiden tekniikkaan ole perehtynyt. Mutta kaveri omistaa kyseisen menopelin, ja hän joskus sano että siinä on vaan variaattoriveto suunnanvaihtajalla.