Mopoihin ja moposkoottereihin liittyvät jutut joille ei ole omaa aluetta. Myös mopoväen ajovarusteet.

4.12.2004 22:16

Olen hankkimassa täksi tai ensi talveksi 50-125cm3 mönkijää, joten kertokaapas että onko tuon tehoiset hyviä pelejä talvella ja varsinkin jos joutuu lumihangessa etenemään?

4.12.2004 22:39

ei tollaisilla pikku vehkeillä mitään tee.jos oot ostamassa mönkijää kannattee ostaa joku 300cc tai isompi.kyllä noi menee kesällä vaikka puuhun,mutta talvella ei minnekkään ainakaan umpihangessa.

edit:kokemusta on!

4.12.2004 23:05

x-games kirjoitti:ei tollaisilla pikku vehkeillä mitään tee.jos oot ostamassa mönkijää kannattee ostaa joku 300cc tai isompi.kyllä noi menee kesällä vaikka puuhun,mutta talvella ei minnekkään ainakaan umpihangessa.

edit:kokemusta on!


Joo okei kiitos tiedosta. Mutta meneekö se samalla tavalla kuin kaksipyöräisten kanssa että pitää olla täysi-ikäinen että saa ajaa yli 125cm3 mönkijää?

EDIT: niin yksi asia vielä: Jos nyt ostaisin sitten tuon 125-kuutioisen, niin olisiko sellaista vaikea virittää?

5.12.2004 16:54

joo pitää olla täys ikäinen jos menee yli 125cc.kyllä noihin mopomönkijöihin saa kaik viri osaaa.

5.12.2004 18:19

Nuudeliagentti kirjoitti:Olen hankkimassa täksi tai ensi talveksi 50-125cm3 mönkijää, joten kertokaapas että onko tuon tehoiset hyviä pelejä talvella ja varsinkin jos joutuu lumihangessa etenemään?
Riippuu lumen määrästä ja maastosta. Minnekään safarille puolen metrin puuteriin ei ole asiaa tuommosella. Mutta itellä 175cc etenee vielä hyvin päälle 20 cm:n hangessa, eli ei mikään peto menemään. Eri asia nelivedolla. Mutta lumiketjut auttaa paljon. Lumityötkin pystyy tekemään.

Nuudeliagentti kirjoitti:Jos nyt ostaisin sitten tuon 125-kuutioisen, niin olisiko sellaista vaikea virittää?
No niitä tehoja kun ei ole tarvinnut millään tavalla rajoittaa, niin tuskin virittämällä enää kovin suuria eroja saavutat. Ja se maksaa.

5.12.2004 19:03

Kiitos sinulle. Eli kyllä varmaan tuollaisella satapiikillä sitten talven möllertää vai? :D

5.12.2004 20:18

No varmastikin. Ainakin jos ajat jäällä tai pellolla jotain rataa tai kelkkauraa. Kyllähän se kelluu pinnalla höttöisemmälläkin alustalla kun on tarpeeksi vauhtia, ja vielä jos kyseessä on 2-tahtinen crossimalli, niin voin olla varma ettet tule pettymään. Ja sitä kantavuutta saa monin keinoin parannettua. Ketjut taakse (tai sitten ei) ja menoksi.

Pitäsköhän tämä keskustelu muuten lopettaa tähän, ennenku modet suuttuu...

5.12.2004 20:38

Ookoo. Kiitoksia sulle kun valaisit mua vähän mua mönkijöistä... :D

:P

6.12.2004 22:03

mönkijä täytyy olla vähintään 300cc!!!!ei niillä muuten tee mitään ;)

Re: :P

6.12.2004 22:33

Jincheng \";)\" kirjoitti:mönkijä täytyy olla vähintään 300cc!!!!ei niillä muuten tee mitään ;)


Pitäisi munkin mopon olla vähintään 1300cc, mutta nou mani nou fani. Riittäisi muuten kunnon mönkijään, mutta kaikki rahani ovat menossa kevariin. Myy tuo omasi halvalla :D

5.1.2005 0:32

mitäs mieltä ootte tosta derbin uudesta http://www.sumeko.fi/derbi/derbi.html?1

5.1.2005 15:57

Xracing kirjoitti:perkele ku noi 50cc mönkkärit on nii pieniä ja rumia luumuja. jos kerran moottorikelkkaa voi ajaa 15v. ja yli 50 cc ni miks sit ei vois ajaa jotai kunnon isoo mönkijääki :P


voi vaikka kuinka suurta jos se on rekisteröity traktoriksi ja on traktori kortti!

5.1.2005 17:24

en tiedä minkälainen toi 50cc on mut istusin pari päivää sitten 125cc kilpimönkijän päällä ja tuntu hyvältä.

6.1.2005 1:50

oon miettiny et jos on traktorikortti niin saako traktorilla ajella sit vaik 90 mitä nää uusimmat traktorit ainakin kulkee?

6.1.2005 2:53

JoXuZ kirjoitti:oon miettiny et jos on traktorikortti niin saako traktorilla ajella sit vaik 90 mitä nää uusimmat traktorit ainakin kulkee?

Trakotri saa kulkee 40 että se siitä...

Jos tarktori kulkee yli 40 se vaatii Kuorma-autokortin kuskilta.