Mopoihin ja moposkoottereihin liittyvät jutut joille ei ole omaa aluetta. Myös mopoväen ajovarusteet.

27.12.2009 0:33

No se tässä mietityttääkin. Lähellä ei ole mitään liikettä, jossa olisi omaa silmää miellyttäviä, hyviä ja tuohon hintaluokkaan sopivia kypäriä melkein yhtään ja tilattakkaan ei välttämättä viitsisi, kun ei tiedä millainen se sitten on päässä. :s

27.12.2009 2:01

Mistä saisi semmoisen leuka/naamasuojan, mikä kiinnitetään tarralla. Meinaa leuka jäätyä, enkä mitään huivia jaksa pitää.

8.1.2010 22:08

^Itse olen ratkaissut tuon ongelman BUFFin avulla. On pirun lämmin ja suojaa hyvin(se missä on alaosa paksu).

Mutta kertokaapa, mitkä ajohanskat talvella? Ei pentele, ku näpit jäätyy tuolla ja on Hanx:in ns. "talvi ajohanskat", eikä ilman pitäisi päästä niistä lävitte, vaan sormenpäitten kohalta tulee kaikki läpi.
Eli etsin siis hanskoja, jotka ovat _lämpimät_ talvella. hintakattoa ei toistaiseksi ole, kunhan ei ihan järjettömiä summia. :lol:

8.1.2010 23:05

Normi ajohanskat + niihin pistettävät geelityynyt, 10kpl maksaa meilläpäin 2 euroa, ja pirun hyvät ovat. Top-sportista ostin omani.

9.1.2010 12:29

skobasti kirjoitti:^Itse olen ratkaissut tuon ongelman BUFFin avulla. On pirun lämmin ja suojaa hyvin(se missä on alaosa paksu).

Mutta kertokaapa, mitkä ajohanskat talvella? Ei pentele, ku näpit jäätyy tuolla ja on Hanx:in ns. "talvi ajohanskat", eikä ilman pitäisi päästä niistä lävitte, vaan sormenpäitten kohalta tulee kaikki läpi.
Eli etsin siis hanskoja, jotka ovat _lämpimät_ talvella. hintakattoa ei toistaiseksi ole, kunhan ei ihan järjettömiä summia. :lol:


Sopivat käsisuojat ja kahvapussit, niin ei ole mitään ongelmia sormien jäätymisen kanssa. Pystyy ajamaan ihan kesäkelin hanskoillakin.

9.1.2010 13:22

Itellä on motonetistä ostetut pro gripin ajolasit, niin saako niihin ostettua erillisiä laseja muualta, kuin MCScatterista? Siellä olisi, mutta tulee kalliiksi hankkia, kun on 9.90 euroa pelkät toimituskulut... :(

9.1.2010 15:05

Mahtuuko crossilasit umpikypärän kanssa. Ei ajamisesta tule mitään huurtumisen takia.

9.1.2010 15:44

tomm1 kirjoitti:
skobasti kirjoitti:^Itse olen ratkaissut tuon ongelman BUFFin avulla. On pirun lämmin ja suojaa hyvin(se missä on alaosa paksu).


Mites porukka on ratkaissut sen onkelman, kun ajaa ja buffi on semmoin terroristityyliin nenän päällä, eli suojaa kaulaa ja nenää, niin se alkaa kastumaan hengityshuuruista ja sen jälkeen jäätyy :D

9.1.2010 16:57

LaneKit kirjoitti:
tomm1 kirjoitti:
skobasti kirjoitti:^Itse olen ratkaissut tuon ongelman BUFFin avulla. On pirun lämmin ja suojaa hyvin(se missä on alaosa paksu).


Mites porukka on ratkaissut sen onkelman, kun ajaa ja buffi on semmoin terroristityyliin nenän päällä, eli suojaa kaulaa ja nenää, niin se alkaa kastumaan hengityshuuruista ja sen jälkeen jäätyy :D

ei pistä sitä niin ylös mutta silloin taas nenä jäätyy. En ole minäkään tuohon ratkaisua keksinyt..

9.1.2010 18:45

^Eipä mulla oo tullu kylmä. :o

Ja viime talvena oli jotku polisportin SHARP käsisuojat tangossa(näpit ei jäätyny), vaan ei saa noilla alkuperäsillä ruuveilla tohon tokipron tankoon kiinni. Pitäs käydä ruuveja ostamassa..

9.1.2010 19:04

Jurr kirjoitti:Mahtuuko crossilasit umpikypärän kanssa. Ei ajamisesta tule mitään huurtumisen takia.

Osta kypärääs sellasta ainetta, joka estää huurtumisen. Shelliltä taitaa löytyä sellaista.

9.1.2010 22:46

Ite ostin Arain Penta kypärän kaveriks Scottin 83x stylish ajolasit kaveriks. Bike Worldin alennus korissa 20e. Hyvin pelittää :nörtti:

10.1.2010 21:36

KmÖmÖ kirjoitti:
LaneKit kirjoitti:
tomm1 kirjoitti:
skobasti kirjoitti:^Itse olen ratkaissut tuon ongelman BUFFin avulla. On pirun lämmin ja suojaa hyvin(se missä on alaosa paksu).


Mites porukka on ratkaissut sen onkelman, kun ajaa ja buffi on semmoin terroristityyliin nenän päällä, eli suojaa kaulaa ja nenää, niin se alkaa kastumaan hengityshuuruista ja sen jälkeen jäätyy :D

ei pistä sitä niin ylös mutta silloin taas nenä jäätyy. En ole minäkään tuohon ratkaisua keksinyt..


Tulipas tässä mieleen että viime talvena oli kypäränä AGV s-4 ja siitä sai visiirin noin millin auki niin visiiri ei huurtunut eikä naamalle puhaltanut tuulta. Nyt on kbc:n kypärä ja puhaltaa jostain välistä niin perkeleesti nenään vaikka visiiri olisi kiinni. Taitaapi olla pieniä laatueroja... :nörtti:

10.1.2010 23:07

Puolkkinen kirjoitti:
Jurr kirjoitti:Mahtuuko crossilasit umpikypärän kanssa. Ei ajamisesta tule mitään huurtumisen takia.

Osta kypärääs sellasta ainetta, joka estää huurtumisen. Shelliltä taitaa löytyä sellaista.

Jotain saippuaseosta olen itse pistänyt lasien takapuolelle niin ei ole huurtunut.

11.1.2010 18:12

KmÖmÖ kirjoitti:
KmÖmÖ kirjoitti:
LaneKit kirjoitti:
tomm1 kirjoitti:
skobasti kirjoitti:^Itse olen ratkaissut tuon ongelman BUFFin avulla. On pirun lämmin ja suojaa hyvin(se missä on alaosa paksu).


Mites porukka on ratkaissut sen onkelman, kun ajaa ja buffi on semmoin terroristityyliin nenän päällä, eli suojaa kaulaa ja nenää, niin se alkaa kastumaan hengityshuuruista ja sen jälkeen jäätyy :D

ei pistä sitä niin ylös mutta silloin taas nenä jäätyy. En ole minäkään tuohon ratkaisua keksinyt..


Tulipas tässä mieleen että viime talvena oli kypäränä AGV s-4 ja siitä sai visiirin noin millin auki niin visiiri ei huurtunut eikä naamalle puhaltanut tuulta. Nyt on kbc:n kypärä ja puhaltaa jostain välistä niin perkeleesti nenään vaikka visiiri olisi kiinni. Taitaapi olla pieniä laatueroja... :nörtti:

Heheh.. Itellä on KBC VR-1x(med moped) ja AGV - s4(med 125cc) ja tuon KBC:n sisälle kyllä ilmaa puhaltaa niin, että otta jäätyy, vaan on tuo talvella lämpimämpi, kuin s4. s4 sattuu olemaan avonaisempi, kuin VR-1x(humina on s4:ssa huomattavasti suurempi).