Mopoihin ja moposkoottereihin liittyvät jutut joille ei ole omaa aluetta. Myös mopoväen ajovarusteet.

11.9.2006 15:24

M2R :n krossipotta ja jotku timeless hanskat.
Ajotakin vois ens vuonna ostaa jos kevarin hankin...

11.9.2006 15:44

Itte käytän kypärää ja sitten takkia ja hanskoja. Jos on kylmä ilma.

22.9.2006 23:13

Onkos kellään kokemuksia Timelessin metalflip kypärästä, että onko hyvä? Ja onko progripin pg 3400 lasit hyvät?

23.9.2006 22:35

ittelläni olisi suunnitelmissa ostaa ajoasu ja ehkä kypäräkin talveksi ja ensivuodeksi mutta budjetin pitäisi olla suht koht pieni. mitä takkeja ja housuja siis suosittelette?

23.9.2006 23:06

juuzo. kirjoitti: budjetin pitäisi olla suht koht pieni. mitä takkeja ja housuja siis suosittelette?

Kannattaa varmaan katsella poistomyyntitarjouksia..

24.9.2006 9:46

Be kirjoitti:Muuten, huurustuuko 1-kerros linssi helposti? Jos vaikka vähä hikoilee tai ajaa talvella niin huurtuuko se? Vai pitäiskö olla iha 2-kerros linssi mielummin? :)
Tarkoitan siis crossikypärän ajolaseja.


No talvella kyllä huurtuu helposti.

Ja kesäöinä.

24.9.2006 10:32

Tuli itsekkin ostettua oikein ajotakki ja housut. Swift -merkkinen, jossa on suojat olka- ja kyynerpäissä sekä polvissa. On muuten mukava ajaa verrattuna normaaliin takkiin, suosittelen.

24.9.2006 10:42

juuzo. kirjoitti:ittelläni olisi suunnitelmissa ostaa ajoasu ja ehkä kypäräkin talveksi ja ensivuodeksi mutta budjetin pitäisi olla suht koht pieni. mitä takkeja ja housuja siis suosittelette?


Kannattaa ostaa nyt syksyllä nuita varusteita kun saa halvemmalla.

4.10.2006 22:15

HEI TARTTIS APUA !!!

ONKO KUKAAN TILANNU IKINÄ NETISTÄ VARUSTEITA ?
meinaan sitä vaan että antakaa joku linkki tai kertokaa että miten voi mitata hanskan koon? tarkoitan että kun nykyään lukee vaan että hanskan saa vaikka s,m,l,xl....
ni mistä voi tietää mikä sopii? Miten kuuluu mitata käsi ja sen jälkeen mistä tietää et mikä koko sopii mun mittoihin esim. s,m,xl.... mikä olis just se oikea :) Laitoin tän tänne koska täs lähellä ei oo mitään paikkoja jos myytäis varusteita ni ajattelin tilata netistä mutta vasta ehkä 3-4:n kuukauden päästä ku hankin kevarin. Mut voisko joku auttaa !?!?

4.10.2006 23:11

Kallutus kirjoitti:HEI TARTTIS APUA !!!

ONKO KUKAAN TILANNU IKINÄ NETISTÄ VARUSTEITA ?
meinaan sitä vaan että antakaa joku linkki tai kertokaa että miten voi mitata hanskan koon? tarkoitan että kun nykyään lukee vaan että hanskan saa vaikka s,m,l,xl....
ni mistä voi tietää mikä sopii? Miten kuuluu mitata käsi ja sen jälkeen mistä tietää et mikä koko sopii mun mittoihin esim. s,m,xl.... mikä olis just se oikea :) Laitoin tän tänne koska täs lähellä ei oo mitään paikkoja jos myytäis varusteita ni ajattelin tilata netistä mutta vasta ehkä 3-4:n kuukauden päästä ku hankin kevarin. Mut voisko joku auttaa !?!?
Äärimmäisen iso riski tilata hanskoja jos ei oo mitään hajua koosta, paras vaan käydä sovittamassa jossain. Ite tosin tilasin alpparin hanskat ilman sovittamista, mutta muut hanskat oli samaa kokoa niin sattui just eikä melkeen sopivat :wink:

5.10.2006 17:06

ok mutta sitä viä että tietääkö kukaan joka tapauksessa miten voi mitata käden kullekkin koolle...

eli jos käsi on esim 8,5 cm leveä ja kaikkee ni mistä tietää onko silloin parhain s tai m tai l...

tietääkö kukaan? jos tiedätte ni kertokaa ihmeessä....

Eli kertokaa mistä kohista pitää mitata käsi ja lopputuloksen perusteella mikä olis parhain koko.

5.10.2006 20:49

doddii!!!

nyt tarttis apua ja toivottavasti sitä saa täältä.

eli sanokaa ny viisaampina et saako tos Airoh tyger kypärässä joka on vähän crossi ja umpikypärän sekotusta niin visiiriä auki tiedän kyllä et sen saa pois mut saako sitä vaan auki ku siin on toi lippa paikalla ku oon silmälasipäinen ja haluasin tommosen crossi mallisen kypärän mutta kun ne oikeet crossi kypärät ei oikein käy mulle.
laitan vielä sen linkin tohon niin saatte käydä katsomas.
http://www.moposport.fi:8080/workspace. ... ode=TY11XL

5.10.2006 20:53

lippalakki kirjoitti:doddii!!!

nyt tarttis apua ja toivottavasti sitä saa täältä.

eli sanokaa ny viisaampina et saako tos Airoh tyger kypärässä joka on vähän crossi ja umpikypärän sekotusta niin visiiriä auki tiedän kyllä et sen saa pois mut saako sitä vaan auki ku siin on toi lippa paikalla ku oon silmälasipäinen ja haluasin tommosen crossi mallisen kypärän mutta kun ne oikeet crossi kypärät ei oikein käy mulle.
laitan vielä sen linkin tohon niin saatte käydä katsomas.
http://www.moposport.fi:8080/workspace. ... ode=TY11XL

En tiedä sitten mikä on henkilökohtaisesti sinun tilanteesi, mutta kyllä muutama mun kaveri käyttää krossikypärää, vaikka on silmälasitkin. On niillä silmälasipäisillä myös umpipottia. Täytyy tietenkin ottaa ne lasit pois laittessa kypärää ja laittaa sit vasta ne päähän kun kypärä on päässä ja poisotossa päinvastoin luonnollisesti.

5.10.2006 22:11

mullaki on muutamia kavereita ja hyivn pystyy pitään vaikka oliski silmälasit ;) umpinaisissa ainaki krosseistra entiiä koska niissä on ne lasit viä joten... Mut kyllä mä luulen et pystyt pitään silti moitteitta :)

5.10.2006 22:13

lippalakki kirjoitti:doddii!!!

nyt tarttis apua ja toivottavasti sitä saa täältä.

eli sanokaa ny viisaampina et saako tos Airoh tyger kypärässä joka on vähän crossi ja umpikypärän sekotusta niin visiiriä auki tiedän kyllä et sen saa pois mut saako sitä vaan auki ku siin on toi lippa paikalla ku oon silmälasipäinen ja haluasin tommosen crossi mallisen kypärän mutta kun ne oikeet crossi kypärät ei oikein käy mulle.
laitan vielä sen linkin tohon niin saatte käydä katsomas.
http://www.moposport.fi:8080/workspace. ... ode=TY11XL
Ratkasu vois olla Arai Tour-X. Siin on 'avattava' visiiri ja on crossimallinen. Ja laadultaan täysin toiselta planeetalta kuin airohit. Tosin hintaakin on hieman enemmän. :)