Mopoihin ja moposkoottereihin liittyvät jutut joille ei ole omaa aluetta. Myös mopoväen ajovarusteet.

27.7.2005 18:02

siis ei ajopuvun käyttö varmaa tyhmää oo mut kyllä se siltä näyttää!

28.7.2005 9:35

tomppa90 kirjoitti:siis ei ajopuvun käyttö varmaa tyhmää oo mut kyllä se siltä näyttää!

no riippuu vähän. kyllähän se epäilemättä jollain manalla tai pv:llä, oikeestaan vanhoilla enskoillakin on melko tyhmän näköistä, mutta en kyllä keksi että miten se tyhmän näköistä on uusenskalla

28.7.2005 9:38

Fight 2 kirjoitti:
-Toni- kirjoitti:Mistä löytyis tällainen takki http://i10.ebayimg.com/03/i/03/22/22/8a_1_b.JPG
Suomesta mieluiten, mutta ulkomaatkin käy..


HALOSELTA !! ! tota kokeilin iha piruttaa siellä kerran. Turun halosel oli ainaki toi.


siel on vaan ton karun näkönen ruma kopio ;)

28.7.2005 9:41

Jaah. Mut keltanen ja siinäki on noit merkkei-

28.7.2005 12:47

Wilzhu kirjoitti:Saatiinkos se munuainen kuntoon?


kyllä se saatiin...

28.7.2005 12:54

ton lukemisen jälkeen ei heti viittis mennä sortseis ja t-paidas baanalle :D

on ne varusteet aika tärkeitä vaikka mopolla mulla on vaan farkut ja joku huppari plus hanskat. hyvät haskat on kyl tärkeet

eli tonne -- http://www.washingtonriders.com/forum/s ... php?t=1739

28.7.2005 22:42

hihhei tänää tuli ostettua tollane thh:n tx kymppi potta ja sitte smithin evo lasit eli siitä se lähtee ;)

28.7.2005 23:02

Ite käytän tollasta MP-Asun Snow Sport kelkkatakkia tai sitten mopon mukanasaatua Peugeot Motorcycles -takkia. Jos on oikein lämmin ilma, niin yleensä huppari päällä ajelen. Housuina toimii useimmiten tavalliset farkut.

1.8.2005 18:20

Muuten aika lailla tavalliset ajokamppeet, eli siis yleensä farkut ja huppari, mutta tänään ostin pitkän etsinnän jälkeen Sinisalon ajohanskat. On kyllä hyvät, ei tule tuuli eikä vesi läpi ihan noin vaan ja hintakaan ei ollut liian suolainen :P

1.8.2005 22:44

Mä käytän mitä vaatteita sattuu päällä olemaan.Joskus shortseja ja t-paitaa ja joskus farkkuja ja hupparia,viel pitäs jostain vaan ajohanskat hankkia.

4.8.2005 7:32

Sateen sattuessa mulla on IXS:n 2-osainen musta sadeasu. Eilen ostin syksyä ajatellen Rev'It ajoasun, se myös 2-osainen. Tämä investointi lähinnä sen takia, että ajan mahdollisimman kauan työmatka-ajot skodella. Ajatuksissa on kulkea ainakin lokakuun loppuun. Matka on 28 km/sivu, joten ei perusvaatteet tässä enää lämmitä.

Aikanaan ei ollut varaa kunnon varusteisiin, mutta nyt keski-ikäisenä uudelleen kaksipyöräisiin 'höyrähtäneenä' päätin tämän olevan pakollinen investointi. Rev'Itin ajoasu (100% vesitiivis + lämpövuori) oli tarjouksessa 220 euroa motoplaza.org myymälässä. Sadeasu maksoi aikoinaan 90 euroa. Ajokenkiä en ole vielä hankkinut. Siihen on kelvanneet korkeavartiset mountain -lenkkarit. Ne tosin eivät pidä vettä, mutta skodella jalkineet pysyy aika hyvin kuivana. Tarkoitus on hankkia vastaavanlaiset lyhyellä varrella olevat ajokengät. Hanskat on Hiporex kalvolla varustetut.

Ajovarusteiden mitoitus hiukan ihmetyttää. Olen normaalivaatteissa kokoa L, mutta Rev'It mitoituksella XXL. No, ehkä XL olisi sopinut juuri ja juuri. Jos ajaisin moottoripyörää niin olisin ottanut pienemmän, ettei väpätysilmiötä tulisi ajoviiman takia kuvioihin mukaan.

4.8.2005 18:48

Ulkona sataa lähes kaatamalla, mutta mitäpä siitä- Dainesen Gore-Tex-puku päälle, kypärä päähän ja baanalle. En voi olla hymyilemättä niille raukoille, jotka nytkin tuolla vesisateessa ajavat huppari päällä ja kastuvat likomäriksi, varsinkaan kun itse tiedän pääseväni perille kuivana.

4.8.2005 19:13

Vauhtiviivatarra kirjoitti:Ulkona sataa lähes kaatamalla, mutta mitäpä siitä- Dainesen Gore-Tex-puku päälle, kypärä päähän ja baanalle. En voi olla hymyilemättä niille raukoille, jotka nytkin tuolla vesisateessa ajavat huppari päällä ja kastuvat likomäriksi, varsinkaan kun itse tiedän pääseväni perille kuivana.

Siteen ku tohon vilä lisää viileen ilman + ajoviiman ja mahollisen vastatuulen = Mahdollisesti mukava flunssa

15.8.2005 11:51

Heitin kuvaa galleriaan ajovarusteista!
Kyl se kannattaa pitää hyvät ajovarusteet MOPOLLAKIN sanokoon ketä mitä sanoo! Enemmänki parempi vaan jos porukka pitää varusteita... Moikkaa motoristitki helpommin :)
Onhan se kiva teijjän ajaa siellä shortseissa tai farkuissa:P

15.8.2005 14:13

Ublert kirjoitti:Heitin kuvaa galleriaan ajovarusteista!
Kyl se kannattaa pitää hyvät ajovarusteet MOPOLLAKIN sanokoon ketä mitä sanoo! Enemmänki parempi vaan jos porukka pitää varusteita... Moikkaa motoristitki helpommin :)
Onhan se kiva teijjän ajaa siellä shortseissa tai farkuissa:P


Juu ajele sinä vaan mopolla ajovarusteet päällä ja tee ittestäs entistä nolompi =P Saapahan ainaki vastaantulijat hyvät naurut.. Onhan ne tietenki hyödylliset, mutta niin saatanan tyhmän näköset mopolla. Ei herneitä ;D Olihan toi pikkaset liioteltua mutta näin se vaan menee.. Kyllähän sitä sitten vituttaa kun mällää oikein olan takaa eikä ole varusteita suojaamassa, mutta olen nyt ajellut mopolla aika helvetin kauan enkä koskaan ole kaatunut. Mutta eihän sekään tietenkään tarkoita sitä että en tule kaatumaan jatkossa. Kaadun jos kaadun, ajovarusteita en laita päälle =P