Mopoihin ja moposkoottereihin liittyvät jutut joille ei ole omaa aluetta. Myös mopoväen ajovarusteet.

10.8.2006 19:49

mistäs saisi richan ajotakkeja?

10.8.2006 20:07

waltt kirjoitti:No ei takki ja housut mitenkää mutta hartiasuojat kyynärsuojat ja selkäpanssari?
Mut mielestä vähän turhaa jo...


Ajatko itse alasti? Sen kuvan tuosta viestistäsi saa. ("ei housut ja paita mitenkää..")

Ja sitäpaitsi, eikö jokaisessa ajotakissa ole hartiasuojat, kyynärsuojat ja selkäpanssari? Ei ole kyllä yhtään turhaa.

10.8.2006 20:51

Tonz^ kirjoitti:mistäs saisi richan ajotakkeja?
http://www.richafinland.com/jm.asp

10.8.2006 21:18

Be kirjoitti:Nii-i. Vaikka olis vain vauhtia jotain 30 km/h, niin kyllä se sitten on kivaa, kun on polvet ja kädet ruvella. Jos olis kunnon takki ja housut kaatuessa, niin ruhjeita ei varmaankaan edes tule.

Aika usein näkee jotain scootterityttöjä kaupungilla, niin ne vaa painelee minihameissa ja jossain hihattomassa paidassa kadulla. Sitten kun ne on turvallaan, niin sitten ei enää viittikkä pitää mitään minihametta ja hihatonta paitaa.

Että kannattaa miettiä vähä, että miten pukeutuu.

Itseasiassa tämä on vain plussa ;) ainakin meidän muiden kannalta :)

10.8.2006 21:46

Richa' kirjoitti:
waltt kirjoitti:No ei takki ja housut mitenkää mutta hartiasuojat kyynärsuojat ja selkäpanssari?
Mut mielestä vähän turhaa jo...


Ajatko itse alasti? Sen kuvan tuosta viestistäsi saa. ("ei housut ja paita mitenkää..")

Ja sitäpaitsi, eikö jokaisessa ajotakissa ole hartiasuojat, kyynärsuojat ja selkäpanssari? Ei ole kyllä yhtään turhaa.

En aja alasti vaikka unissasi voit niin toivoa...
Ymmärsit nyt täysin väärin...
Tarkoitin että ajotakki ja housut EIVÄT mielestäni ole liioittelua, muut ovat...
Mulle on ihan sama vaikka satsaisitte kaikki rahanne tai isienne rahat suojavqarusteisiin, minä en niin tee...

10.8.2006 22:45

waltt kirjoitti:
Richa' kirjoitti:
waltt kirjoitti:No ei takki ja housut mitenkää mutta hartiasuojat kyynärsuojat ja selkäpanssari?
Mut mielestä vähän turhaa jo...


Ajatko itse alasti? Sen kuvan tuosta viestistäsi saa. ("ei housut ja paita mitenkää..")

Ja sitäpaitsi, eikö jokaisessa ajotakissa ole hartiasuojat, kyynärsuojat ja selkäpanssari? Ei ole kyllä yhtään turhaa.

En aja alasti vaikka unissasi voit niin toivoa...
Ymmärsit nyt täysin väärin...
Tarkoitin että ajotakki ja housut EIVÄT mielestäni ole liioittelua, muut ovat...


No joo joo kunhan vittuilin viestistäs.

Ja tuliko mieleen että ne ketkä satsaavat turvallisuuteen saattavat hankkia myöhemmin kevarin? Joten jos joka tapauksessa tulet ostamaan ajovarusteet, miksi et ostaisi niitä mopo-aikana?

10.8.2006 22:47

waltt kirjoitti:
Richa' kirjoitti:
waltt kirjoitti:No ei takki ja housut mitenkää mutta hartiasuojat kyynärsuojat ja selkäpanssari?
Mut mielestä vähän turhaa jo...


Ajatko itse alasti? Sen kuvan tuosta viestistäsi saa. ("ei housut ja paita mitenkää..")

Ja sitäpaitsi, eikö jokaisessa ajotakissa ole hartiasuojat, kyynärsuojat ja selkäpanssari? Ei ole kyllä yhtään turhaa.

En aja alasti vaikka unissasi voit niin toivoa...
Ymmärsit nyt täysin väärin...
Tarkoitin että ajotakki ja housut EIVÄT mielestäni ole liioittelua, muut ovat...
Mulle on ihan sama vaikka satsaisitte kaikki rahanne tai isienne rahat suojavqarusteisiin, minä en niin tee...
Turvallisuudessa (=ajovarusteissa) ei voi liioitella.


Jos jollain on munaa ajaa tonnin Arai päässä, kolmen sadan Sidit jalassa, ja tonnin alpparin nahkapuku päällä mopolla, nostan hattua. Koska sillä jätkällä on päässä järkeä enemmän kuin muilla yhteensä.

11.8.2006 0:38

ajaisin jos ois varaa :D no mut kuitenkin. turvallisuuteen kannattaa todellakin satsaa koska sillä TURVAA itsensä tulevaisuuteen päin. ei oo kiva kaatua ja samalla halvaantua ja sitten olla rullatuolissa. ja toi nyt oli vaan esimerkki. ja ajosaappaatki olis kyl iha hyvät meinaa ite tultu ajeltuu just hiekkateillä nii ei se oo kiva ku isoja kiviä sattuu jalkoihin kolahtelee.

11.8.2006 0:43

Be kirjoitti:Waltt: Ei vai? Paremmin, kuin joku t-paita ja shortsit.

Edit: Lähinnä, ettei tule mitään asfalttiihottumia ja niitä. Luita voi kenties mennä.


Kerronpa lisää.. Eli älkää helvetissä ruvetko kokeilemaan endoa asvalttitiellä pikeepaidassa ja shortseissa jossette oo ihan varmoja ittenne ja tien kunnosta.. Laskin täs nopeesti jotakuinki 250cm^2 asvaltti-ihottumia ja palohaavoja (tiestä). mopo säily kumminki suht kunnossa. Kypärään tuli naarmuja ja oikeenpuolinen visiirinpidike otti hiuka osumaa.. luojan kiitos, muuten se ois ollu korva mitä sieltä tienposkesta ois saanu ettiä.. Kaikkein eniten vitutti se, että vaatteet säily liki koskemattomina! :P Taitaa toimia se ruottalaisten kypärä vs. villapipotesti..

Nimim. Kantapään kautta ajotakin merkityksen tajunnut..

Pitääkö mun muuten hankkia uus kypärä kun tuo raapiintunu on muovia? Eiks niissä oo se joku pintajännitysjuttu?

11.8.2006 0:45

Cirya kirjoitti:
Be kirjoitti:Waltt: Ei vai? Paremmin, kuin joku t-paita ja shortsit.

Edit: Lähinnä, ettei tule mitään asfalttiihottumia ja niitä. Luita voi kenties mennä.


Kerronpa lisää.. Eli älkää helvetissä ruvetko kokeilemaan endoa asvalttitiellä pikeepaidassa ja shortseissa jossette oo ihan varmoja ittenne ja tien kunnosta.. Laskin täs nopeesti jotakuinki 250cm^2 asvaltti-ihottumia ja palohaavoja (tiestä). mopo säily kumminki suht kunnossa. Kypärään tuli naarmuja ja oikeenpuolinen visiirinpidike otti hiuka osumaa.. luojan kiitos, muuten se ois ollu korva mitä sieltä tienposkesta ois saanu ettiä.. Kaikkein eniten vitutti se, että vaatteet säily liki koskemattomina! :P Taitaa toimia se ruottalaisten kypärä vs. villapipotesti..

Nimim. Kantapään kautta ajotakin merkityksen tajunnut..

Pitääkö mun muuten hankkia uus kypärä kun tuo raapiintunu on muovia? Eiks niissä oo se joku pintajännitysjuttu?
Kannattaa tosiaan uusi potta hankkia.

11.8.2006 8:38

Ite ainaski pärrään Agv Gp1 iri visiirillä, Mp-asun Spirit camo ajotakki jossa o suojat selässä olkapäissä ja kyynärsuojat ja sit valtion pukutehtaalta tilatuissa armeijan housuissa jossa o vesi ja palosuoja :D

11.8.2006 11:57

Mitä mieltä olette HJC ZF-9 Kypärästä ja noista Alpinestarsin PIT hanskoista ?

11.8.2006 13:10

Putee kirjoitti:Mitä mieltä olette HJC ZF-9 Kypärästä ja noista Alpinestarsin PIT hanskoista ?
Erittäin laadukkaat.

29.8.2006 14:48

Muuten, huurustuuko 1-kerros linssi helposti? Jos vaikka vähä hikoilee tai ajaa talvella niin huurtuuko se? Vai pitäiskö olla iha 2-kerros linssi mielummin? :)
Tarkoitan siis crossikypärän ajolaseja.

11.9.2006 15:00

||tomi|| kirjoitti:Tietääkö kukaan mitään nettikauppaa mistä sais ajovarusteita, lähinnä kypäriä ja ajohanskoja?
Miuluiten kotimainen liike, mutta luotettavat/luotettavan oloiset ulkomaisetkin sivutkin käy!


Ite en kyllä osta ikinä mitään ajovarusteita netistä. Käyn kokeilemassa liikeellä että mikä on hyvä esim. joku kallis kypärä ei oo välttämättä niin hyvä päässä kun vähä halvempi.