Mopoihin ja moposkoottereihin liittyvät jutut joille ei ole omaa aluetta. Myös mopoväen ajovarusteet.

15.1.2006 15:46

Mahtoi olla hyvät farkut, kaveri lippasi kesällä noin 90km/h vauhdeista, tuloksena kämmenenkokoinen jälki sääressä ja jopa laadukkaasta Sinisalon ajotakista repesi kaistale kangasta. Ilman ajotakkia olisi käynyt vielä pahemmin. Itsekin olen monilta kolhuilta säästynyt ajovarusteiden ansiosta.

Mikä siinä ajokamojen pitämisessä niin naurettavaa on? Omasta mielestäni jollain Derbillä ajettaessa on enemmänkin tyylikkään näköistä, kun on samanvärinen ajorotsi. Ehkä jokin tonnin luokkaa oleva nahkapuku on jo hätävarjelun liioittelua, mutta itse en näe mitään huvittavaa siinä, että mopoilijatkin käyttäisivät kunnon ajovarusteita.

15.1.2006 17:21

Ite käytän noita skooterin kans, ei oo nahk, vaan yokon gore-tex, nahkasaappaat, isx:n ajohanskat ja lazer'in kypärä.
Ajopuvun käytössä on vieläpä sekin hyvä, että se pitää varmasti (yleensä ainakin) paremmin vettä ku farkut ja huppari.
Ite 3 kertaa ajanu niin, että on ollu ajotakki ja farkut, yhellä kerralla 65km märillä housuilla.

15.1.2006 17:22

Sehän siinä onkin kun kovin moni ei kehtaa pitää ajokamoja päällä ja sit itketään kuinka sattu ku kaatu..

Nyt on ehkäpä tullu jo hieman "muotiin" pitää ainakin ajotakkia,kun niistä tehdään jo hienojakin.
En tiiä mikä niissä on jos ei kehtaa pitää,eri asia tietty joku kiree kokonahkapuku mutta kuka semmosta on käskeny laittaan

15.1.2006 17:27

siinä mp:llä ajaessa ole mitään naurettavaa, mutta mopoillessa on, mun mielestä

15.1.2006 19:15

Joku Goretex takki,ixonin ajohanskat ja thh krossipotta.Kylmä ei ole kertaakaan tullut talvella.Takista ja kypärästä kuvia galleriassa.

15.1.2006 19:57

Nahkaajokamathan on kaikkein tyylikkäimmät(mustat). Eivät ne ehkä skootterikuskille sovi, mutta kyllä jos esim. kinroadin custom-mopon omistaa, niin kyllä nahkainen ajotakki tuo aika hyvin tyylikkyyttä :P

15.1.2006 21:55

Billy Idol kirjoitti:siinä mp:llä ajaessa ole mitään naurettavaa, mutta mopoillessa on, mun mielestä


Onko naurettavaa huolehtia turvallisuudesta? Kaikenlisäks nää uudet takit on hienoja ja lämpimiä. Mikä vika? Mitä naurettavaa siinä sillon on?

16.1.2006 0:38

[quote="Richa'"][quote="Billy Idol"]siinä mp:llä ajaessa ole mitään naurettavaa, mutta mopoillessa on, mun mielestä[/quote]

Onko naurettavaa huolehtia turvallisuudesta? Kaikenlisäks nää uudet takit on hienoja ja lämpimiä. Mikä vika? Mitä naurettavaa siinä sillon on?[/quote]

Varmaanki sen takia koska sil on itellä piikki.Pakko päteä

16.1.2006 1:12

Juzbe kirjoitti:Varmaanki sen takia koska sil on itellä piikki.Pakko päteä


vain kortti ja pakki puuttuu ;). on kyllä minusta aika turhaa hifistelyä ajaa mopolla joku 400e:n nahkarotsi päällä. on varmasti turvallinen, mutta moponopeuksissa se on sama, onko sulla tavan gore vai nahka takki, yhtäpaljon se sattuu kun kaatuu.
Viimeksi muokannut JTJT päivämäärä 16.1.2006 1:15, muokattu yhteensä 1 kerran

16.1.2006 1:14

Vauhtiviivatarra kirjoitti:Mikä siinä ajokamojen pitämisessä niin naurettavaa on? Omasta mielestäni jollain Derbillä ajettaessa on enemmänkin tyylikkään näköistä, kun on samanvärinen ajorotsi. Ehkä jokin tonnin luokkaa oleva nahkapuku on jo hätävarjelun liioittelua, mutta itse en näe mitään huvittavaa siinä, että mopoilijatkin käyttäisivät kunnon ajovarusteita.


itelläni on melkeinpä poikkeuksetta (toissapäivänä ainoa kerta koko talvessa kun ajan ilman ajohousuja, ja samantien turvallaan. polvi hieman sinertää :)) ajotakki+ajohousut+ajokengät+ajohanskat päällä kypärän lisäksi. on talvella mukava ajella pitkiä matkojakin, kun ei ristiselkään käy tuuli, eikä ole kylmä jne. mutten kyllä mopoa varten tuollaisia kamoja ostaisi.

16.1.2006 21:51

Juha S kirjoitti:vain kortti ja pakki puuttuu ;). on kyllä minusta aika turhaa hifistelyä ajaa mopolla joku 400e:n nahkarotsi päällä. on varmasti turvallinen, mutta moponopeuksissa se on sama, onko sulla tavan gore vai nahka takki, yhtäpaljon se sattuu kun kaatuu.
No moponopeus ja moponopeus, en minä ainakaan haluaisi yhtään kävelyvauhtia suuremmasta nopeudesta heittää lippoja ilman ajokamoja. Ei sillä että se niiden kanssakaan mitenkään erityisen mukavaa olisi. Tuhannen euron ratakelpoinen nahkapuku on ehkäpä vakioskootteristin pukineena hieman yliampuva, mutta jokin parin sadan ajorotsi ihan asiallinen jos mopo sattuu vaikkapa kulkemaan yli sen sallitun 45km/h. Ja sitäpaitsi, sattuuhan se kaatuminen vaikka alla olisi Hayabusa. Kyllä minäkin heitän ajotakin, kypärän ja hanskat ylle vaikka lähtisin käymään vain nakkikioskilla ja ajaisin koko matkan vajaata viittäkymppiä, miksi siis en tekisi samoin mopolla?

17.1.2006 0:37

Vauhtiviivatarra kirjoitti:
Juha S kirjoitti:vain kortti ja pakki puuttuu ;). on kyllä minusta aika turhaa hifistelyä ajaa mopolla joku 400e:n nahkarotsi päällä. on varmasti turvallinen, mutta moponopeuksissa se on sama, onko sulla tavan gore vai nahka takki, yhtäpaljon se sattuu kun kaatuu.
No moponopeus ja moponopeus, en minä ainakaan haluaisi yhtään kävelyvauhtia suuremmasta nopeudesta heittää lippoja ilman ajokamoja. Ei sillä että se niiden kanssakaan mitenkään erityisen mukavaa olisi. Tuhannen euron ratakelpoinen nahkapuku on ehkäpä vakioskootteristin pukineena hieman yliampuva, mutta jokin parin sadan ajorotsi ihan asiallinen jos mopo sattuu vaikkapa kulkemaan yli sen sallitun 45km/h. Ja sitäpaitsi, sattuuhan se kaatuminen vaikka alla olisi Hayabusa. Kyllä minäkin heitän ajotakin, kypärän ja hanskat ylle vaikka lähtisin käymään vain nakkikioskilla ja ajaisin koko matkan vajaata viittäkymppiä, miksi siis en tekisi samoin mopolla?


mun pointti olikin se, että kannattaako käyttää helvetin kalliita nahkakuteita esim gore-puvun sijasta. tottakai ajotakki ois asiallinen, ja itekkin pidän aina kaikkia ajokamoja päällä, vaikka ajaisin tuolla mun umpivakiolla peeveellä emännän luokse.

18.1.2006 18:45

Aivan, ymmärsin viestisi hieman eri tavalla. Nahka vs Gore-keskustelu tosiaan on mopoilijoiden kohdalla turhaa hifistelyä, loistava alku olisi se että saataisiin suurimmalle osalle edes jotain suojaavaa sen avoimena lepattavan havajipaidan päälle.

MP-Asu takki

28.1.2006 11:10

Kiinnostaisko jotain ostaa MP-Asun Sportech-takki? Kuin uusi, 4kk ajettu viime kesänä. Pesulassa pesty vastikään. Sinimusta, koko S. Laittakaa YV:tä, jos kiinnostaa.

Hinta on neuvottelukysymys.

28.1.2006 14:40

Onko kellään tietoa mistä saisi Caberg kypäriin varaosia, kuten peili/tummennettuja viriirejä. Laittakaa linkkejä mieluiten Suomesta, mut käy ne ulkomaalaisetkin. Kiitos!