Mopoihin ja moposkoottereihin liittyvät jutut joille ei ole omaa aluetta. Myös mopoväen ajovarusteet.

Meinaatko hankkia kevarin mopon jälkeen?

Kyllä
1668
55%
En, ajan mopolla autokorttii asti.
1370
45%
 
Ääniä yhteensä : 3038

3.8.2008 16:15

Juiz' kirjoitti:niin kyl tommonen piikki olis mielessä, isä on sitä mieltä että saisin ostaa, mutta äiti valittaa et "hyvä mopo sulla tossa miksei sillä voi muka ajaa..." eli se ei ihan käsitä. vituttaa vaan kun ikää tulee lokakuussa ja vois mennä jo lukeen sitä korttia mut pitää suostutella tää äiti siihen-.-

Mullakin äitee laitto vähä vastaan mut khyl se siit suostu. Vingut vaan tarpeeks kauan niin kyllä se siitä. Ite vetosin siihen et broidillakin on prätkä niin miksei mulla sais olla.

4.8.2008 14:38

sano että isommilla rajotuksilla on vaarallista ajaa mopolla kun muut joutuu ohittelemaan. näinhän se onkin

11.8.2008 21:13

Kun tuon mankin korvaajaksi oltiin jo hommattu Gilera ja se vielä vaihettiin uuteen DT:seen, niin ukko sanoi että jos 16 (s. 8.10.92) olisi kilahtanut kuppiin jo keväällä kun noita mopoja kierrätettiin pihassa, niin oltais suoraan pistetty piikki eikä mitään moponvaihtoa oltais ees mietitty. Tuonkin sano just DT:n tilauksen jälkeen, niin tiiä sitten olisiko se toteutunu tosipaikan tullen.. Mankista nyt ei ollukkaan tullu kustannuksia kuin se puol tonnia. Mutta kyrpihän se vähäsen sillon kun tuon sanoi.

11.8.2008 21:37

Vielä pitäis päättää haluanko kyykyn vai uusenduron, kyykyllä ei ilmanvastus haittais niin paljon mutta enskalla pääsis talvellakin :idea:

11.8.2008 22:28

zuidaaja kirjoitti:Vielä pitäis päättää haluanko kyykyn vai uusenduron, kyykyllä ei ilmanvastus haittais niin paljon mutta enskalla pääsis talvellakin :idea:


Tääkin taas riippuu aika paljolti siitä et mitä teet sillä piikillä. Jotain lyhyitä matkoja+katuräppäilyä = smoto/enska, mut sitten jos tarvii enemmän jotain pitkiä (oikeesti pitkiä) matkoja tehä niin eiköhän se kyykky ois sitte poikaa.

12.8.2008 18:08

Enso kirjoitti:Pikemminkin mahdollisimman hyvään aikaan, meinaan a1-tunteja ei enää aloiteta syys/lokakuun jälkeen. Seuraavan kerran sitten vasta helmi/maaliskuussa... Pääseepä soipivasti sitten kelien annettua periksi jo ajotunneillekin.


j-aa, mulla taas sanottu että niin kauan niitä voi tehä kun kelit sallii, ite ajattelin tossa syyskyys alottaa tunnit ym paska kun lokakuussa vasta täytän, MUTTA pitääpi kysyä sitten ihan autokoulusta niin saadaan varmaa tietoa

12.8.2008 20:03

Jos ens talvena löytyy rahaa(synttärit joulukuussa,olen vasta 14) niin kyllä,mutta jos ei,niin sitten ajelen mopolla autoon asti. Tietenkin kiinnostais ;)

12.8.2008 21:07

Olwi kirjoitti:Jos ens talvena löytyy rahaa(synttärit joulukuussa,olen vasta 14) niin kyllä,mutta jos ei,niin sitten ajelen mopolla autoon asti. Tietenkin kiinnostais ;)


Pari viikkoa ko mopolla ajaa nii mieli on kummasti muuttunu. Niin käy kaikille. ;)

12.8.2008 22:24

T-Doggy kirjoitti:
Olwi kirjoitti:Jos ens talvena löytyy rahaa(synttärit joulukuussa,olen vasta 14) niin kyllä,mutta jos ei,niin sitten ajelen mopolla autoon asti. Tietenkin kiinnostais ;)


Pari viikkoa ko mopolla ajaa nii mieli on kummasti muuttunu. Niin käy kaikille. ;)

Näin on, mutta mä oon päättäny että mopolla ajetaan autoon saakka, jos ei lottovoittoa tuu :roll:
Kohta puoltoist vuotta vedetty mopolla, kun ei matkaajoa tule enempää kun 10km, niin turha hankkia (maksaa) piikkiä.
Mut mikäs siinä jos intoa/rahaa löytyy, niin antaa mennä vaan ;)
En sano että on turha hankinta, mutta mulle olis melko kallista touhuu tollasille matkoille.
Nägymoo

13.8.2008 17:04

T-Doggy kirjoitti:
Olwi kirjoitti:Jos ens talvena löytyy rahaa(synttärit joulukuussa,olen vasta 14) niin kyllä,mutta jos ei,niin sitten ajelen mopolla autoon asti. Tietenkin kiinnostais ;)


Pari viikkoa ko mopolla ajaa nii mieli on kummasti muuttunu. Niin käy kaikille. ;)


Pari viikkoa kun ajelee työmatkaa melkeen vakio sykkösellä n.50km päivään, niin alkaa tosissaan himottamaan isompi pyörä :lol: Ens kevättä tässä ootellaan, kun ikää tulee vasta tänä syksynä tarpeeks. Tuli tässä ostettua jo itelle vanha kevari projektiksi talvelle, kattoo nyt mitä siitä tulloo

14.8.2008 22:11

No juu sitten 16v ku täytän niin pihassa seisoo sitten Skyteam 125 monkey.

Se olis sitten neljäs manki :DD

15.8.2008 22:39

the juQ kirjoitti:No juu sitten 16v ku täytän niin pihassa seisoo sitten Skyteam 125 monkey.

Se olis sitten neljäs manki :DD


Sillä ois komia päästellä motarilla. :)

16.8.2008 9:30

Mopolla ajot loppuu tämän vuoden lopulla. Helmikuussa täytän 16 ja en vielä tiedä milloin aloitan teoriatunnit.
Derbin tilalle tulee Yamaha RD 125cc LC '83, pitäisi vaan joku päivä käydä hakemassa se kummin luota.

16.8.2008 11:17

T-Doggy kirjoitti:
the juQ kirjoitti:No juu sitten 16v ku täytän niin pihassa seisoo sitten Skyteam 125 monkey.

Se olis sitten neljäs manki :DD


Sillä ois komia päästellä motarilla. :)


Olishan sillä kiva saada autoilijoiden huomio, vois ilmeet nimittäin olla näkemisen arvoset ilmeet autoilijoilla. Mutta jos multa kysytään niin 125cc manki on itsemurhayritys pyörillä, sen takia hommaankin ens keväänä hiukan jotain manaa isompaa kun alan piikkiä katsella.

16.8.2008 11:44

zemz kirjoitti:Olishan sillä kiva saada autoilijoiden huomio, vois ilmeet nimittäin olla näkemisen arvoset ilmeet autoilijoilla. Mutta jos multa kysytään niin 125cc manki on itsemurhayritys pyörillä, sen takia hommaankin ens keväänä hiukan jotain manaa isompaa kun alan piikkiä katsella.

Mukavahan tommosella olis kikkailla mutta käyttöpyöräks en hommais isompaa mankia kuin 50cc. Ei herneitä, kiitos ja kumarrus.