Mopoihin ja moposkoottereihin liittyvät jutut joille ei ole omaa aluetta. Myös mopoväen ajovarusteet.

Meinaatko hankkia kevarin mopon jälkeen?

Kyllä
1668
55%
En, ajan mopolla autokorttii asti.
1370
45%
 
Ääniä yhteensä : 3038

17.6.2008 16:07

Kyllä varmasti hommaan jos vaan saan tarpeeks rahaa kasaan :D ja jos löytyy joku hyvässä kunnossa oleva pyörä sopivaan hintaan :)

17.6.2008 16:45

kylhän mä piikin tarviin :D

17.6.2008 16:48

Se piikki ois kiva, mut sitku neki rahat säästää B:hen + autoo nii sit voitte katella sen piikin selästä ku tuun autol ohitte :D

17.6.2008 16:58

Kevaria varten tänäänkin tullut 7 tuntia työtä tehtyä. Eli todennäkösesti hommaan kevarin ja itse maksan.

17.6.2008 17:00

ade69 kirjoitti:Se piikki ois kiva, mut sitku neki rahat säästää B:hen + autoo nii sit voitte katella sen piikin selästä ku tuun autol ohitte :D


Mitäs sitte ku ne kaverit jotka on sen piikki kortin ostanu hommaa jonku vähä isomman pärrän niin ei perus autoilla kovin helposti ohi mennä.

Ite lähinnä sen takia kevari korttia ajan ku halun sen ison pyörän sitte joskus, autot ei oo koskaan sytyttäny.

17.6.2008 17:04

Tottahan tuokin, tosin ei auto ja moottoripyörä voi koskaan kilpailla samassa sarjassa...

17.6.2008 18:03

Archi kirjoitti:
Tepitin kirjoitti:Itse ajattelin hankkia, varsinkin jos se mopokorttiuudistus tulee voimaan. Jos ei, niin hommaan sen kortin, ostan jonkun halvan mankin/pv:n/tai jonkun muun halvan menopelin, ajelen sillä vuoden ja hankin kevarin.
Porukat vain eivät ole hirveän innoissaan tälläisestä järjestelystä, kevari kuulemma kulkee liian lujaa jne, mutta kyllä minä vielä saan ne suostumaan.
Mullakin oli porukat sitä mieltä että ei kevaria ja sitten vaan vetosin siihen että isoveljelläkin on prätkä, miksei mulla sais olla. Kyllä ne siitä suostuu :P.

Minulla on se huono ettei kellään tutulla/sukulaisella tai vastaavalla ole prätkää johon voisi vedota. Mutta jos tuo uudistus tulee, niin se on satavarmaa että mopo jää ostamatta.

Olen saanut sellaisen tuntuman, että porukat luulisivat tätä joksikin hetken hömpötykseksi, mutta olen tätä jo kyllä pitempään miettinyt. Puolen vuoden-vuoden päästä alan sitten kysellä uudestaan, ja jos se uudistus tulee, ilmoitan suoraan että mopoa en osta. Joku 500-600¤ jos laittaa johonkin mankiin, niin kyllä sillä vuoden ajelee ja sitten myy pois. Jos siis saavat viivyteltyä sitä uudistusta.

Vesce kirjoitti:Taitaa ens vuonna jäädä mopojen suosio alhaiseksi, kun kortin hinta nousee 500e:hen. Moni varmaan ajattelee, että mielummmin ostaa suoraan kevarin.

Tuo on yksi hyvä syy miksei ainakaan minun kannata nyt ostaa mitään isoa ja kallista Derbiä tai vastaavaa, koska jälleenmyyntiarvohan laskee aivan s*atanasti kun aina vain harvemmat ostavat mopon.

Täytyy sitten selitellä kun sen aika on, yleensä tälläisissä asioissa porukat kyllä myöntyvät ajan kanssa, kunhan tajuavat ettei tämä ole sellainen viisi minuuttia sitten keksitty juttu. Minulla nämä vanhemmat eivät mitään kauheita niuhottajia onneksi ole, joten en usko että kevari olisi sellainen asia johon eivät suistuisi.
Edit: Yksi hyvä asia mitä kannatta ehkä sanoa jos kyselee lupaa kevariin, että sanoo jotenkin näin: "Jos minä en sitä kevaria saa, niin sitten 18-vuotiaana pitää hommata sellainen iso pyörä, ja kun ei ole aiempaa kokemusta pyöristä niin onnettomuusriskihän siinä kasvaa. Kevarilla olisi hyvä harjoitella sitä pyörän käyttöä".

17.6.2008 19:08

Tepitin kirjoitti:Edit: Yksi hyvä asia mitä kannatta ehkä sanoa jos kyselee lupaa kevariin, että sanoo jotenkin näin: "Jos minä en sitä kevaria saa, niin sitten 18-vuotiaana pitää hommata sellainen iso pyörä, ja kun ei ole aiempaa kokemusta pyöristä niin onnettomuusriskihän siinä kasvaa. Kevarilla olisi hyvä harjoitella sitä pyörän käyttöä".


Onhan sitä siinäkin riskinsä olemassa, kun hyppää suoraan polkupyörän sarvista piikin sarviin..

17.6.2008 19:32

_skyteam_ kirjoitti:
Tepitin kirjoitti:Edit: Yksi hyvä asia mitä kannatta ehkä sanoa jos kyselee lupaa kevariin, että sanoo jotenkin näin: "Jos minä en sitä kevaria saa, niin sitten 18-vuotiaana pitää hommata sellainen iso pyörä, ja kun ei ole aiempaa kokemusta pyöristä niin onnettomuusriskihän siinä kasvaa. Kevarilla olisi hyvä harjoitella sitä pyörän käyttöä".


Onhan sitä siinäkin riskinsä olemassa, kun hyppää suoraan polkupyörän sarvista piikin sarviin..

Se on niitä asiota joita ei kannata mainita. ;)

17.6.2008 19:51

Kyllä. Kotaria kävin jo kattomassa ja sellanen sit talliin pärähtääkin juhannuksen jälkeen :)

17.6.2008 19:52

Deegan| kirjoitti:Kyllä. Kotaria kävin jo kattomassa ja sellanen sit talliin pärähtääkin juhannuksen jälkeen :)


se kannattaa

17.6.2008 19:54

Suzuki 4 life kirjoitti:
Pere kirjoitti:
Suzuki 4 life kirjoitti:Kyllä vissiin piikin hommaan mopon jälkeen, kattoo nyt. Mopo pitää tietty olla tallissa.
Ja autokorttia en aio 18vuotiaana hommata, autolla ajo turhan kallista ja mitä kotilolla edes tekee? Ehkä talvella parempi ajaa mutta 2pyöräsellä on hauskempaa.

Kyllä sä poik atajuut sitte ku oot vähän isompi,autolla on paljon mukavampi ajaa talvella koska on lämmitykset jne.Ja eise ajaminen nii kallista oo jos vrt johonki tonniseen.
Pyörällä on tosin kyllä hauskempi ajaa.
Autolla tullu ajettua pari sataa km. Talvellakin vähäsen. Ja kyllä 2 pyöräsel tulee kylmä ajaa talvella mutta sitten pitää laittaa enemmän vaatetta. Ite kokisin pidon puutten enemmän ongelmaks. Viri mopollakin vaarallista ajaa talvella kun lähtee perä alta kun nappaa tehopiikkiä. Vaikka on nappulat.
Emmä mitään tonnista koskaan hommaa, viritetty 125cc korkeintaan.
Kyl mä autonkin hommaan, mutten ainakaan heti ku oon 18. Sitten varmaan kun löytyy töitä kauempaa kuin 100km.

Voin sanoa, että autolla ajaminen on kymmenen kertaa taloudellisempaa, kuin viri piikillä ajaminen :D 8l satasella on sellanen lukema, että oksat alta pois. 8l satasella vievä auto on paljon järkevämpi vaihtoehto. Itteä on ainakin vituttanu talvisin mopolla ajella kylmässä, eikä se piikilläkään se mukavampaa ole.
Kyllä piikilläkin ajaminen on talvella vaarallista, kun kyllä miltein kaikki 2t pyörät kuiteskin sen tehopiikin ottaa. Nelarit on sitten asia erikseen.

Auto ainakin itelle tulee heti, kuin mahollista :D Pyriäkin tulee viellä tulemaan, mutta sitten vasta, kun on tarpeeks massia ylläpitoon ja ostamiseen.

Piikki kortti tuli hommattua ja sinäänsä se on todella järkevä satsaus... Vaikka ei sillä paljoa saa alennusta ajokortista, mutta saapahan 20v ajaa sitten yli 25kw pyörää :P

18.6.2008 20:04

Mä en kyllä piikkiä hanki, kyl tol mopol jaksaa ajaa :D

18.6.2008 20:15

Ranpo kirjoitti:Mä en kyllä piikkiä hanki, kyl tol mopol jaksaa ajaa :D
Itekkin olin tota mieltä eka mutta viikon mopoilun jälkee mieli muuttui.

18.6.2008 21:19

Ite oon ens keväänä aatellu hankkia ainakin kortin ja ehkä jos on viel rahaa niin saan Gagiva Miton xD