Mopoihin ja moposkoottereihin liittyvät jutut joille ei ole omaa aluetta. Myös mopoväen ajovarusteet.

Meinaatko hankkia kevarin mopon jälkeen?

Kyllä
1668
55%
En, ajan mopolla autokorttii asti.
1370
45%
 
Ääniä yhteensä : 3038

13.10.2007 13:58

echo kirjoitti:
Matikainen kirjoitti:Kyllä kevari tulee varmaankin ennen joulua =p


joo, tai keväällä
Halvemmalla saa nyt, kuin sitten keväällä =)

13.10.2007 14:04

Fosse kirjoitti:Ostan varmaan 3000e+ mopon ja sillä ajan sen kolmisen vuotta. Alussa ajattelin piikkii, mutta kallistahan se on.. Autoon joudun säästämään, koska ei tee mieli ajaa iskän Ladalla :D:D


Autoon turha säästää. Hyvän auton millä ajaa vuoden saa pari sadalla. Ostat mopon, myyt sen->ostat kemmun, myyt sen-> ostat auton.

13.10.2007 14:37

WPWW kirjoitti:Autoon turha säästää. Hyvän auton millä ajaa vuoden saa pari sadalla. Ostat mopon, myyt sen->ostat kemmun, myyt sen-> ostat auton.


Toi olis hyvä suunnitelma, mutta en ole oikein innostunut tosta 125cc kun ne hyvien yksilöiden hinnatkin alkavat ~4000e ja kortti ~1000e. Päälle myös vakuutukset ja varusteet.

13.10.2007 15:00

Luultavasti ei. Mopolla on jännempää ajaa 100 ku piikillä ;P

13.10.2007 15:06

WPWW kirjoitti:
Fosse kirjoitti:Ostan varmaan 3000e+ mopon ja sillä ajan sen kolmisen vuotta. Alussa ajattelin piikkii, mutta kallistahan se on.. Autoon joudun säästämään, koska ei tee mieli ajaa iskän Ladalla :D:D


Autoon turha säästää. Hyvän auton millä ajaa vuoden saa pari sadalla. Ostat mopon, myyt sen->ostat kemmun, myyt sen-> ostat auton.


Toisaalta kulut saattavat moninkertaistua vanhojen autojen kanssa puljatessa ja tuossa parin sadan euron hintaluokassa pidemmän toimintasäteen autot ovat melko harvassa;pilluralliin ne ovat tosin kuin tehtyjä.

13.10.2007 15:12

Fosse kirjoitti:
WPWW kirjoitti:Autoon turha säästää. Hyvän auton millä ajaa vuoden saa pari sadalla. Ostat mopon, myyt sen->ostat kemmun, myyt sen-> ostat auton.


Toi olis hyvä suunnitelma, mutta en ole oikein innostunut tosta 125cc kun ne hyvien yksilöiden hinnatkin alkavat ~4000e ja kortti ~1000e. Päälle myös vakuutukset ja varusteet.


Saa vajaalla 3000 hyvän nelarin jo. Kortin saa halvemalla harrkaluvilla. Varusteet? Ei tarvii ostaa mitää racing nahkoja. 400e saa jo asun. Saappaat ei oo pakolliset ja hvän potan kannattaisi löytyä jo. Vakuutukset saa halvimmat pohjolasta. Ja toki varusteita sun muita voi mankua joulu ja synttäri lahjoiksi.

13.10.2007 15:22

Jaahas.. No taidan silti pysyä mopopuolella, kun piikin pitäisi olla 2T ja hyväkuntoinen. Sillä 4000e ei saa kyllä kunnon pyörää + korttia + ajovarusteita :S Vanhemmat ei sponssaa yhtään. Taidan sitten siirtyä isommille kuutioille, kun olen vanhempi ja on enemmän rahaa. :roll:

13.10.2007 15:26

Kyyl se on varmaan pakko hommata vaikka enne olin absolutisti et mopolla sitä mennään. :P Ei huvita he-pyttyjen männänvaihot yms. öljyjen vaihdot. :)

13.10.2007 18:40

Fosse kirjoitti:Jaahas.. No taidan silti pysyä mopopuolella, kun piikin pitäisi olla 2T ja hyväkuntoinen. Sillä 4000e ei saa kyllä kunnon pyörää + korttia + ajovarusteita :S Vanhemmat ei sponssaa yhtään. Taidan sitten siirtyä isommille kuutioille, kun olen vanhempi ja on enemmän rahaa. :roll:


No mun 2t pelin budjetti on siinä 2000. Rempaamalle ite säästää paljon ja saa tekniikaltaan lähes uuden veroisen. Tohon kortti+ varusteet. Niin pysyy 4000 sisällä. Vakuutukset enää vain. Ja säästää bensassakin kun ostaa piikin. Poliiseja ei niin tarvitse vältellä ja maatkaakin kivempi ajella. Ja tietty pikkupojat tykkää enemmä. Mangu vaan niit varustei lahjaksi jouluna jne.

13.10.2007 18:42

WPWW kirjoitti: ...Ja säästää bensassakin kun ostaa piikin....

Riippuu piikistä, ainakin mulla menee helvetisti enemmä bensaa ku mopolla :D
Joo mut oli kyl aika OT :S

13.10.2007 18:44

tottakai piikki, en mää nyt tolla jaksa jurnuttaa vielä kahta vuotta.

13.10.2007 18:45

WPWW kirjoitti:No mun 2t pelin budjetti on siinä 2000. Rempaamalle ite säästää paljon ja saa tekniikaltaan lähes uuden veroisen. Tohon kortti+ varusteet. Niin pysyy 4000 sisällä. Vakuutukset enää vain. Ja säästää bensassakin kun ostaa piikin. Poliiseja ei niin tarvitse vältellä ja maatkaakin kivempi ajella. Ja tietty pikkupojat tykkää enemmä. Mangu vaan niit varustei lahjaksi jouluna jne.


Ongelma onkin siinä etten mä osaa rassata mopoja. :S No jos sen oppii mopon myötä.

13.10.2007 18:45

Ei se vaikeeta ole kun lukee netistä vaikka vähän tausta tietoo ja ku saa mopon ni rupee aukoo peliä vaa ja saa sitten samalla käytännön kokemusta.

13.10.2007 18:49

Itsellä tuo kevari tulossa keväällä, sääli että ei päässyt vielä tänä vuonna ajamaan sillä (luvan sain tässä syksyllä vasta).

13.10.2007 18:55

kammis kirjoitti:Itsellä tuo kevari tulossa keväällä, sääli että ei päässyt vielä tänä vuonna ajamaan sillä (luvan sain tässä syksyllä vasta).


Tammikuussa mä meen korttia suorittaa. Jos joku autokoulu suostuu. Ei ole musta kiinni. Ei sitä voi kelejä odottaa.