Mopoihin ja moposkoottereihin liittyvät jutut joille ei ole omaa aluetta. Myös mopoväen ajovarusteet.

Meinaatko hankkia kevarin mopon jälkeen?

Kyllä
1668
55%
En, ajan mopolla autokorttii asti.
1370
45%
 
Ääniä yhteensä : 3038

10.2.2007 19:39

kyllä jos rshatilanne sallii..

10.2.2007 19:41

Ite sain kevarin samaan hintan,ku moponkin.Tosin ajovarusteet jne. maksaa enemmän

10.2.2007 20:36

Rolle_ kirjoitti:kevari tyypeillä isi maksaa ;), mutta pari poikkeustakin on


Perusteles? Monille äiti ja isi ostaa mopon (esim. enduron joka maksaa sen 3000e) ja sitte ku on 16v niin myydään mopo (jos hyvin käy niin saa 2600e) jolla saa jo hyvän kyykyn, täten äiti ja isä ei periaatteessa maksa kevaria.

10.2.2007 20:39

Rolle_ kirjoitti:
Relow kirjoitti:
Rolle_ kirjoitti:
mie_vaan kirjoitti:
Rolle_ kirjoitti:kevari tyypeillä isi maksaa ;), mutta pari poikkeustakin on
ihan vinkkinä ton oisit voinu jätää sanomat koht on kauhee tappelu tyyliin et "ei maksa" "maksaa" "ei maksa" "maksaa"


jos alkaa nakertaa nii ei voi mitää

tosi asioille voi sen verran että hilaa perperinsä siitä koneen edestä työmaalle ;)

suomeks? en puhu sotkamon murretta :D:D

En mäkää mutta ymmärsin.

10.2.2007 20:40

En hommaa kevaria, vähän turhan kallista ja mopollakin pääsee riittävästi.

10.2.2007 20:47

veikkaaja kirjoitti:
Rolle_ kirjoitti:kevari tyypeillä isi maksaa ;), mutta pari poikkeustakin on


Perusteles? Monille äiti ja isi ostaa mopon (esim. enduron joka maksaa sen 3000e) ja sitte ku on 16v niin myydään mopo (jos hyvin käy niin saa 2600e) jolla saa jo hyvän kyykyn, täten äiti ja isä ei periaatteessa maksa kevaria.
Niin ja yleensäkin, että mitä helvetin väliä sillä on kuka sen maksaa? Itse en kevaria osta, koska porukat eivät sitä maksa, eikä se taivaastakaan tipu ja omat rahat säästän sitten autoon.
Täällä mototissa vaan tuntuu olevan joku isä/äiti maksaa -fobia.
Mä oon henkilökohtaisesti saanut pienestä pitäen paiskoa töitä ihan riittämiin ja sitä kautta laitteet hankittu, mutta ei mua kuitenkaan itseäni vituta jos joku kaveri tai tuntematon heebo täällä mototissa saa kevarin tai mopon sormiaan napsauttamalla. Olisi kyllä kiva jos porukka yrittäis vähän hillitä tällaista paskanjauhantaa.
Keskitytään nyt topicin aiheeseen, kiitos.

10.2.2007 20:50

pezku^ kirjoitti:
veikkaaja kirjoitti:
Rolle_ kirjoitti:kevari tyypeillä isi maksaa ;), mutta pari poikkeustakin on


Perusteles? Monille äiti ja isi ostaa mopon (esim. enduron joka maksaa sen 3000e) ja sitte ku on 16v niin myydään mopo (jos hyvin käy niin saa 2600e) jolla saa jo hyvän kyykyn, täten äiti ja isä ei periaatteessa maksa kevaria.
Niin ja yleensäkin, että mitä helvetin väliä sillä on kuka sen maksaa? Itse en kevaria osta, koska porukat eivät sitä maksa, eikä se taivaastakaan tipu ja omat rahat säästän sitten autoon.
Täällä mototissa vaan tuntuu olevan joku isä/äiti maksaa -fobia.
Mä oon henkilökohtaisesti saanut pienestä pitäen paiskoa töitä ihan riittämiin ja sitä kautta laitteet hankittu, mutta ei mua kuitenkaan itseäni vituta jos joku kaveri tai tuntematon heebo täällä mototissa saa kevarin tai mopon sormiaan napsauttamalla. Olisi kyllä kiva jos porukka yrittäis vähän hillitä tällaista paskanjauhantaa.
Keskitytään nyt topicin aiheeseen, kiitos.


ei siinä muu vituta kuin se että joillakin kusi nousee päähän sen myötä... ja nyt loppu ot

10.2.2007 21:16

Kyllä mä aattelin kevarin hommata... Vanhemmat puhu, että jos ajan mopolla vuoden ilman suurempia tapauksia ja auttelen kotitilan töissä (T-kortti kun on), niin voidaan asiaa sitten miettiä. Myös mahdolliset kesätyöt ovat käyneet mielessä.

Ja siitä työnteosta... Olen mm. hoitanut useana vuotena kymmenien hehtaarien syysmuokkaukset, osan kevätmuokkauksista ja tehnyt rissavottaa. Nyt odotettavissa on myös kuormanajoa (itse asiassa se alkoi tänään :) )

Meillä ei todellakaan isi maksa. Ainakaan kaikkea ;)
Viimeksi muokannut Konemies päivämäärä 11.2.2007 20:11, muokattu yhteensä 1 kerran

10.2.2007 22:05

Aika pirun tasaväkinen äänestys :)..

10.2.2007 22:28

En osta ellei mulle kustanneta tällä kertaa :D

10.2.2007 23:22

Kevaria kehiin... Luultavasti

11.2.2007 11:18

Ehkä sitä vois kevarin laittaa, ei sitä mopollakaan loputtomiin jaksa ajaa... Mutta tiedä sitten salliiko rahatilanne :D

11.2.2007 11:59

Rolle_ kirjoitti:suomeks? en puhu sotkamon murretta :D:D


Mene töihin ja hommaa siitä rahat piikkiin sekä korttiin.


Itse olen ajatellut ottavani koulun ohella viikonloppuduunipaikan jonnekkin kauppaan tjsp ja kesäksi duunipaikka, jotta saisi kustannettua kortin ja osan pyörästä, jos vaikka vanhemmat jaksaisivat olla mukana pyörän sponssaamisessa.

11.2.2007 14:32

Soopera kirjoitti:Itse olen ajatellut ottavani koulun ohella viikonloppuduunipaikan jonnekkin kauppaan tjsp ja kesäksi duunipaikka, jotta saisi kustannettua kortin ja osan pyörästä, jos vaikka vanhemmat jaksaisivat olla mukana pyörän sponssaamisessa.
riippuen iästä se duunipaikka ei välttämättä tuu ihan ottamalla :(

11.2.2007 14:35

paperbox kirjoitti:
Soopera kirjoitti:Itse olen ajatellut ottavani koulun ohella viikonloppuduunipaikan jonnekkin kauppaan tjsp ja kesäksi duunipaikka, jotta saisi kustannettua kortin ja osan pyörästä, jos vaikka vanhemmat jaksaisivat olla mukana pyörän sponssaamisessa.
riippuen iästä se duunipaikka ei välttämättä tuu ihan ottamalla :(
niin no eihän sitä nyt pääsekään alle 18-vuotiaana ihan joka alalle. mut jos tosisaan on intua tehä töitä ja ei oo aivan niin nuuka et mitä hommii on niin kyllä niitä löytyy aina.