Mopoihin ja moposkoottereihin liittyvät jutut joille ei ole omaa aluetta. Myös mopoväen ajovarusteet.

Meinaatko hankkia kevarin mopon jälkeen?

Kyllä
1668
55%
En, ajan mopolla autokorttii asti.
1370
45%
 
Ääniä yhteensä : 3038

9.11.2005 22:12

hommaisin jos ois rahaa piiikkiin, tai jos porukat kustantas vaikka puolet. ja piikkihän ois exc 125, muita en huolis :D

9.11.2005 22:16

En osta kevaria en...Derbiin vaan viriä alle

10.11.2005 18:23

Jaa. Saa nähdä miten käy. Jos piikki tulee niin se on nelari-Honda, Seepra tai Varre.

juu

10.11.2005 19:02

Tarkotus olisi ens kesänä hommata piikki, ku ei jaksa vakiolla ajaa kahta vuotta, kumminki tulis iskettyä viripalikat ja jäätyä kiinni :). No kesälomaa ei oikeestaa ookkaa jos pääsen yhelle tehtaalle 2kk töihin. Ite maksan kortin/vakuutukset ja jos haetutan pyörän Saksasta ni iten maksan verot,haut ja osan pyörän hinnasta ym. ja loput pappa betaarilla :D

10.11.2005 20:48

en jaksanu hankkia, ihan hyvin sitä jaksaa pv:llä ajaa sen minkä ajaa...
säästää ainakin ihan hyvän summan kun ei piikkiä hanki =)

varsinkin kun asun ihan keskustassa, ni ei tulis oikeastaan yhtään semmosta hyöty ajoa, ja kallis lelu siitä 2vuoden aikana tulis =/
tosin oishan se hyvää kokemusta jos hankkis sitten myöhemmin isomman pyörän...

10.11.2005 21:23

En osta mitään kevaria kun auto on jo ja tuunauksessa joten ei kiitos...

11.11.2005 23:04

tossa jtn puhetta oli nyt, kun muori sattuu oleen kyttä, et jos laittaisin vakioks mopon ni saisin sit ens vuonna exc:een, siis käytetyn ja mun pitäs maksaa noin puolet siintä, mutta saapa nyt nähdä.

11.11.2005 23:10

Ei yllä isiliising enää kemmuun. Ja omat rahat menee 24/7 mopon tuninkiin ja keittoon :P Ja riittääpähän rahat "kunnon" autoon

Re: Piikki

11.11.2005 23:23

Omnic kirjoitti:Sellainen jolla ei ole varaa kevariin tai vanhemmat ei maksa.
Itse olin kaksi kuukautta viime kesänä töissä, saldoksi jäi noin 2700 euroa puhtaana käteen. Tuosta kun sijoittaa 2000e plus käytössä olevan mopon arvon, saa jo hyväkuntoisen piikin. Jäljelle jäävät rahat voi käytää ajovarusteisiin ja huoltoon + bensaan. Päälle tulevat tietysti esimerkiksi vakuutukset joihin yleensä tarvitaan vanhempien avustusta ellei satu käymään töissä. Kevarin hankinta vaatii siis joko kovaa työtä tai varakkaat vanhemmat. Paras ratkaisu olisi tietysti maksaa pyörä omalla työllä, silloin siitä tulisi pidettyä huolta tarkemmin kuin jos mopo olisi hankittu isin visalla.

11.11.2005 23:39

Itse en varmaan piikkiä hanki. Ihan hyvin tolla mopollakin rutkuttelee. Vanhemmat ei oo tukemassa piikin hankinnassa yhtään, ja mun mielestä turhaa pistää kaikki työllä ansaitut rahat semmoseen.

Olisihan kevari hieno, en sitä sano. Mutta mielummin säästän rahaa tulevaan asuntoon ja autoon. Mun mielestä rahat menee silloin parempaan paikkaan. No mistä nyt kukin tykkää.

12.11.2005 2:05

FleXu kirjoitti:Jaa. Saa nähdä miten käy. Jos piikki tulee niin se on nelari-Honda, Seepra tai Varre.
ditecciski jättää nelari hondat :D

12.11.2005 11:06

DeLeTeD kirjoitti:
FleXu kirjoitti:Jaa. Saa nähdä miten käy. Jos piikki tulee niin se on nelari-Honda, Seepra tai Varre.
ditecciski jättää nelari hondat :D


Varsinkiin jos ottaa rikan veke ja laittaa kisaohjelman :D

12.11.2005 15:11

Minusta nuo 4T-Hondat ovat turhan parjattuja. Suomen nopeusrajoitukset täälläpäin sallivat harvoin edes 100 km/h mopeuden, usein se on alle 80 km/h, kovaa ei siis edes tarvitse päästä. Lisäksi nelareiden kulutus, kestävyys, äänet, sekä CBR:n kohdalla myös hinta ovat kaksitahtisia paremmalla tasolla. Täytyy myös muistaa, että virityksen voimalla jopa nelarin saa kulkemaan.

Ja tuskinpa PureJettini jättää piikkisen nelarin.

12.11.2005 15:23

Paljonko on kevarin vakuututkset per ajokausi?

12.11.2005 15:24

FleXu kirjoitti:Minusta nuo 4T-Hondat ovat turhan parjattuja. Suomen nopeusrajoitukset täälläpäin sallivat harvoin edes 100 km/h mopeuden, usein se on alle 80 km/h, kovaa ei siis edes tarvitse päästä. Lisäksi nelareiden kulutus, kestävyys, äänet, sekä CBR:n kohdalla myös hinta ovat kaksitahtisia paremmalla tasolla. Täytyy myös muistaa, että virityksen voimalla jopa nelarin saa kulkemaan.
Ja tuskinpa PureJettini jättää piikkisen nelarin.


Äänet on nelareissa ihan viritetyn mankin tasolla, ihan kauheet...
2-tahtisissa on ihanat kirkumis äänet :).
Ja tosta virityksestä, se maksaa hunajaa