Mopoihin ja moposkoottereihin liittyvät jutut joille ei ole omaa aluetta. Myös mopoväen ajovarusteet.

Meinaatko hankkia kevarin mopon jälkeen?

Kyllä
1668
55%
En, ajan mopolla autokorttii asti.
1370
45%
 
Ääniä yhteensä : 3038

18.10.2009 22:25

Tuo edistikin keskustelua hyvin paljon...

18.10.2009 23:49

Slerpa_ kirjoitti:Olenko sanonut että piikillä saisi kaahata? Enemmänkin olen sanonut että jos ajat liikenne sääntöjen mukaan, niin se poliisi ei sitä piikkiä lähde testaamaan.Lue viestit ennen kun alat kirjottamaan uutta.


Lue edelliseltä sivulta muutama sun viestiä, ja mieti uudestaan.

Slerpa_ kirjoitti:Lyödäänkö veto että jos ajan autolla toista autoa päin, niin auto, johon törmätään on rutummassa, kuin silloin kun ájan sitä päiin moottoripyörällä.


Kerro mikä tän jutun pointti on? Se, että poliisien ei tarvise valvoa piikkejä, koska autot keskenään kolarissa tulee mahdollisesti rumempaa jälkeä kuin auton ja mp:n välisessä törmäyksessä?

19.10.2009 10:35

khor kirjoitti:
Slerpa_ kirjoitti:Olenko sanonut että piikillä saisi kaahata? Enemmänkin olen sanonut että jos ajat liikenne sääntöjen mukaan, niin se poliisi ei sitä piikkiä lähde testaamaan.Lue viestit ennen kun alat kirjottamaan uutta.


Lue edelliseltä sivulta muutama sun viestiä, ja mieti uudestaan.

Slerpa_ kirjoitti:Lyödäänkö veto että jos ajan autolla toista autoa päin, niin auto, johon törmätään on rutummassa, kuin silloin kun ájan sitä päiin moottoripyörällä.


Kerro mikä tän jutun pointti on? Se, että poliisien ei tarvise valvoa piikkejä, koska autot keskenään kolarissa tulee mahdollisesti rumempaa jälkeä kuin auton ja mp:n välisessä törmäyksessä?


Luin vestini ja en missään olekehottanut kaahaamaan.

Jutun pointti on se, että saisivat alkaa katsoa autoja enemmän(ja niin muualla tehdäänkin) kuin kevareita ja mopoja. Autot ovat ajaneet ohi minusta liikenneympyrässä veti sisäkautta, hdaste töyssyssä, koulun pihalla ja monessa muussa yhtä hölmössä paikassa, ja sitten valitetaan täysitehoisesta kevarista, kun olisit voinnut ajaa sitä täyttävauhtia ja aiheuttaa vahinkoa.

20.10.2009 21:13

Kaippa sitä pitäs kemmu sitte joskus hommata :P

20.10.2009 23:18

Parempi se o jos on viittimistä ajaa kortti. Itellä kaatu siihen tämä homma...

21.10.2009 20:58

Slerpa_ kirjoitti:Parempi se o jos on viittimistä ajaa kortti. Itellä kaatu siihen tämä homma...

Tässä vaiheessa kannattaa varmaan miettiä onko valinnut oikean harrastuksen? :roll:

22.10.2009 10:54

Noh, onhan minulla mopo jota virittelen ja piristelen. Olen vaan sen typinen ihminen että en saa välillä mitään aikaiseksi, joten sinne asemalle ei tullut lähdettyä.

Halvemalla pääsee kun mopon pistää kulkemaan, kun ostaa kevarin.

22.10.2009 15:25

Slerpa_ kirjoitti:Noh, onhan minulla mopo jota virittelen ja piristelen. Olen vaan sen typinen ihminen että en saa välillä mitään aikaiseksi, joten sinne asemalle ei tullut lähdettyä.

Halvemalla pääsee kun mopon pistää kulkemaan, kun ostaa kevarin.


Kortin saisit maksettua sillä jo mitä virittämisestä kiinni jäädessään saa maksuja. Ja kevarilla ajamisen fiilis on aivan toinen. Sitä paitsi kyllä siellä autokoulussa ihan mukavaakin on.

22.10.2009 19:27

T-Doggy kirjoitti:
Slerpa_ kirjoitti:Noh, onhan minulla mopo jota virittelen ja piristelen. Olen vaan sen typinen ihminen että en saa välillä mitään aikaiseksi, joten sinne asemalle ei tullut lähdettyä.

Halvemalla pääsee kun mopon pistää kulkemaan, kun ostaa kevarin.


Kortin saisit maksettua sillä jo mitä virittämisestä kiinni jäädessään saa maksuja. Ja kevarilla ajamisen fiilis on aivan toinen. Sitä paitsi kyllä siellä autokoulussa ihan mukavaakin on.


Itellä tulis nyt sakkoja ~ 150€ jos jäisin kiinni. kulukee sen 75.. en oo kuullu kyllä että 150€ sais jostai kemmukortin?

22.10.2009 19:32

KaNaTTu kirjoitti:Itellä tulis nyt sakkoja ~ 150€ jos jäisin kiinni. kulukee sen 75.. en oo kuullu kyllä että 150€ sais jostai kemmukortin?


Sakot + verot = yhteensä n. 4-500e oisko? Ja n. 800e on kemmukortti täälläpäi, harkkaluvilla jonkun satasen halvempi ja opetusluvilla melkee ilmanen. ;) Että pari kertaa kiinni voi jäädä, että kemmukortin säästöt menee.

22.10.2009 19:34

KaNaTTu kirjoitti:
T-Doggy kirjoitti:
Slerpa_ kirjoitti:Noh, onhan minulla mopo jota virittelen ja piristelen. Olen vaan sen typinen ihminen että en saa välillä mitään aikaiseksi, joten sinne asemalle ei tullut lähdettyä.

Halvemalla pääsee kun mopon pistää kulkemaan, kun ostaa kevarin.


Kortin saisit maksettua sillä jo mitä virittämisestä kiinni jäädessään saa maksuja. Ja kevarilla ajamisen fiilis on aivan toinen. Sitä paitsi kyllä siellä autokoulussa ihan mukavaakin on.


Itellä tulis nyt sakkoja ~ 150€ jos jäisin kiinni. kulukee sen 75.. en oo kuullu kyllä että 150€ sais jostai kemmukortin?


miten olet ton summan laskenut?

23.10.2009 11:19

Kortin saisit maksettua sillä jo mitä virittämisestä kiinni jäädessään saa maksuja. Ja kevarilla ajamisen fiilis on aivan toinen. Sitä paitsi kyllä siellä autokoulussa ihan mukavaakin on
EI saisi. Krtti täälläpäin noin 800 euroa, ja kevari toiset mokomat päälle, eli saan aika monta kertaa jäädä tunturillani kiinni että tuo tulee täyteen.

23.10.2009 12:52

Slerpa_ kirjoitti:
Kortin saisit maksettua sillä jo mitä virittämisestä kiinni jäädessään saa maksuja. Ja kevarilla ajamisen fiilis on aivan toinen. Sitä paitsi kyllä siellä autokoulussa ihan mukavaakin on
EI saisi. Krtti täälläpäin noin 800 euroa, ja kevari toiset mokomat päälle, eli saan aika monta kertaa jäädä tunturillani kiinni että tuo tulee täyteen.


Opetusluvat? Kaverilla makso 200e

23.10.2009 16:42

No kukas minua opettaisi?

Ja siti olisi halvempaa ajaa mopolla ja jäädä ainakin kerran kiinni, eikä kovin helposti jää jos pitäisi mopon vakiona,ja kun täytyy pitempi matkaa ajaa, nin pistää silloin virit kiinni

23.10.2009 16:54

Ja laiskin nelarikevari kulkee enemmän mitä mopos ikinä :roll: