Mopoihin ja moposkoottereihin liittyvät jutut joille ei ole omaa aluetta. Myös mopoväen ajovarusteet.

Meinaatko hankkia kevarin mopon jälkeen?

Kyllä
1668
55%
En, ajan mopolla autokorttii asti.
1370
45%
 
Ääniä yhteensä : 3038

17.6.2008 1:01

Syö pääs.

Tossa kesäloman loppulla ois tarkotus joku piikki hommata, marraskuussa vasta kortti, mut radalla olis tarkotus käydä sitten.

17.6.2008 1:27

Kyllä se tuli hankittua

17.6.2008 9:26

Khyllä olen ajatellu piikin hankkia, kunhan on ikää aloittaa kevarikoulu seuraavana kesänä...

17.6.2008 9:39

Piikkikuume olis kova, mutta vanhemmat ei anna hankkia mokomaa.:(

17.6.2008 9:45

En hanki. Tekishän semmosta mieli, mutta ei riitä rahat, kun vanhemmatkaan ei ole oikeen innoissaan niin ei niiltäkään heru rahallista tukea.

17.6.2008 10:19

Itse ajattelin hankkia, varsinkin jos se mopokorttiuudistus tulee voimaan. Jos ei, niin hommaan sen kortin, ostan jonkun halvan mankin/pv:n/tai jonkun muun halvan menopelin, ajelen sillä vuoden ja hankin kevarin.
Porukat vain eivät ole hirveän innoissaan tälläisestä järjestelystä, kevari kuulemma kulkee liian lujaa jne, mutta kyllä minä vielä saan ne suostumaan.

17.6.2008 10:31

Isä ei anna ostaa kevaria vaikka itse sen maksaisin. Ei kyllä kauheesti ees mieli tee. Säästyy neki rahat autoon.

17.6.2008 10:35

Tepitin kirjoitti:Itse ajattelin hankkia, varsinkin jos se mopokorttiuudistus tulee voimaan. Jos ei, niin hommaan sen kortin, ostan jonkun halvan mankin/pv:n/tai jonkun muun halvan menopelin, ajelen sillä vuoden ja hankin kevarin.
Porukat vain eivät ole hirveän innoissaan tälläisestä järjestelystä, kevari kuulemma kulkee liian lujaa jne, mutta kyllä minä vielä saan ne suostumaan.
Mullakin oli porukat sitä mieltä että ei kevaria ja sitten vaan vetosin siihen että isoveljelläkin on prätkä, miksei mulla sais olla. Kyllä ne siitä suostuu :P.

17.6.2008 11:13

Kyl semmone o pakko saaha. Ei kestä enää mopoilioitten huonoo mainetta. :D

syitä:
-saa ajaa kovaa ´´laillisesti´´
- ei loppujen lopuksi ole niin kallista (paitsi kortti ja vakutuusmaksu)
jne...

Hyvän piikin saa käytettynä jo 2000¤, vaikka mopon myyntirahoilla.

17.6.2008 11:37

T-Doggy kirjoitti:Kyl semmone o pakko saaha. Ei kestä enää mopoilioitten huonoo mainetta. :D
syitä:
-saa ajaa kovaa laillisesti
- ei loppujen lopuksi ole niin kallista (paitsi kortti ja vakutuusmaksu)
jne...


No mikäli 120km/h on kovaa ni sit.. ;) Ja kevarilla ajaminen ei oo kallista niin kauan, ko mitään ei hajoa.. sitten kun (joissain tapauksissa jopa JOS) kuuluu se ikävä "kliks" -ääni, niin alkaa euroja palaa.. Renkaat maksaa enemmän, varaosat yleensä maksaa enemmän, MUTTA mikä harrastus ei maksaisi.. :)

17.6.2008 11:46

Vesce kirjoitti:Taitaa ens vuonna jäädä mopojen suosio alhaiseksi, kun kortin hinta nousee 500e:hen. Moni varmaan ajattelee, että mielummmin ostaa suoraan kevarin.


Luultavasti ainakin kaupungeissa.. Maaseudulla nuorison on yleensä pakko päästä paikasta A paikkaan B.. Helpoiten se käy omalla kulkuneuvolla, kun nuo julkiset kulkuneuvot kulkevat hyvin harvoin, mikäli kulkevat ollenkaan.. Onhan tuo kyllä tooodella törkeä hinta mopokortista.. Mutta josko saataisi vähän järkeä sinne kypärän sisään..

17.6.2008 12:53

=tyhjä=
Viimeksi muokannut Jurr päivämäärä 7.1.2009 22:14, muokattu yhteensä 2 kertaa

17.6.2008 15:39

Ei ne piikin vakuutukset niin mahdottoman kalliit ole, jos vain jaksaa vähänkin kilpailuttaa yhtiöitä.

Itsellä vähän alle ~240¤ vuodessa liikenne.

Itsellä kumminkin monkey osakaskolla ~140¤.

Onhan toi mopokorttiuudistus siltä kannalta hyvä, että on tosiaan porukkaa, jotka eivät ole sen mopon päällä koskaan käyneet, ja ajaminenkin voi olla vähän niin ja näin.

Parempi vaihtoehto olisi tosiaan vaikka pakollinen inssi sekä käsittely, mutta sen koulun voisi pitää vapaaehtoisena.

Jos tuntuu ettei näistä pääsisi läpi, menisi sinne kouluun ja maksaisi enemmän.

Kyllähän jotkut autokoulut nykyäänkin järjestävät vapaaehtoisia mopokorttikoulutuksia, lähinnä kyllä vain teoriakoulutuksia, ajoista en tiedä olisiko jotain kenttäajoa.

17.6.2008 15:47

Kyl se piikki on pakko saada :P

17.6.2008 15:50

Suzuki 4 life kirjoitti:Kyllä vissiin piikin hommaan mopon jälkeen, kattoo nyt. Mopo pitää tietty olla tallissa.
Ja autokorttia en aio 18vuotiaana hommata, autolla ajo turhan kallista ja mitä kotilolla edes tekee? Ehkä talvella parempi ajaa mutta 2pyöräsellä on hauskempaa.

Kyllä sä poik atajuut sitte ku oot vähän isompi,autolla on paljon mukavampi ajaa talvella koska on lämmitykset jne.Ja eise ajaminen nii kallista oo jos vrt johonki tonniseen.
Pyörällä on tosin kyllä hauskempi ajaa.