Mopoihin ja moposkoottereihin liittyvät jutut joille ei ole omaa aluetta. Myös mopoväen ajovarusteet.

Meinaatko hankkia kevarin mopon jälkeen?

Kyllä
1668
55%
En, ajan mopolla autokorttii asti.
1370
45%
 
Ääniä yhteensä : 3038

13.10.2007 21:29

Mitä ihmeen porukkaa täällä on? Mussunmussun ei saa piikkiä alle kymppitonnin plaa plaa ja pitää olla joku uusin blingbling sm-kotari kun kaverillakin on.

Mä ajoin hieman yli tonnin Kmx:llä ja Dt:llä aika pirun monta huoletonta kilometriä. Mitään kulutusosien vaihtoa suurempaa remonttia ei tarvinnut tehdä. Molemmat olivat kunnoltaan lähes uutta vastaavia, varsinkin Yamaha oli helmi. Kulkivat, keulivat ja sutivat.

Ei niillä ehkä toosaa eikä koulun kingeyttä saa, mutta toimivat tarkoituksessaan helvetin hyvin.

13.10.2007 21:37

Nemo kirjoitti:Mitä ihmeen porukkaa täällä on? Mussunmussun ei saa piikkiä alle kymppitonnin plaa plaa ja pitää olla joku uusin blingbling sm-kotari kun kaverillakin on.

Mä ajoin hieman yli tonnin Kmx:llä ja Dt:llä aika pirun monta huoletonta kilometriä. Mitään kulutusosien vaihtoa suurempaa remonttia ei tarvinnut tehdä. Molemmat olivat kunnoltaan lähes uutta vastaavia, varsinkin Yamaha oli helmi. Kulkivat, keulivat ja sutivat.

Ei niillä ehkä toosaa eikä koulun kingeyttä saa, mutta toimivat tarkoituksessaan helvetin hyvin.


samaa itsekkin vähän ihmettelen. täällä monet haluaisi vain ja ainoastaan sellaisen piikin, mikä maksaa uutena vähintään tuplaten enemmän kuin miu mopo näin syksyllä. alle 1000e:llä saa jo aivan hyvän piikin, vaikka sillä sitä pippeliä ei kasvamaan saa koulun mopopoikien keskuudessa....

13.10.2007 21:49

Mulla makso 900e ja saa 500 lisä eurolla jo iha maukkaan pelin. Tosin työtä on.

Noita Derbin nelari smotojakin saa jo ihan kohtuu hintaan ja on varmaa tekniikkaa.

13.10.2007 22:01

Ite haluaisin piikin, rahat riittas siihen 1500¤-2000¤ piikkiin.
Mutta pappa sanoo ei, sanoo va ett turhaa ostat piikin ku asun sen verran lähellä kaupunkii(4km) ja kaverit, futiskentät ja nää täs lähel.
Ja jos pidemmälle haluan nii joku kyllä kuskaa :D

13.10.2007 22:04

Khyl sil piikil tehää muutaki ku ajetaan paikasta A paikkaan B :D Tai no ei kaikki...

13.10.2007 22:12

Matkat voi ajaa yhdellä pyörällä. Tätä moni harrastaa. Tosin itellä tulee varmasti ajettua hieman enskaa kun piikissä riittä teho siihen.

15.10.2007 10:39

Minä ajan mopolla aina.. Oli vaikka dösäkortti.. Niin kauan kuin henki on tallella. Mopoilu on sellanen mukava harrastus.

15.10.2007 11:40

KaMk kirjoitti:Ite haluaisin piikin, rahat riittas siihen 1500¤-2000¤ piikkiin.
Mutta pappa sanoo ei, sanoo va ett turhaa ostat piikin ku asun sen verran lähellä kaupunkii(4km) ja kaverit, futiskentät ja nää täs lähel.
Ja jos pidemmälle haluan nii joku kyllä kuskaa :D


Eiköhän tämä mopoilu/moottoripyöräily ole useimmissa tapauksissa enemmänkin harrastus,kuin välttämätön kulkupeli paikasta A paikaan B.

15.10.2007 11:54

Oishan se kevari aikas mukava peli, matka taittus nopeemmin. Mut taitaa olla niin et ei oo rahaa, eikä kannata ostaa ku muutaman vuoden päästä saa ajokortin, ja sit pääsee kruisailee autolla. Säästää mielummin autoon ku ostaa kevarin.

15.10.2007 11:59

Seesami kirjoitti:
KaMk kirjoitti:Ite haluaisin piikin, rahat riittas siihen 1500¤-2000¤ piikkiin.
Mutta pappa sanoo ei, sanoo va ett turhaa ostat piikin ku asun sen verran lähellä kaupunkii(4km) ja kaverit, futiskentät ja nää täs lähel.
Ja jos pidemmälle haluan nii joku kyllä kuskaa :D


Eiköhän tämä mopoilu/moottoripyöräily ole useimmissa tapauksissa enemmänkin harrastus,kuin välttämätön kulkupeli paikasta A paikaan B.

Niin onkin, sitä oon yrittäny sanoa kaikin keinoin mutta ei :-?

15.10.2007 14:31

Mutta kuka haluaa 125cc ku se on vaan välivaihe ennen autoa ja pyörät maksaa aina jonkun 3000e--> +satsit?

15.10.2007 14:36

Mikä mopo sitt on? :D

15.10.2007 14:47

Nicsu kirjoitti:Mutta kuka haluaa 125cc ku se on vaan välivaihe ennen autoa ja pyörät maksaa aina jonkun 3000e--> +satsit?


Itse ainakin haluan, ja jonkun siistin räsän/näsärin saa jo sillä 2000eurolla. Ja ite saisit sen verran jo tosta deeteestäs ku myyt. Ja kortti tietenkin maksaa, mutta sit saat ajaa isompaa pyörää ja säästät autokortissakin.

Ja myöskin jotkut käyvät töissä / koulussä vähän kauempana, jolloinka se kevari on kanssa ihan kiva.

15.10.2007 14:49

Mopoilu tarjoaa hyvän tilaisuuden vaikuttaa liikennetietoihin ja -asenteisiin ja kun mopoilijat huoltavat mopojaan, he samalla tutustuvat tekniikkaan.

Mopoilu on ns. "alkuvaihe".

Ja kuten Veikkaaja sanoi, ajamalla piikkikortin, "säästät" sen hinnan autokortissa vähemmillä ajotunneilla.

Suurin osa kuitenkin hankkii B-kortin, joten A1-ajokorttia voisi ajatella jonkinlaisena "osamaksuna". :P

15.10.2007 15:13

Ketäpä se piikki ei himottaisi, mutta meidän taloon sellasta ei kuulemma hommata. Toisaalta vaikka mulla oliskin se tarvittava raha(muutama tonni)+ lupa ostaa, niin voin ihan rehellisesti sanoa etten raaskisi laittaa niin isoa summaa johonki kevariin. Kuitenkin on jo toi mopo ja rahalle on aina käyttöä. Isompi pyörä kyllä kiinnostaisi sitten kun ikä ja rahatilanne antaa myöten. Sen näkee sitten.. :)