Mopoihin ja moposkoottereihin liittyvät jutut joille ei ole omaa aluetta. Myös mopoväen ajovarusteet.

Meinaatko hankkia kevarin mopon jälkeen?

Kyllä
1668
55%
En, ajan mopolla autokorttii asti.
1370
45%
 
Ääniä yhteensä : 3038

20.1.2006 17:50

Eipä oo vielä muuta suunniteltu, mutta kortti tulee, kuhan suorituskielto loppuu :D. Ja sehän ei kerro mitään siitä, onko "oikee motoristi" jos ei hommaa piikkiä, kaikilla vaan ei porukat maksa/hyväksy semmosta. Saahan piikstäkin tietysti rahaa poismyydessä kun alkaa innostus loppua tai ikä riittää isompiin.

20.1.2006 18:12

ostan. tulee vaa hintavax kun kortti jtn 500e vakuutukset 400e jne.

20.1.2006 18:23

Fight 2 kirjoitti:Yleensähän se on niin että ne ketkä ovat rikkaita ajavat myös piikillä. Yks tyyppi..

turha tehä mitään yleistyksiä siitä mitä "yks tyyppi" teki. mä maksoin piikkini ite kokonaan säästetyillä ja riparista ja lehtien jaosta saaduilla rahoilla, niikun moponikin. eipä oo ylivoimanen tehtävä toi 3000e kerätä ku pitkäjänteisesti säästää ja tekee töitä.

20.1.2006 18:24

Fight 2 kirjoitti:Kyllähän mullakin kemmu olis jos kahisevaa piisaisi. Yleensähän se on niin että ne ketkä ovat rikkaita ajavat myös piikillä.

Se on katsos ihan mihinkä sitä rahaa sijoittaa. Vai että herroja ovat ne jotka piikillä ajelevat? Taidan olla sitten oikeen lottovoittaja kun löytyy 50cc ja 125cc.

20.1.2006 19:55

Joo näkyy se ny vähä sekin et missä asuu. Kaupungis ei mopoo paljo viritellä nii ostetaan kevari. Maalla jossaa peräkyläs polizai käy kerran kuussa ja mopot kulkee 120 karkuun

21.1.2006 3:29

Itse harkitsin kyllä joskus kevarin hankkimista, mutta kun tarvetta ja varsinkin rahaa ole riittävästi. Ensiksi pitää pistää monta tonnia pyörään(eiippuen tietysti pyörästä) ja sitten tulee vielä kortit ja verot päälle.

En ole kuitenkaan ajamassa yli 30km matkoja joten mopo riittää minun tarpeisiin ihan hyvin. Hyvin olen tähän asti mopolla pärjännnyt ja ens kesänä alkaa auton hankinta.
Eipä ole paljon tullut kevaria ikävä mutta sehän on ihan käyttäjästä kiinni.

21.1.2006 9:50

Fight 2 kirjoitti:Kyllähän mullakin kemmu olis jos kahisevaa piisaisi. Yleensähän se on niin että ne ketkä ovat rikkaita ajavat myös piikillä. Yks tyyppi osti mopoksi upo uuden Gassun. Ajo vuoden myi. Osti kevarin + 900¤ kypärän. Ja kaikki oli babba betalaria.


melkeen niinkö kapa, hehe, mut sillä ei oo 900e kypärää.. muahhahaha..

sehän ajo sen entisen gassunki lunariin:D siis en mä kateellinen oo:D

21.1.2006 10:46

weyh kirjoitti:
melkeen niinkö kapa, hehe, mut sillä ei oo 900e kypärää.. muahhahaha..

sehän ajo sen entisen gassunki lunariin:D siis en mä kateellinen oo:D


Mitä vittua asia sulle kuuluu?
Ja tän postauksen tarkotus oli mitä? Piilo vittuilla kenties?

21.1.2006 12:53

Tuuningmaster kirjoitti:En hanki, syyt:
1. Tappiin viritetyn kevarin huiput 180km/h, Wau on siistii ku auto kulkee 280km/h!

2. Mopon vaidossa kevariin rahaa menee PALJON+ vakuutukset & kortti.

3. Uudet mopot vastaa jo melkein piikkejä rungoltaan ja tekniikaltaan.

Vaan mun mielipide


mää en osta kevarii siksi kun ei oo halua ostaa mitään
90-luvun tzr:ää ja kun ei oo rahaa ktm:ään kään niin on ajettava mopolla...

ja ei kaikki mopot vastaa piikkii lähellekkää, piikki on aina piikki

21.1.2006 13:57

Tuuningmaster kirjoitti:En hanki, syyt:
1. Tappiin viritetyn kevarin huiput 180km/h, Wau on siistii ku auto kulkee 280km/h!

2. Mopon vaidossa kevariin rahaa menee PALJON+ vakuutukset & kortti.

3. Uudet mopot vastaa jo melkein piikkejä rungoltaan ja tekniikaltaan.

Vaan mun mielipide



Missä sä ajat autolla 280km/h?

21.1.2006 14:06

Markus-PV kirjoitti:
Tuuningmaster kirjoitti:En hanki, syyt:
1. Tappiin viritetyn kevarin huiput 180km/h, Wau on siistii ku auto kulkee 280km/h!

2. Mopon vaidossa kevariin rahaa menee PALJON+ vakuutukset & kortti.

3. Uudet mopot vastaa jo melkein piikkejä rungoltaan ja tekniikaltaan.

Vaan mun mielipide



Missä sä ajat autolla 280km/h?

niimpä, ja vähän turhan suuret luulot iskän mersusta muutenki. ja mitäs sitä turhaa autookaa hankkii ku lentokone menee vieläki kovempaa

21.1.2006 14:43

Huomaa kyllä kun ei olla koskaan ajettu edes satasen paremmalla puolella olevia nopeuksia. Suomen teillä sellainen puolitoistakin sataa on jo kova nopeus, kahden sadan paremmalle puolelle mentäessä pääkopan sisällä pitää olla jo vähintäänkin sahajauhoa. Jos piikki kulkee todellista nopeutta sellaiset 140-150km/h, sillä pärjää jo kaikissa liikennetilanteissa. Käytännössä kaikki yleisimmät kaksitahtiset kyykkykevarit pääsevät kuristamattomina noihin nopeuksiin. Suuremmille huiipunopeuksille on tarvetta lähinnä kavereille kerskaillessa.

Sitäpaitsi, kun puhutaan että piikkiin menee paljon rahaa ja että se maksaa maltaita, voidaan ottaa vertailukohdaksi mopo. M-korttihan maksaa sen viitisenkymmentä euroa, mutta sillä ei sitten saakkaan tehdä muuta kuin ajaa mopoa. A1-kortilla saa 20-vuotiaana kuljettaa vaikka Hayabusaa, B-kortillahan ei mopoa isompaa pyörää saa nykyään edes ajaa. A1 maksaa sellaiset 400-800 euroa, mutta useita satureisia säästyy B-kortin hankinnassa, koska tunnit ovat osittain samoja. Näinpä A1-kortin hinnaksi jää todellisuudessa parhaimmillaan vain parisen sataa.

Kevarit ovat kalliita. Kyllä. Kaikki kiva on Suomessa kiellettyä tai ainakin kallista. Uutena yleisimmistä malleista joutuu maksamaan 5 000- 6 000e. Mutta ainahan voi ostaa käytettynä ja pitää lisäksi muistaa, että saa siitä pyörästä rahaa myytäessäkin. Jos marssit kauppaan ja ostat uuden enduron, maksat siitä sellaiset 3000e. Ajat muutaman vuoden ja myyt, saat suunnilleen 1500-2000e. Jäät siis yli tuhannen euroa tappiolle. Hyväkuntoisia käytettyjä piikkejä saa useissa hintaluokissa, eikä niiden hinta putoa enää kovin paljoa vaikka kilometrejä tulisi lisää, jos vain pyörää huolletaan ja muutenkin pidetään kunnossa. Esimerkiksi omasta Nassestani maksoin 3400e, ajettu sillä oli 25 000km. Jos ensi syksynä laitan pyörän myyntiin, väitän että aika lähelle kolme tonnia tulen siitä saamaan. Huomattavasti enemmän jäin moposta tappiolle, kun sen kevariin vaihdoin. Mopojen arvo kun tippuu suhteessa huomattavsti nopeammin.

27.3.2006 0:18

kyllä kyllä kemmuu kehiin :D. sitä vaan et jos mopo menee yli 65 ni voiks siitä kytät antaa vuoden suoritus kieltoo????

27.3.2006 9:25

yamahadt ja manki=parhaat kirjoitti:kyllä kyllä kemmuu kehiin :D. sitä vaan et jos mopo menee yli 65 ni voiks siitä kytät antaa vuoden suoritus kieltoo????



Sit voi antaa ainaki jos oot ajanu sillä sitä vauhtia tai ajanu ylinopeutta tarpeeks. mut jos ajat ihan 45 ja ne pysäyttää ja testaa ja saa nopeudeks ton 65 ni tuskin antaa suorituskieltoo vaan käskee uudestaan katsastaa ja hyvällä tuurilla ei lähetä ees akelle viestiä et antais verot jos puhut asiallisesti etkä ajele sillä ylinopeutta.

27.3.2006 11:25

=Jurppi= kirjoitti:
yamahadt ja manki=parhaat kirjoitti:kyllä kyllä kemmuu kehiin :D. sitä vaan et jos mopo menee yli 65 ni voiks siitä kytät antaa vuoden suoritus kieltoo????



Sit voi antaa ainaki jos oot ajanu sillä sitä vauhtia tai ajanu ylinopeutta tarpeeks. mut jos ajat ihan 45 ja ne pysäyttää ja testaa ja saa nopeudeks ton 65 ni tuskin antaa suorituskieltoo vaan käskee uudestaan katsastaa ja hyvällä tuurilla ei lähetä ees akelle viestiä et antais verot jos puhut asiallisesti etkä ajele sillä ylinopeutta.


muuten en oo nähny sun derbiis vaik oon loimaalta ja kaikkii mopoi on tullu kytättyy :o mites täälläpäin kytät onko ketää antanu sun kamulle suorituskieltoo tai jollekki ko kurit tekis mieli ottaa hevon vittuun :D