Mopoihin ja moposkoottereihin liittyvät jutut joille ei ole omaa aluetta. Myös mopoväen ajovarusteet.
7.8.2013 19:00
Alexir kirjoitti:Kuinkas moni nostaa kutosella mopon?
Yks mun kaveri nostaa yamaha dt:llä 6 ilman kytkintä. Virejä vain tyhjä putki :p
7.8.2013 21:46
Ja keulassa ei oo varmaa yhtää öljyä
9.8.2013 15:37
-
Viimeksi muokannut dts päivämäärä 3.4.2014 17:13, muokattu yhteensä 1 kerran
9.8.2013 16:16
11-65, menee sen 60, itsellä 12-65, menee sinne 65.
9.8.2013 16:23
Joo kyllä suosittelen 11/60 tai vastaavat, noista lyhyemmät on kyllä ihan perseestä kun ajaa vähänkään pitempää matkaa. Yam4ha toimiiko sulla mittari? Ois kiva tietää mitä muiden detukoiden mittarit näyttää kun vauhtia on 65.
9.8.2013 20:37
No jostais syystä mittari näyttää välillä täydessä vauhdissa 120, välillä taas 10-30 väliltä ja välillä oikeaa nopeutta eli sinne 60-65. Syytä en tiedä miksi se noin pomppii..
10.8.2013 22:56
-
Viimeksi muokannut dts päivämäärä 3.4.2014 17:14, muokattu yhteensä 1 kerran
12.8.2013 22:13
Alexir kirjoitti:Kuinkas moni nostaa kutosella mopon?
Noniin nyt nousi itelläki kutosella tänään
Vireinä tyhjä putki, ohitettu moric ja 11/58 välit. Jännä kun aattelin vaa että koitan huviksee nostaa kutosella niin ekalla yrityksellä nous.
Ps. Keula ei muuten ole tyhjä, toinen stefa ei vuoda yhtää.
13.8.2013 17:32
-
Viimeksi muokannut dts päivämäärä 3.4.2014 17:14, muokattu yhteensä 1 kerran
13.8.2013 17:59
se nousee jos osaa nostaa.
Cmon ihmiset, "keuliiko 11-60 välit paremmin kuin 12-65"
Välitysten lyhentäminen helpottaa tiettyyn pisteeseen asti, löysiä pumppuja voi käyttää pomppukeppinä. Tehoja saa lisää virittämällä. Kaikki muu on kuskista kiinni. Tuntuu niin järkyttävän tyhmälle kun joka toisessa kysymyksessä kysytään että mitkä rattaat on hyvät keulimiseen. Nyt valoja tauluun, ihmiset!
P.S: ei sitä keulimista netistä opi
no teoriassa joo mutta käytännössä ei
14.8.2013 22:47
Nonii nyt kaikki vinkit pykältämiseen!
Ykkösellä menee 10-30m ja kakkoselle pitäs saaha. Sen mitä nyt olen koittanut niin keula laskee suoraan tai sitten menee vähä matkaa ja tippuu tai sitten se nykäsee niin saatanasti että meinaa ympäri mennä (ainakin siltä tuntuu). Elikkä, mikä on se oikea kulma jossa laitetaan isompaa silmään? Miten ehkäissään parhaiten nykäsy? Kannatteeko ennen pykältämistä harjotella jotain? (Jarru on omasta mielestä hallinnassa,läheltä piti tilanteita on tullu mutta jarru pelastanu) ja vaihdan kytkimen kanssa tietenkin ja olen lukenut edelliset viestit
ps kakkosella nousee jo jotenki mutta ainako saa kunnolla niin se vetää sen saatanan nopeaa ylös
15.8.2013 17:23
Jos jarru on omasta mielestä hallussa niin ei siinä muu auta kun iskee sitä isompaa silmään. Ja todennäköisesti jossakin vaiheessa menee ympäri tai juokset perässä jonka jälkeen toteat että ei se jarru taidakkaan olla ihan hallussa vielä ja siitä se oppiminen ja kehitys alkaa
(Ja ei se välttämättä mene ympäri tai meinaa mennä, mutta ahkeralla harjoittelulla kaikki onnistuu)
15.8.2013 17:36
^Itel kävi tollee
Tarkotus oli treenata jarru hyvin, mutta ei sitä malttanu kun hyvään kulmaan pääsi
15.8.2013 22:43
Moro! ja apua!
Elikkä ite vetenlin tossa kytkinpommia pitkin päivää harjottelin, sitte vedin sen viimesenkerran ja ketjut lähti, no talutin kotia mopon ku en siinä tilanteessa ketjuja saanu takas paikoilleen, laitoin kotona ketjut normisti paikoilleen ja sen jälkeen käynnistin mopon, lähti ihan normaalisti, mutta sitte ku laittaa kytkimen pohjaan, ykkösen silmään ja päästää kytkimen, nii ei liiku ei mihinkää!! Mistä tämä vois johtua?! :O eikai mitään vakavampaa rahanmenoa edessä?
17.8.2013 10:46
Mikäs on ku keuliessa mopo lähtee melkeen aina kieroon? "Katuenskat" alla ja takarengas on ihan suorassa. Voiko olla ilmanpaineet syynä?