Mopoihin ja moposkoottereihin liittyvät jutut joille ei ole omaa aluetta. Myös mopoväen ajovarusteet.

Re: Talvi

17.1.2013 15:25

Rahapulissa täälläki nii laitan iha vakiotangon :I
Viimeksi muokannut Shape päivämäärä 17.1.2013 15:59, muokattu yhteensä 1 kerran
Syy: Ei mainoksia!

18.1.2013 1:10

Vegemon kirjoitti:Saiskoha mistään sendaan sopivaa sellasta vipumallista bensahanaa eli ei tota mist kieritetää.

Tommone löyty;)
Ja sopii muute suoraa!
Kuva

18.1.2013 8:08

Taitaa pösö jäädä talliin tänä aamuna. Mukavan lepposat -25,5°C pakkasta. :) Eilen -15 asteen pakkasellakin ajaessa meinas kylmä tulla... :s

18.1.2013 8:30

Eilen -28astetta pakkasta, Gilera 25polkasulla aamulla käyntiin. Ihan hyvin sitä tarkenis ajella jos olis vielä kelkkahanskoja paremmat rukkaset ja kasvosuoja.. :roll:
Nyt on vain -19 pakkasta :)

18.1.2013 9:24

Täälläkin -21, onneks ei ole ku reilu 5 min koulumatka. Kai sitä vois jönssit laittaa farkkujen alle :lol:

18.1.2013 10:37

ite en välttämättä lähtis isommilla pakkasilla ajamaan, eilen ajoin -25c pakkasessa rossilla 15min nii paleli koko loppupäivän :lol: ei tarvinu ku viitisen kertaa polkasta sitä ;) tänään onneks vaa alle -10c

18.1.2013 14:01

Aamulla -23, t-paidassa polkaisemaan mopo tulille ja sisälle pukemaan.

Kuului pari poksahdusta ja rootteri sammui pätkien, tulppa paskaksi :s Eikä tietenkään ehtinyt etsiä varatulppia joten piti tyytyä veljen autokyytiin, 2km kouluun matkaa :lol:

18.1.2013 17:49

Hauska aamu tänään kun olin lähössä kouluun niin vanhemmat vaan huutaa että en sais mennä mopolla kouluun ku jäädyn sinne kuulemma ja se mopo ei siellä liiku.
No lähti heti käyntiin ja ei tullu kylmä kun nenänpäähän ainoostaan. Ja sitä pakkasta oli nyt aamulla lähemmäs -25 täällä päin suomea :D

Pitää viellä sanoa että hemmetin kaunis päivä tänään oli kun niin kirjasta ja semmonen kiva pakkaspäivä. Oli kiva huristella ympäriinsä :) Tän takia mä rakastan talvea!!!

Hassua vaan kun oon meinannu jäätyy tonne pyörän päälle pienemmillä pakkasilla mut nyt ei palellu yhtään...

18.1.2013 17:58

Kertokaapa te täällä, miksei dt meinaa lähteä sitte millään käyntiin... Aiemmin lähti samoilla säädöillä n. 1 polkasulla. Kuriton putki, malossin vapaavirtausputsari, suutin 115 atm. Käy hiukan rikkaalla, koska ryyppy ei oo toiminnassa. Pitäis varmaa käydä valittaa moparille joku päivä, kun ei kestäny ku viikon ja meni paskaks.

Lähtee käyntiin siis kun työntää tuossa viereisellä alamäellä joku 4-5 kertaa täysiä vierellä juosten alas. Silloinkin melko vaikeaa aluksi. Lisäksi kiekat jää leijumaan jonkun verran. Mopon kun vie tuohon taloyhtiön lämpimään tilaan yöksi niin lähtee aina ekalla.... Käytän myös jäänestoa, ei pitäis varmaan olla siihen liittyviä ongelmia. Laitoin reilun korkillisen (pieni) masinolia suunnilleen puolillaan olevaan tankkiin.

Jos jollai olis ideoita? Kyllähän tuolla liikkumaan pääsee oikein nätisti, mutta se käynnistyvyys...

18.1.2013 18:00

No ei ihme jossei ryyppy toimi.

18.1.2013 18:08

Outoahan tässä on se, että se toimi varmaan kuukauden ihan hyvin ilman tota ryyppyä. Yhtäkkiä alko tommonen pelleily :D

18.1.2013 18:58

Tänään kävin muutaman "spoorin" ajamassa umpihankeen tuonne yhdelle hakkuuaukealle. Pakkasta -21 astetta ja sitten siellä hangen keskellä putos ketjut edestä ja takaa...mg-koppa piti irroittaa ja minä kun olen sinne vaihtanut normi pultit niin meinasi tehdä tiukkaa räikällä ja hylsyllä avata. Oli vähän käsillä kylymä... :roll:

laitoin youtubeen tämmösen videon saha-ykkösestä:

http://www.youtube.com/watch?v=hpApUMtZOQM

Smoto sucks! :lol:

19.1.2013 0:39

Hyvin pärähti Beta käyntii siinä -20 asteen pakkasessa kolmannella polkasulla, muita ongelmii ei oikeestaa ollu paitsi et ku nenä jäätyy nii laitoin huivin nenälle ja sit ku pysähty valoihin nii lasit huurustu :S

19.1.2013 1:40

Mulla on toi ihan sama ongelma että jos huivi menee nenän yli ja pysähtyy nii lasit huurustuu. Se on sitte kivaa ku se jäätyy tän seurauksena...
Yritän sitten sulatella niitä sormin. Joskus onnistuu mutta joskus taas samantien jäätyy uudestaan... Huonopuoli on että sormet jäätyy samalla. Tehokkain tapa millä ton saa veke on että pysähtyy jonnekki ottaa lasit veke ja laittaa takin alle lämmittää niitä hetken mahaa vasten ja sitte taas toimii jonkun aikaa kunnes pysähtyy..

Ei kellää ois minkää näköstä kostii tolle ettei ne huurustelis ja jäätyilis hitusen ärsyttävää nimittäiin..

19.1.2013 12:10

Pidätät henkeä pysähtyessä :D