Mopoihin ja moposkoottereihin liittyvät jutut joille ei ole omaa aluetta. Myös mopoväen ajovarusteet.

Re: Keuliminen

8.7.2013 2:25

Tai sirtten tekee niinku mää rossilla, eli päästää keula ylhäällä kaasun johonkin 25-50%, ja ilman kytkintä isompi pykälä silmään :)

Re: Keuliminen

8.7.2013 2:33

Mahtaakoha kestää nykymopojen loodat raakana vaihtamist?

Re: Keuliminen

8.7.2013 3:11

En kyllä osaa sanoa, miten kauan kestää... Yks kaveri ainaki ajo vuojen terpillä silleen että vaihto vaihteet lähes aina raakana, näköjään vielä vaihteisto kunnossa, tiiä sitte kuin kauan :lol:

Re: Keuliminen

8.7.2013 8:33

Eiyä siinä ku kaasua päästää isommalle vaihtaessa ja pienemmälle vaihtaes lisää. :D

Re: Keuliminen

10.7.2013 0:56

Mitäs välejä suosittilisitte,pitäs olla semmonen kompromissi että pystys ajamaan matkaa ja myös keulimaan,tahtoo olla hieman tuskallista tuo hytin nosto ja pystyssä pitäminen noilla 11-53 väleillä,pittää vettää melkeinpä ihan pystyssä että pysyy ilmassa ja voi pykältää ilman että putoaa :P Nostaminen alkanu kuitenkin sujumaan,aluksi piti lähteä toinen jalka maassa ja siitä pommilla,nyt lähtee jo nätisti jalat tapeilla mutta vaatii melkosen nykäsyn että saa nousemaan...elikkä 65 hampikas olisi jo olemassa mutta mikä etteen rattaaksi? Ja pitäs vahvistetut ketjutkin hommata,pittää jo melkeinpä päivittäin kiristää ku löystyy niin älyttömän nopeaa...

Re: Keuliminen

10.7.2013 2:17

jos sulla on kuriton se gilsus ni laita 12 eteen ja 65 taakse ;) mulla oli jotain tunnin ajan ja hyvin nousi keula kakkosella, ei suurta eroa 11/65 väleihin, mitä nyt oli mukavempi ajaa pitempää matkaa kun ei kone huuda nii paljoa. :lol:
ite otin vaa pois sen takia ku kulki yli verorajan niillä. :roll:

Re: Keuliminen

10.7.2013 12:24

No holkin oon ottanu pois käyrästä ja liian pienen suuttimen vaihoin 84...ja kulkee nyt gepsinopeutta sen 61-65,tosin kerran sain suoralla pieneen myötäseen 83 mittariin :lol: kannattaako hukkaputken tukkiminen? Parantasko jotenkin kiihtyvyyttä ja vääntöä? Ja onko kaasarin reikälevykurilla mitään merkitystä? Anteeksi offtopic,tosin kyselen tässä keulimista helpottavia asioita joten jospa liittyi aiheeseen? :nolo:

Re: Keuliminen

10.7.2013 13:25

Kyllä sulla kovempaa kulkee kuin 65, koska minä saan hinkuttamalla sen 65 gpsiin ja pääset vielä minusta ohi. :D

Onhan sillä kurilla jotain merkitystä, pois se vain. Hukkaputki tuo jonkin verran vääntöä ja nopeutta.

Re: Keuliminen

10.7.2013 17:05

No menihä se,nelosella vai vitosella :D Kutosella ei jaksa enää kiertää,nelosella menee sen 65-70 gepsii ja vitosella voi mennä pari kmh enempi,ja jos pikkunen myötänen ja optimiolosuhteet niin voi kiertää vielä kutosella jolloin mennään kaheksankympin pintaan.

Re: Keuliminen

13.7.2013 17:42

Alkanu taittuun kilvelle aika makosasti, video kuvattu tasan viikko sitten jolloin ensimmäisiä kertoja kilvelle :) Jännä ko ekoilla kerroilla tuntu kulma niin mahottomalta mutta nyt ei tunnu miltään? :lol:

http://www.youtube.com/watch?v=TNYdw0PWE0k

En osannu upottaa xd

Re: Keuliminen

13.7.2013 19:20

ROOST_ kirjoitti: Jännä ko ekoilla kerroilla tuntu kulma niin mahottomalta mutta nyt ei tunnu miltään? :lol:



Hahah, mulla ihan sama! :D Ekat kilvellevedot oli ihan hullua, mut nyt menee joka vedolla ihan rennosti :)

Re: Keuliminen

14.7.2013 18:01

Siittä!

Re: Keuliminen

15.7.2013 22:25

Ammattilaisen vinkki : Kun ekoja kertoja keulit, jos keula nousee niin korkealle että alkaa suorastaan pelottamaan ja on pakko laskea keula.. -> Lyö isompi silmään :D
Lähti Gileraki kakkosella jatkamaan, meinasin kyllä vetää ympäri mutta sehän on vaan sivuseikka :)

Re: Keuliminen

15.7.2013 22:40

No eihän tossa oo mitään järkeä, hyvin nopeesti nykäseeki niin kovi et ollaa selällää. Jarrulla vaa alas et saa sen jarrun tulemaa refleksinä ja sit sitä vaihteen vaihtoo reenaamaan.

Re: Keuliminen

15.7.2013 22:59

Se oli katos vitsi hei :D
Eipä oo tullu vieläkään jarrua opittua, ei oo tullu saumaa koittaa jarrua :D
Mopolla ei ikinä saanu tarpeeks kulmaa, jos sai niin jalat tippu tapeilta ja moottorijarrulla alas..
Hussella oon repiny jonkuverran, mukavan helppoa keulia verrattuna mopoon, ja tulee helposti moottorijarrulla alas, jos on tarvetta.. :D Pitää sitä varmaan koittaa jarrua opetella.. :D