Mopoihin ja moposkoottereihin liittyvät jutut joille ei ole omaa aluetta. Myös mopoväen ajovarusteet.

Re: Poliisit

9.1.2013 0:34

Mitenkäs muuten, tänne tää kai kuuluu..
Kaveri lainas mopoo, tankkas ja sanoin selvästi että öljyt tankkiin. Ei laittanut, ei ilmottanu tai mitään mulle asiasta. Ajoin, junttas, soitin ja sain tietooni ettei oo öljyä laittanut koska ei minulta saanut. Nyt yrittää laistaa koko hommasta, ettei oo korvausvelvollinen ollenkaan koska minä ajoin ja leikkas kiinni. Mitähän tässä pitäs tehä.....?!

Sv: Poliisit

9.1.2013 0:38

Mulkkukaveri kyllä että sano että maksaa vaa!

9.1.2013 0:40

Vedä kaveria kuuppaan (not) pyydä sitä maksamaan.

9.1.2013 1:04

viksustihan herra selvitteli ja käänti jutun niin, että tosissaan mun pitäs maksaa koska ite oon ajaessani saanu leipomaan, hän ei aio maksaa mitään. Olenko ilkeä, soitan hänen porukoilleen? Ilkeämpi; teen ilmoituksen laitoksella vai hyvin ilkeä; remppaamaan kalliiseen huoltoliikkeeseen jossa alkuperäisosat kiinni jotta tulee kalliiksi ja artisti maksaa eli tämä häiskä joka ei laittanu öljyjä... No enpä tiiä, mutta kannattaako tosissaan mennä laitokselle laittaa ilmotusta pystyy?

Sv: Poliisit

9.1.2013 1:06

Vanhemmille soitat sitte se selviää koko juttu :)

9.1.2013 1:27

Jep, varsinkin jos tuntee vanhemmat jotenki ja tietää että on fiksua porukkaa niin puhut niille. Kerta oot selvästi sanonu että öljyt tankkii ja kaveriki sen tienny ja sanonu ettei oo laittanu. (Tää yks syy miks en koskaan lainaa mitään, koskaa ei saa ehjänä takas eikä hajottanu ikinä maksa mitään...)

9.1.2013 1:28

Juuri näin, toiminu aina tähän astikkin. Paitsi etten kyllä lainaa mitään kellekkään, tai pitää olla oikeasti luottokaveri joka saa multa lainaan jotain.

RE: Poliisit

9.1.2013 1:56

No pitkäänhän tuo taas olikin kunnossa :D Rahat pois vaan, alota se ilkeily sieltä miedoimmasta päästä. Homma kuitenkin kannattaa viedä siihen pisteeseen kun rahat ropisee tilille. Varsinkin kun ei vaivautunut edes ilmoittamaan, ettei öljyjä tankissa. Paska homma. Osat vaan tilaukseen, ja kuitti porukoille.

9.1.2013 15:07

Se on aivan sama lainaako luotettavalle ystävälle tai äidille, kuitenkin jotain menee rikki ja siinä ystävyys kärsii oikein kunnolla. Mieluummin en anna ja ystävä murjottaa kuin annan ja minä petyn ja tulee kiistaa. Parempi opetella tämä lause: Valitettavasti en lainaa mitään kun on ollut huonoja kokemuksia siitä.

9.1.2013 15:58

Ei tämä ole varsinaisesti poliiseihin liittyvä, mutta ohjeistan silti. Jos et saa sovittua asiaa kaverisi kanssa, voit lähettää kirjallisen haastehakemuksen käräjäoikeuteen, jossa puolueeton tuomioistuin käsittelee ja päättää asiasta. Tuomio voi olla ulosottokelpoinenkin, eli jos kaverillasi ei ole rahaa korvata, niin häneltä voidaan ulosmitata ominaisuutta. Toki tästä voi myös seurata maksuhäiriömerkintä.

Maksettavaa tulee toki kantajalle, esimerkiksi oikeudenkäyntikulut. Jos siihen ei ole sinulla varaa, voit pyytää oikeusapua, jonka maksaa valtio.

Omasta mielestäni kaverillasi pitäisi olla sen verran munaa, että ottaa vastuun teoista, tai tarkemmin tekemättömyyksistään. Kannattaa mainita hänelle mitä voi seurata, jos asia päätetään sinun hyväksesi, luultavasti viimeistään siinä vaiheessa tulee asiassa vastaan.

Toki omien tavaroiden lainaamisessa on riskinsä, varsinkin osaamattoman käsissä. Lainassahan tunnetusti ei vehkeet parane.

Lisätietoa: http://www.oikeus.fi/5829.htm

9.1.2013 17:23

Puoliks ostatte jonkun 70cc airsalin käytettynä 100e ja jatkatte ilosina elämää :lol:

9.1.2013 17:40

Minkä tähden minun pitäisi sitten maksaa siitä että kaveri aiheuttaa osien särkymisen?

9.1.2013 17:41

Ei hemmetti tuollaista voi edes kaveriksi kutsua, jos on oikeasti noin idiootti ettei tahallaan lisännyt öljyä.

Et olisi lainannut :roll:

Ei mulla muuta

9.1.2013 17:49

Vanhempiin yhteyden otto on yleensä kohtuu tehokas konsti, jollei auta, täytyy punnita laittaako nyt tämän ystävyyssuhteen rahan perimisen edelle.

Välineet perimiseen kyllä on jos viittii nähdä sen vaivan että noita Shapen postaamia asioita alkaa tekemään.

9.1.2013 17:53

No eipä tässä voinut tietää että jätkä on niin idiootti ettei voi öljyjä laittaa.

Ja eipä sitä tosissaan voi sanoo enään muutaku idiootiks kerta ei kanna vastuuta teoistaan.

Slerpa;
Oisin painanu villasella, tai alentanu "korvaussummaa" mutta kun teko tuntu olevan tahallinen eikä ajateltu mitään yhtään, Kyllähän tässä, mulkkumaisuudesta jos ois kyse, niin voisin mä tottakai riistää satasia huoletta, jos kerta vakiopytty ois korvattava jne.