Mopoihin ja moposkoottereihin liittyvät jutut joille ei ole omaa aluetta. Myös mopoväen ajovarusteet.

Re: Onko laillista

17.4.2012 17:13

No joo tiedän nuo jo, mutta jätän asian sikseen... Tajusin jo, että se ei oikein toimi :lol:

20.4.2012 0:04

sarvinen kirjoitti:Mitens jos laitan siniset ledvalot tonne moottorinpäälle.. Laillista?

Niinkuin Gogge tuossa mainitsi, koristevaloja saa mopossa olla, mutta niitä ei saa käyttää ajaessa. Kaveri ajoi poliisien ratsiaan punaiset LED-nauhat päällä, niin konstaapeli kirjoitti rekisteriotteeseen että "poistettava määräaikaan mennessä" :roll:

30.4.2012 12:19

Kysyisin missä myyddän laillisessa kulmassa olevia takalippoja?

Onko peileihin olemassa jotain sääntöä minkä kokonen sen täytyy olla tai jotain?

30.4.2012 13:37

Saahan sitä lippaa taitettuakin, esimerkiksi lämmittää kuumailmapuhaltimel ja taittaa pöydän reunaa vasten :roll:

30.4.2012 15:14

Helmosti itellä taipu Gilerassa. Pistää vaan mopoon kiinni, kuumailmapuhaltimella kuumentaa taitoskohtaa niin se taipuu itsestään ja sit vaan kilpi kiinni ;)

30.4.2012 16:37

Timppavaan kirjoitti:Helmosti itellä taipu Gilerassa. Pistää vaan mopoon kiinni, kuumailmapuhaltimella kuumentaa taitoskohtaa niin se taipuu itsestään ja sit vaan kilpi kiinni ;)

Juu mietin itekki sitä taivutusta kun vaan ei mikään osa/johto sula piloille. Kyllähän mie sellasen nyt taidan ostaa.

Ja vielä yks kysysmmys mikä on porukkoitten mielestä parhaan näkönen kilventeline? ;)

30.4.2012 17:38

Sako600 kirjoitti:Juu mietin itekki sitä taivutusta kun vaan ei mikään osa/johto sula piloille.

Irrotat vaikka sen valon ennen lämmittämistä.

Sako600 kirjoitti:Mikä on porukkoitten mielestä parhaan näkönen kilventeline? ;)

Tässä pari hyvää:

http://www.scootzstore.fi/tail-light-en ... -1363.html

http://www.scootzstore.fi/tail-light-en ... -1362.html

30.4.2012 18:46

itte oon taivuttanut ihan kuumalla vedellä ja sytkällä. http://www.motot.net/galleria/kuva47253/
Toki valon oon irroottanut aina.

1.5.2012 0:18

Menee aika kauaksi tämän ketjun aiheesta, jatkakaa juttua vaikka tuunaustopikissa.

5.5.2012 9:32

Eli siis kun mopoissa on se tyyppikilppi (mikälie) jossain kohdassa ja siinä lukee äänien voimakkuudet sun muut niin onko se pakollinen mopossa? Itsellä kun sattuu olemaan niin, ettö ilmeisesti edellinen omistaja (kukas muukaan :roll: ) on ottanut sen irti kun ei löydy mistään ja tiedän missä sen pitäisi olla, mutta kun sitä ei vain ole siinä. Voiko siis poliisit alkaa sanomaan tästä? Tai no eikös ne tiedot lue ihan rek.otteessakin?

Onko laillista

5.5.2012 9:51

Sakot tulee, tyyppikilpi täytyy olla. Uuden saat maahantuojalta.

5.5.2012 15:27

Ei lue noita tietoja rekisteriotteessa.

5.5.2012 15:59

Eipäs luekkaan huomasin juuri itsekkin. Pitää sitten hankkia jostain tyyppikilpi kun ei huvittaisi sakkoja saada. Mikäköhän järki tuolla edellisessä omistajalla on ollut kun tehnyt kaikkea tyhmää tuohon pösöön. Tän siitä saa kun ostaa halpaa ja ei tiedä paljoakaan mopoista ennen ostoa :roll:

6.5.2012 13:59

Mulla on kans tuo tyyppi kilpi tossa penkin alla olevassa boksissa ja siinä näkyy, että 75db/3400rpm. Eli tarkottaaks toi et noilla kierroksilla pitää ton verra ääntä ja kovempaa ääntä ei lähe vai?? :D Nimittäi on kyllä sen verta alhaset kierrokset et varmana pitää kovempaa ääntä isommil kierroksil

6.5.2012 14:09

Mä oon ymmärtäny niin että mitataan 3400rmp kierroksilla ja 75db kovempaa ääntä ei saa silloin lähteä.