Mopoihin ja moposkoottereihin liittyvät jutut joille ei ole omaa aluetta. Myös mopoväen ajovarusteet.
30.8.2012 21:48
Siihen alkukäyrään pitäisi sitten hitsata mutteri, mietin miten sen saa suoraan siihen reiän päälle, ja hitsattua tiiviiksi..
30.8.2012 22:31
Tuo kuva ois iha helvetin kätevä mutta veikkaan että tuo kuri ei varmaankaa pysyis ylhäällä ellei siihen tee jotai ihmepatenttia
30.8.2012 23:29
Milläs sivulla tätä topickia oli juttua omatekemistä tunkeista? Sekä mistä materiaalista kannattais tehdä keulinta rauta Derbiin? Lattarautaa, milleen taivuttaa muotoonsa?=D Kuinka monella ruuvilla kannattais pistää kiinni silleen että jos saa isomman tällin, ei runko menis mutkalle vaan keulintarauta pettäis.
30.8.2012 23:32
ei sitä kannata taivuttaa, otat jotain suht paksua lattarautaa ja hitsaat ne palat kiinni toisiinsa ja käytät vähän omaa päätäs. tai onnistuu kait se taivuttamallakin, mut niin ohut jota saa taitettua ilman lämmittämistä ei tule kestämään.
30.8.2012 23:57
Miksei vaan semmonen läppäsysteemi eli peltilevy mikä kuristaa josta lähtee pyöreä "tikku" putkesta ulos jossa päädyssä vaikka joku väkänen että saa sormilla käännettyä. Eli kun normaalisti levy on sisällä niin se on virtauksen suuntaisessa asennossa. Eli se vaan "halkaisee" pakokaasut muttei kurista. Kun läppää kääntää tapista 90 astetta se kääntyy ja tukkii osan putkesta jolloin se toimii kuin "peltikuri".
Eli esim dt:ssä on alkukäyrän ja paisarin välissä liitoskohta. Se vois olla hyvä paikka tolle kun muokkaa vähän sitä liitoksen tiivistelevyä. Eli pieni tiukka rako kurin kääntötapille,semmonen että tappi juuri ja juuri menee siihen ja kuri ei pääse pyörimään itsestään. Jos pelkää ääniä niin voihan siihen heittää vaikka jotain tiivistetahnaa.
31.8.2012 6:19
SuolakurkkuJooseppi kirjoitti:Miksei vaan semmonen läppäsysteemi eli peltilevy mikä kuristaa josta lähtee pyöreä "tikku" putkesta ulos jossa päädyssä vaikka joku väkänen että saa sormilla käännettyä. Eli kun normaalisti levy on sisällä niin se on virtauksen suuntaisessa asennossa. Eli se vaan "halkaisee" pakokaasut muttei kurista. Kun läppää kääntää tapista 90 astetta se kääntyy ja tukkii osan putkesta jolloin se toimii kuin "peltikuri".
Eli esim dt:ssä on alkukäyrän ja paisarin välissä liitoskohta. Se vois olla hyvä paikka tolle kun muokkaa vähän sitä liitoksen tiivistelevyä. Eli pieni tiukka rako kurin kääntötapille,semmonen että tappi juuri ja juuri menee siihen ja kuri ei pääse pyörimään itsestään. Jos pelkää ääniä niin voihan siihen heittää vaikka jotain tiivistetahnaa.
Tai sitten tällänen vaikka paisarin loppupillin väliin. Kahvasta vaikka vetäsee vaijerin jonnekin piiloon josta kiskasee sitten niin kahva kääntyy.
31.8.2012 6:47
telescop kirjoitti:Milläs sivulla tätä topickia oli juttua omatekemistä tunkeista?.....
Tais olla kutakuinkin 45 sivulla.
31.8.2012 8:38
SellYourSoulin ehotus ois hyvä mutta taitaa kuristaa vähä liikaa jos nopeasti joutuu vetään nii sehä mennee heleposti kokonaa kii
ellei sitte ala muokkailee sitä onko se ny laippa tuolla sisällä
31.8.2012 8:44
Niin, tai sitten tuohon kahvaan laittaa jonkun lisä mykyn, ettei se mene kokonaan kiinni.
31.8.2012 10:33
Mutta tuollaisenkin poliisi saattaa huomata aika helposti jos putkea vähän tutkii, mutta saattas toimiakkin! Nooh Sanoo, että bensahana.
31.8.2012 16:05
Tuossa ehdotuksessa on ideaa.
Joku taitava ihminen saattaisi onnistuakkin tekemään toimivan kuristuksen joka kääntyy. Kannattais vaan laittaa silleen ettei sitä huomaa heti jos ei tarkoin ala putkea syynäämään.
31.8.2012 17:23
Entä jos tuon hanan laittais äänenvaimentimeen? Tai tekis äänenvaimentimen alkuun sellaisen pidennyksen, johon tuo tulis ja sitten vaikka runkoputken sisälle menemään joku vaijeri tms.
31.8.2012 21:37
Niin tai sit vaan laittaa ihan perus kurin sinne putkeen, jos ne polliisit niin pelottaa..
31.8.2012 21:58
Tai sitten tekee jonkun bensahana #2 jonnekin piiloon, että mopoa ei voi testata. Sittenhän pitäis mennä valvontakatsastukseen, kun ei kuntoa pystytty toteamaan tien päällä ja ois aikaa laittaa kuri kiinni.
1.9.2012 13:04
Mitenköhän olis järkevin korjata kaasuvaijjeri joka on mennyt ihan sieltä päästä poikki.On siis ihan samanalainen mitä yleisimmät kytkin ja kaasuvaijjerit.