Mopoihin ja moposkoottereihin liittyvät jutut joille ei ole omaa aluetta. Myös mopoväen ajovarusteet.

Re: Talvi

2.1.2013 20:59

Yam4ha kirjoitti:On kyllä perseestä ja koulusta lähtee niin kiva yrittää puskea käyntiin kun kengät vetä sutia ja rengas ei saa mistään pitoja.. Poljinta ei ole ja startilla lähtee vain lämpimänä käyntiin.


Eikö teillä ole tämä viikko vielä lomaa? Täällä on :lol:

Re: Talvi

2.1.2013 21:05

No on noilla peruskoululaisilla ja lukiolaisilla, mutta amiksilla alko tänään.

Re: Talvi

2.1.2013 21:10

Jes huomenna kouluun. Katsotaan minkälaista sohjo paskaa löytyy matkalta, vaikkei ookkaan kuin kilometrin matka kouluun. Luultavasti koulun päätteeks saadaan pakkasta ja jos nämä sohjot jäätyy tielle niin sitten vituttaa. Toivottavasti iskä tarjoaa lumiauraa teille ennenkuin jäätyy ettei ois oikeen kauheat tiet, ku vituttaa jo tämä sohjossa ajeleminen :D

Re: Talvi

2.1.2013 21:11

Offtopiccina meilläpäin alko myös perskoululaisilla tänään, niinkun itelläkin amiksena :)

Oli melkosen jännä ajella rossilla tuolla pitkin maita ja mantuja ku rengas 3/4 lumen alla ja silti puskee etiäppäi :D

Re: Talvi

3.1.2013 20:20

On kyllä jäännä ku noissa käynnistyvyyksissä on eroja.. Siskon 100% vakio kuntoinen hopperi läks parin viikon seisonnan jälkeen -1°C yhellä polkasulla. Pösö taas läks alle viikon sammuksissa oltuaan samoissa lämmöissä 24 polkasulla. :DD

Re: Talvi

3.1.2013 20:55

Shoguni lähtee ryypyllä ykösellä säällä kun säällä koska lortto <3

Re: Talvi

3.1.2013 21:28

Ei se dellorttokaan autuaaksi tee, saa sitä vakio kiinakassullakin kertalaakista käymään jos asiansa osaa! Dellu tahtoo kastella tulpan herkästi jos liiaksi ryypyttää.

Re: Talvi

3.1.2013 23:49

Veikkaan että se on enemmän kaasarien säätöjen vika entä itse kaasarin merkin vika jos kastelee tulppia. Myös oikee käynnistystapa vaikuttaa. tulipahan sitä upottua jäihinkin :lol:

Re: Talvi

4.1.2013 3:09

^Kuis sait pyörän ylös? vai saitko? :D

Re: Talvi

4.1.2013 3:36

Tää talvi on kyllä jostain syystä vähän perseestä. Ehkä se johtuu siitä, että haluisin kovasti jo purkaa ton DTn osiin ja tehä siitä Yamaha DT Pro SMmän :D (tosta laitteesta siis todellaki tehään pro-versio mun toimesta :P ) Mutta en voi ennenku aeroxi valmistuu, että on joku millä ajaa. Ja seki valmistuu vasta keväällä.

Eniten mua harmittaa noi sawan nastat jotka ei pidä mitään. Täytyy ens talveks myydä ja ostaa chengchinit :) Kaveri kehuu kovasti. On toi kuitenki sinänsä mukavaa, että kouluun pääsee mopolla puolen tunnin matka on nyt 10 minuutin matka :)

Re: Talvi

4.1.2013 10:51

AceFin kirjoitti:^Kuis sait pyörän ylös? vai saitko? :D

sain sain :D ei se rossi ollu ku polven syvyydessä melkeen kallellaan, silleen että tanko näky nii mönkijällä nostettiin ylös :D saa nähä millon kehtaa uuestaan mennä jäille :D

Re: Talvi

5.1.2013 17:12

Alko pösökin sutimaan kovemmista vauheista kun liotti bensalla öljyt ja poltti nestekaasulla+kuumailmapuhaltimella karstat putkesta. Kiihtyy paremmin, kulkee paremmin, sutii paremmin. 8) Läks perä vierelle helposti +20kmh vauheista kolmosella ilman kytkimen käyttöä. :)

Re: Talvi

5.1.2013 17:26

Perä vierelle ilman kytkintä jostaa 70-80 vauhista 8) Vittuku mopo pihas ku ei oo tallis tilaa ni pumput ihan jäässä, sitku ajaa töyssyy ni ei tunnu oikee kivalta...

Re: Talvi

5.1.2013 19:10

Ei ois itellekkään tuo karstojen poltto pahaks. Jumalauta ku ei mopo enää kulje, ei kyllä yhtä paljoa kiihdykkään tai vastaavaa. :D Kyllä se risteyksestä lähtiessä 50km/h:lle asti sutii kutoselle asti ja sitte lähtee vetämään.
Pitääpäs joltakin kysyä että jos polttais karstat, ite en kyllä siitä asiasta tiedä yhtikäs mitään. Männänvaihdon jälkeen tosiaan oli tankissa öljyt vielä tuorevoitelun lisäks nii päässy karstottumaan putki aikalailla. Kyllä se vielä piikin ottaa ja repäsee mukavasti ettei oo ihan hirveästi päässy karstottumaan.
Ennen huoltoa pysty helposti kylmämänäki kiskoa 80km/h mittariin niin että 75 kohalla loppuu kierrosmittari kesken.

Sinäänsä se ei kyllä haittaa yhtään. Eilen kun ajoin about. 15 kilsaa oli huiput ehkä 65-70 mittariin, eikä edes täydellä kaasulla, koska tiet ovat sen verran homosti jäätyneet ja urattuneet ettei tohdi lujempaa ajella. Jos poliisi tohtii koittaa nii eipä mee yhtä lujaa. Tosin ois mukavampi ku jaksais sutia vähä iloisemmin ja kiihtyä ku sais karstat poltettua että pitää harkita asiaa :D

Onko teillä muuten sellaista vittumaista probleemaa hiekkateillä, että kokoajan lähtee urassa puskemaan eturengas ja ootte melkein mopolla kyljellään? Eilen n. 3 kilometrin matkalla lähti 4 - 5 kertaa eturengas puskemaan, joka kerta polkasin jalat metrin syvälle maahan ja rengas nous urasta. Meinaa nimittäin olla kaatuminen aika lähellä vaikka nopeutta ei ookkaa ku 40km/h. Sitte taas yleisimmillä teillä tässä kylällä on tiet jäätyny aikalailla yhtä vittumaisesti. Ennen oli ajourissa pelkkää asfalltia pohjalla ja oli mukava ajaa, nyt siihen on valunu vettä ja jäätyny epätasasesti, pomppii siinäki eturengas alta kokoajan. :D
Siinä teille luettavaa jos on tylsää :D

Re: Talvi

5.1.2013 19:41

Ei muuta kuin putki irti ja asetyleeniliekillä kuumaksi, punainen väri on sopiva. Myös juhannuskokko tai iso nuotio käy karstanpolttoon. Porakoneeseen kiinnitetyllä pyörivällä rassillakin voi enempiä raapia irti.

Onpa sitä myös lipeäliuoksella tai bensalla täytetty pakoputki ja annettu vaikuttaa yön yli.

Fudesta sai karstat kävelemään sillä että kovalla pakkasella ajoi urku auki, putki pysyi kylmänä mutta pakokaasu kuumensi karstan joten lähti paska irti iloisesti. Tämä keino ei tosin pahasti tukkoista putkea avaa.