Mopoihin ja moposkoottereihin liittyvät jutut joille ei ole omaa aluetta. Myös mopoväen ajovarusteet.

Re: Tee se itse

5.8.2012 22:04

Mikäs siinä jos laatu patterit sisäs. Vai onks vieläkii ap patterit? Sehän ei oo mitenkään valaistu(?) ni se vie paljon paskaakaan sähköö..

Re: Tee se itse

5.8.2012 22:17

Juu ihan alkuperäset patterit sisällä. Ei tosiaan ole taustavaloa, niin ei vie paljo yhtään virtaa.

Re: Tee se itse

21.8.2012 16:50

Oisko ihan p*ska idea korjata katkennu jarruvipu väliaikaisesti niin kuin jotkut on lyhentäny noita kytkin vipuja? Eli poraa reijät molempiin puoliskoihin, tekee kierteet ja laittaa kierretankoa sisään. Mahtasko kestää yhen tai kaks päivää? :) Ku ei hirveesti tee miel mennä pyörällä enää kouluunasfaltti ja maastopyörä=en tykkee :D..

Re: Tee se itse

21.8.2012 16:54

tai sit ajat pelkällä takajarrulla jos niin pahasti katkennu?

Re: Tee se itse

21.8.2012 17:02

En helvetissä aja ilman etujarrua! Se pysähy yhtään mihinkään. Saattas kestää korjattuna, tai sit ei. Pitää ny ainakin kokeilla ;)

Re: Tee se itse

21.8.2012 17:03

Ennemmin jättäsin kierteet tekemätä ja epoksilla, kierteet siinä tuskin kestää tai voihan sitä aina kokeilla... Ja miksi et sitten osta uutta kahvaa, maksaa ehkä kympin?

Re: Tee se itse

21.8.2012 17:28

Miks ostaa uus jos vanhan voi korjata? :D
Suosittelisin kyllä poraamaan reiät, ja jos ei kierteitä nii edes jonkun tapin tunkea sinne..

Re: Tee se itse

21.8.2012 17:48

Siis uus on jo postin kyydissä. Jos Kusti vaan suinkin jaksaa polkea ni ois huomenna koulun jälkeen osat käsissä, toivottavasti. Kuus millinen kierretanko ois nyt siinä sisässä. ;) Pittää käyä testaamassa ja ottaa kuva hienoista korjauksista :D . Ei ihan sattunu kierteet yhteen -> pitilaittaa kaks prikkaa (vai rikkaa vaimitänenyton) väliin. Vielä pari kierrosta sähköteippiä päälle ja ei kun testilenkille. :)

Re: Tee se itse

21.8.2012 19:10

Hyvinhän se toimii :) . Tosin jos ihan päästä painaa ni huomaa että vipu taipuu pikkusen. Kuvaa:
Kuva

Tekasin eilen ennen kaatumista vielä tommosen ketjun kiristimen/ohjurin. Tein ihan alkuperäsen ohjurin runkoon 8mm reijän ja pulttasin bilteman KTM ketjurullan kiinni. Siitäkin yks kuva:
Kuva

Re: Tee se itse

21.8.2012 19:24

Kestääkö tuollainen noin puolen sentin paksuinen lattarauta akselivälin pidennyksessä? Ja pysyykö se paikallaan jos kiinnittää vaan runkoon yhdellä pultilla eli että se ei siitä sitten pyörähdä?

Re: Tee se itse

24.8.2012 19:36

Lohko halkes käynnistyspolkimen palautusjousen kohdalta, joten sitä ei enään kiinni saa. No jousi irti kokonaan ja kasaan. Tuollaisen väliaikasen patentin tein polkimelle, että pysyy ylhäällä.

Kuva

On muuten pikkusen kätevä!

RE: Tee se itse

24.8.2012 20:17

Siis haluaisit svingiä pidemmäksi vai? Jos ei nosta pelkästä kaasusta keulaa, niin ei hyötyä.. Ja ite en mihkään lattarautaan luottas.. Ja ne palan reunat pitäs saada tukemaan johonkiin yms. Suora rauta vääntyy suht helposti, pitäs vaikka reunoista kääntää sisäänpäin 90 astetta tmv.. ja siltikin voi pettää. Mihkä laitteeseen tulossa?

Re: Tee se itse

24.8.2012 21:49

Skootteriin, tuohon mun Piaggio projektiin tod.näk.

Re: Tee se itse

25.8.2012 13:49

tuossa äsken muokkasin pv.seen tarakkaa Kuva tollasesta tulee semmonen suora niinkun pv:ssä vakiona :D

Re: Tee se itse

26.8.2012 12:19

Korjasin katkenneen pumpunsuojan. Epoksiliimaa ja metalliliuskoja. :D
Kuva