Mopoihin ja moposkoottereihin liittyvät jutut joille ei ole omaa aluetta. Myös mopoväen ajovarusteet.
18.12.2010 19:50
Kerran kun olin ajelemassa ukin ja mummun läheisessä mettässä vanhalla soliferillä niin kappas kummaa bentsiini loppu ja jouduin taluttamaan kolme kilometriä hämärässä mettässä. Noh, perillä sitten kerroin ukille ja se ehdotti sitä varatankin käyttöä
19.12.2010 22:53
camper kirjoitti:Kerran kun olin ajelemassa ukin ja mummun läheisessä mettässä vanhalla soliferillä niin kappas kummaa bentsiini loppu ja jouduin taluttamaan kolme kilometriä hämärässä mettässä. Noh, perillä sitten kerroin ukille ja se ehdotti sitä varatankin käyttöä
btw. Bensan loppuminen ei tarkoita mopon hajoamista;D. Mutta joo se siitä turhasta pilkunnussimisesta.Aiheeseen,
Kerran syksyllä sammu kesken ajon. Rikki oli menny cdi. (kun selvittelin vikaa nii huomasin tankissa bensahanassa, -letkussa ja kaasarissa multaa.
21.12.2010 15:56
Sykeröstä poikkes pakoputki ihan alusta. Ja joskus siitä tippu änkkä pariin otteeseen.
Deeteestä meni joskus tulppa, ja kaasuvaijeri kerran poikkes. Ainiin ja joskus pakoputken kiinnikepultti löysty. Mutta mitää isompaa ei oo sattunu. Ja kerran bensa loppu.
25.12.2010 21:11
Hmm. Muistelun arvoinen. Tuolla heinäkuun alussa kun tuo hopperi tuli taloo, ja porukat lähti mökille. No kun korttia ei ollut ja pakko oli päästä 'uutta' mopoa kavereille näyttämään niin reitiksi valittiin tuo sähkölinja. Noh matka sinne meni hyvin vaikka reitti oli kasvanut umpeen kun kuitenkin oli vääntävä mopo alla. Kaverille kävin mopoa näyttämässä ja sitten käytiin ajelemassa vanhanliiton tyyliin. Noh ajeluitte jälkee siinä pihassa tuli oleskeltua ja huomasin oikean nilkan olevan aivan öljyssä mutta luulin sitä vain ketjurasvaksi. Lähin kotio ajelemaa kun ilta oli jo aika pitkällä, noh noh. Kerkesin sinne linjalle niin mopo sammu. Ei lähteny käyntii polkemalla ja itikoita oli niin maan perrhanasti. Bensaa oli tankki täynnä, mutta ei käynnistynyt, en kehannu käydä tutkimaa siellä itikoiden seassa vaan kävin työntämää. Maasto ei ollu mitää tasaista vaan riittävän kuoppaista ja mäkistä. Sieltä sitten sähkölinjalta pääsin pellonreunaan, niin piruikseni kokeilin lähtisikö käyntiin, ja ekasta lähti. Vitutus kasvoi entisestään mutta lähin ajelemaa siitä sitte tietä pitki viellä johonki että ' käympäs tuolla uimarannalla kahtomassa onko porukkaa uimassa'. Matka taittui johtui siitä että melkein koko matka oli alamäkeä, ihmettelin kyllä kun vaihteet ei meinannu silmää mennä =D. Uimarannalla ei ollu ketää ja mopo hyyty siihe, elikkä tuli noin 2km lisää työnnettävää. Siinä sitten työnsin kotiin itikoiden seurana, hylkäsin mopon pihan reunaa sylkäsin päälle ja hautauduin suihkuu joka paikka itikan puremaa täynnä, ja nilkka öljyssä. Seuraavana päivänä sit kaikki alko valjeta, lootasta oli vähentyny reilusti öljyjä, lisäsin öljyy, pesin mopon ja rankalla työntämisellä lähti käyntii, kovan savun seuraamuksena. Ja noin 50metriä päästii ja nilkka oli taas öljyssä, sit tutkailtii veljen kanssa niin selvisi että huohotin aukosta tunkee öljyä. Veljen kaveri oli siinä kaljalla niin totesi vaa että kampiakselin stefa on rikki. Ja niinhä se oli, mopo oli seisonut 2vuotta ennen minulle tuloa ja stefa oli kovettunut, sit kun ajo alko niin stefa halkes ja tunki öljyt huohotin aukosta pihalle. Ei se stefa ollu kallis mutta kakkos vaihteen rattaasta hävis pintaa niin nyt tuppaa olemaa aika iso vapaa ykkösen ja kakkosen välissä =DD
26.12.2010 1:18
Oli kyllä tekstiä enemmän kuin laki sallii.
Joskus jätti baotianin skootteri montakin kertaa jonnekkin perseeseen kun ei lähteny käyntiin ei sitten millään. Pveestä joskus tippu änkkä kesken matkan, vaihdepoljin pettänyt kun boorit menny akselista ja sen sellasta paskaa. Pvllä aina pääsin kotiin asti. Kevareissa honda meinas 2 kertaa jättää, ekan kerran lämpöleikkas keskelle korpee jolloin ootin n. 1h ennen kuin pääsin ajamaan taas. Kerkesin ehkä 3tkm ajaa ennen ku leipas keskelle 80 aluetta ja itellä oli 129 mittarissa kun takarengas meni lukkoon. Polkasin pari kertaa ja käyntiin lähti muttei kierrokset noussu yli 6tkm, kaasua kun piti pohjassa niin sammu joten himmailin vaan kotia ja kone purkuun niin mäntä ja pytty paskana.
Eka kerta omalla kohdalla kun mikään peli leipoo. Toki männällä oli ajettu jo lähemmäs 15tkm joten liekkö tuo ihmekkään.
7.6.2011 20:14
Perrrrhana. Tänään jätti manki ekankerran tänävuonna tielle, ku pensa loppu kun olin töihin menossa.
7.6.2011 21:28
miten sen leviämisen nyt ottaa
pari kertaa on kumi puhjennut mankista mutta ensimmäisellä kerralla oli reikä niin pieni ja itse olin niin lähellä kotia että sain ajeltua kotiin. Toisella kerralla oli vähän vittumaisempi. Aamulla olin aikaseen ennen koulua kylillä niin käväsinpäs siinä paikallisen kauppa-ravintola-yhdistelmän pihassa kavereiden kanssa juttelemassa ennenkuin koululle jatkoin. Kun lähdin pihasta niin katos vaan ku oli jotain lasinpalasia risteyksessä niin eikös se puhkonu takakumin. Hetken sain ajeltua kohtuu täydellä kumilla ja sitten meni ihan tyhjäksi. En kehdannut tyhjällä kumilla kauheasti ajaa niin työnsin siinä loppumatkan (onneks oli vaan 200m) koululle. Koulun jälkeen koitin rengaspaikkausaineella paikata mutta reikä oli liian iso eikä se auttanut mitään joten soitin isälle joka tuli parin tunnin päästä hakemaan mopon (itse pääsin veljen kyydissä kotiin siksi aikaa).
Yks oli kans aika ärsyttävä kun oli etupyörä ihan jäässä koulun pihassa kun oli ensimmäiset pakkaspäivät ja ei lähtenyt millään pyörimään vaikka koitin keulimalla saada tarpeeksi voimaa jne. Koitettiin lukkosulaa yms mut ei lähtenyt. Siinä sitten pyysin kaveria tuomaan lasolia niin kyllä se siitä sitten lähti ja pääsin kotiin.
Mankin kunnian säilyttämiseksi täytyy sanoa että nämä eivät johtuneet moposta
Tuo jäätynyt pyörä -juttukin olisi voitu välttää esim viilailemalla jarrukenkien sitä seinämää että vedet pääsee pois
7.6.2011 22:42
topppsu kirjoitti:Perrrrhana. Tänään jätti manki ekankerran tänävuonna tielle, ku pensa loppu kun olin töihin menossa.
hehe
sama juttu
paitsi en mennyt töihin vaan kouluun(olin nukkunut pommiin eli olin jo valmiiksi myöhässä),no tilillä ei sitte ollu yhtään rahaa(no muutamankymmentä senttiä...) ja käteistä päätä huimaavat 1.45€ ku ois pitäny tankille päästä no sitten soitin porukoille että pistäis vähän rahaa bensaa varten
no sitten kun olin saanut mopon tankattua ja katsoin kelloa...olin jo 20 min. myöhässä -.- no lähdin siitä sitten paahtamaan mopollani kotiin,ja potemaan rahanpuutteen aiheuttamaa syvää vitutusta
8.6.2011 14:17
onko se niin vaikea katsoa bensan määrää ennen ajamaan lähtemistä?
8.6.2011 16:15
Nyt ku miettii jokaisen työntökerran niin aika usein on levinnyt.
Mankista vuoti kerran etukumi täysin tyhjäksi ja sai työntää kotosalle. Sitten sakkorengas takana puhkesi ja tyhjeni, ja taas työnneltiin kotosalle. Gilerasta taas meni toinen ketjunkiristäjä paskaksi => takarengas pahasti vinossa ja työnsin kotiin. Sit on katkennut ketjut giltsusta, kahdesti, ja pitänyt työntää kotosalle kun lukituspala ketjuista lentänyt johonkin helvettiin.
Ja kerran meni takarenkaan laakerit paskaksi giltsusta ja yllättäen työnneltiin. Ja sitten perus bensan loppuminen on tietty käynyt giltsun kanssa kauan sitten.
8.6.2011 16:37
Mkkode kirjoitti:onko se niin vaikea katsoa bensan määrää ennen ajamaan lähtemistä?
No ei sitä ny aina muista tarkistaa
varsinki ku nyt oli kauhee kiire
8.6.2011 18:10
No tossa 1-2kk sitte lähti tossa ketjut pois derbistä, mutta onneksi vain 1km enne kotoo nii ei paljoo tarvinu työntää.
Ja sen jälkeen kiristin ketjut niin hyvin on pysyny mutta Derbin kanssa ei oo muuta ongelmaa tullu
8.6.2011 22:38
pökötistä meni tulppa ihan alkukeväällä. Onneksi olin kaverilla ja sieltä ei ollut kuin n.200metrin työntömatka.