Mopoihin ja moposkoottereihin liittyvät jutut joille ei ole omaa aluetta. Myös mopoväen ajovarusteet.

Re: Keuliminen

1.5.2013 12:46

Yam4ha kirjoitti:Miten aloit reenailemaan circleä? Olis kiva itekki se sitten oppia kun sais tuon paskan vaihteet toimimaan.

Toine jalka maassa nostan ykkösellä ja pyörin ja ku tuntuu nii nostan jalan tapille. Siihen sitte löytyy semone rytmi et se vaan pyörii. :)

Re: Keuliminen

1.5.2013 13:19

istukko niin takana, että toinen jalka yltää maahan vai? :D

Re: Keuliminen

1.5.2013 15:48

Wildzuria kirjoitti:Mulla on semmonen ongelma että kun nostan keulan ylös ykkösvaihteella ja vaihdan siitä kakkoselle keula pysyy hetken ilmassa ja sitten hyytyy ja jos yrittää kiihdyttää vähän enemmän ykkös vaihteella että jaksais kakkosella paremmin kone rupeaa huutamaan jo niin kovaa että keula tippuu alas :)

Enemmän kulmaa vaihetta vaihtaessa...

Re: Keuliminen

1.5.2013 17:01

Yam4ha kirjoitti:istukko niin takana, että toinen jalka yltää maahan vai? :D


No kyllä mulla yltää jalka maahan vaikka istun eessä :D

Jalat tapeilla kyllä pyörii paremmi miusta ku istuu aika takana en sitte tiiä.

Re: Keuliminen

1.5.2013 21:30

Ite oon circlee harjotellu sillai että, ihan alussa vedin ykkösellä, sit ku rupes saamaa vähä tuntumaa, niin Ruvennu nostelee kakkosella. Istun ihan penkin takaosaan, jalka maassa nostan keulan ja sitten kun rupee olee tasapaino kohillaan ni jalkaa tapille. Välillä oon suoraanmentäessä kokeillu lähtee pyöräyttämään circlee.

Re: Keuliminen

1.5.2013 21:41

Ite rupesin reenaa circlee sillee, että kakosella keula ylös, sopiva kulma ja alkaa vaa rohkeesti kallistaa haluttuun pyörimis suuntaan. Kun sen on vähän saanut kallistettua niin sehän ruoraan sanottuna (ainakin minun kohdalla :lol: ) alkaa pyöriä itsekseen. Kerran lähtenyt takarengas alta mutta silloinkin oli märkä asfaltti :D

Re: Keuliminen

1.5.2013 21:50

Mimmoset välit teillä on jos kerta circlee kakkosella pyöritte? Ite nostan ku keulin matkaa nii kakkosella ja ykkösellä pyörii circleä ihan hullun kovasti ku lähtee pyörimään kunnolla. :lol:
On muute perseestä ku ampuu toiseen suuntaan circleä pyörittäessä muutaman kerran tullu ryvettyy silleesti ku harjotellu.

Re: Keuliminen

1.5.2013 21:56

Se on muuten totta, että aivan kakkosesta jos se räkäsee circlestä toiseen suunta :lol: meinannu jo pariin otteesee heittää naamat :D. Mutta itellä on tällähetkellä 12-65 välit ja hyvin pyörii sirkulat ;)

Re: Keuliminen

2.5.2013 0:58

Tämmönen stalkerilla aloitteleva keulija.
Tänään liikkelle lähtiessä testasin miten nostaa keulaa. Ekaks kun kytkee niin vähän laiska :roll: ja sitten sekunnin päästä ottaa tehot niin samalla nykäsin niin nousihan se keula. Istuin aivan normaalissa kohassa enkä mahottomia nykässy et reeniä. Takajarrua säätää ja mahd. uudet palat jos auttais herkkyyteen, eipä menis ympäri niin helpolla..

Eli kurit poistettu ja kesäksi saatan ostaa jtn viriä.
Auttaisko painojen, rullien ym. vaihto ollenkaan? Mietin et auttaisko jäykempi vp jos hiljasella vauhilla keulii niin vaihtaa paremmin pienemmälle? ei loppuis teho kesken..
Onneks ei oo katteet paikalla niin eipä ne ainakaan hajoa ;)

Re: Keuliminen

2.5.2013 11:54

Itse kun stalkerilla keulin niin rupes boooa kun keuli +10 metriä. Kaverit sano että pitäs kaasaria kääntää. Tosi mukava oli kyllä keulia stalkerilla kun olivat jotain sille booaukselle tehneet. Vireinä oli vain s6 soft vp, vähän jäykemmät kytkin jouset ja leovince tt. Ihan vain kaasusta nosti kun vähän taakse nojas.

Re: Keuliminen

2.5.2013 20:34

Nyt olen muutaman kerran stalkerilla yrittänyt keulia ja sen hetkisellä takajarrulla(ei ottanut kunnolla) niin noin 4-6m. Miehän olen ajanut skoottereilla alle 100km elämäni aikana joten eiköhän sitä opi kesän aikana.
Tällä hetkellä kiertää liikaa. Laitoin 7-15% jäykemmän vp.n ja +1500 jouset. Huutaa muttei kulje..

Keula nousee herkästi, ei mitään mahottomia vauhteja...muttei paikaltakaan. Jalat kun laittoi takatapeille ja vähän pompautti samalla ko nykäs niin nous jo liian helposti 8)
Sanoi vaan kone puristukset pois...ens viikolla lähen ke-su syrjäkylälle skode mukana niin voi rauhassa alkaa harjoitteleen, oli tänään 3-5 muuta vieressä :roll:

Re: Keuliminen

2.5.2013 21:25

Tulihan sitä 15 minuuttia putkeen revittyä Gileraa ilmaan. Tuossahan hengästyy :D
Mutta eipä siitä vielä mitään tuu. Ykkösellä tulee revittyä ja kakkoselle vaihtaessa lyö keulan alas, koska ei joko 1. tohi ottaa enempää kulmaa tai 2. saa tarpeeks korkealle :D
Varmaan aika varmasti saisin kyllä helposti tarpeeksikin kulmaa mutta ei viiti koittaa.. Antais kierroksia lisää ja vaikka nykäsis enemmän niin varmasti tulis tarpeeks, muttakun vieläkin on sitä että jalat meinas tippua siinä vaiheessa kun sitä kulmaa tulikin aika paljon.
Taitaa lyödä vielä Delin renkaillakin vähän tyhjää, kun vartin jälkeen oli varmaan 150 lyhyttä mustaa viivaa pihassa :D

Re: Keuliminen

2.5.2013 22:48

Miten ihmees saat sen mopon noin helpost sutimaa? Itel ei oo ainakaa viel tullu tilannetta, että asfaltil ois lyöny tyhjää, tai sit en vaa huomaa sitä :lol:

Re: Keuliminen

2.5.2013 22:49

Itsellä on toi speedfigth alla niin sillä on ihan mukava keulia. Alle 10kmh vauhdista ei tarvitse kuin persettä taakse siirtää muutama sentti kaasua painaesa niin on nokka koholla ja yli 20kmh vauhdista saa kyllä jo vähän nykästä. Pitäs vaan saada vähän osia tilailtua niin nousis helpommin. Nimittäin kuluneita vakio osia on alla kaikki paitsi putki, pytty ja jotain säätö osia. Varikin on ihan finaalissa, kulunut rullakupit ihan oudon muotosiksi ja ei menee mihinkään (60kmh ja huutaa helvetisti kokoaika 6g rullilla) muutakuin yli 8g rullila.

On nyt tullu harjoiteltua tota polvilla oloa penkillä keuliessa ja kääntäminen on tosi vaikeaa ja meinaa koko aika lähteä viettää jonnekkin suuntaan. En siis ymmärrä miten se on niin vaikeaa. Persepenkissä onnistuu keulimeinen tosi helposti mutta polvillaan tai toinen polvi penkillä on ihan mahdotonta keulia yli 100metriä.

Re: Keuliminen

2.5.2013 23:32

Blacklake kirjoitti:Taitaa lyödä vielä Delin renkaillakin vähän tyhjää, kun vartin jälkeen oli varmaan 150 lyhyttä mustaa viivaa pihassa :D


Vois kuvitella että pudotat kytkimen väärään aikaa, tai sitten vaan istut tyyliin tankinkorkin päällä. Ei sitä mopoa ihan helposti muuten saa asvaltilla sutimaan. Reeniä vaan niin alkaa onnistua!