Mopoihin ja moposkoottereihin liittyvät jutut joille ei ole omaa aluetta. Myös mopoväen ajovarusteet.

Re: Mopokortti

13.7.2012 23:57

Hei! Tarvisin vähän tietoa mopokortista. Eli tänään oli viimeinen teoriatunti, josta sain sen lomakkeen että ne on käyty, ajokorttihakemus vein tänään poliiseille ja sanoivat että ensviikolla olisi liikennekoulun koneilla näkyvissä että olen luvan saanut. Ja kunse lupasiellä sitten näkyy, voi tilata ajan teoriakokeeseen?
Täytän 15 vasta elokuun alussa. Voiko teoriakoe ajan tilata samalle päivälle kun täyttää? ajotunnit mulla on
6.8 ja 8.8, kolmas eli viimeinen ajotunti olisi hyvä olla kuulemma lähempänä inssiä.

14.7.2012 0:08

Voi tilata samalle päivälle, jos vaan saa.

14.7.2012 0:15

Menin turun poliisilaitokselle hakemaan ajokorttilupahakemusta niin en muista että sanoko et se tulisi tietoihin 10 minuutin tai 10 päivän päästä? Kumpi on realistisempi? Ja mul on nyt maanantai teoriakoe ja sillon olis vast menny 7 päivää siit nii saanks mä sit kummiski tehdä sen?

14.7.2012 0:25

Joko123 kirjoitti:Menin turun poliisilaitokselle hakemaan ajokorttilupahakemusta niin en muista että sanoko et se tulisi tietoihin 10 minuutin tai 10 päivän päästä? Kumpi on realistisempi? Ja mul on nyt maanantai teoriakoe ja sillon olis vast menny 7 päivää siit nii saanks mä sit kummiski tehdä sen?

Kyllä se varmaanki olisi se 10päivää. Riippuu siitä onko paljon ruuhkaa, mutta teoriakoettahan ei saa mennä tekemään ennenkun on sinisediltä lupa tullut. Uskoisin että se viikossa kerkiää.

14.7.2012 0:27

Vielä itseä kiinnostaisi tietää, että toinen ajotunti on 8.8 ja käsittelykoe olisi kuulemma mahdollista suorittaa jokapäivä, ei sanonut varmaksi vielä, mutta jos saisi ajotunnin ja käsittelykokeen samalle päivälle, eli 9.8?

14.7.2012 1:06

flimmeri kirjoitti:Vielä itseä kiinnostaisi tietää, että toinen ajotunti on 8.8 ja käsittelykoe olisi kuulemma mahdollista suorittaa jokapäivä, ei sanonut varmaksi vielä, mutta jos saisi ajotunnin ja käsittelykokeen samalle päivälle, eli 9.8?

Mikäs siinä jos on vaan vapaita aikoja niin voihan sen viimesen ajotunnin suorittaa just ennen käsittelykoetta.

15.7.2012 23:54

Mitä tarvitsee olla mukana teoriakokeessa?

16.7.2012 0:27

Se lomake että oot käyny teoriatunnit ja henkilöllisyystodistus.

17.7.2012 21:03

Se olis viikko teoriakokeeseen. Miten sompsan kuvat ja sanalliset vastasivat itse koetta? On noita tullut tehtyä ja pääsääntöisesti kaikki sanalliset menevät oikein, kuvallisissa 1-4 virhettä. Eli hiomista on, mutta mietin teenkö "vääränlaisia" tehtäviä :nolo:

17.7.2012 21:56

609_uu kirjoitti:Se olis viikko teoriakokeeseen. Miten sompsan kuvat ja sanalliset vastasivat itse koetta? On noita tullut tehtyä ja pääsääntöisesti kaikki sanalliset menevät oikein, kuvallisissa 1-4 virhettä. Eli hiomista on, mutta mietin teenkö "vääränlaisia" tehtäviä :nolo:

Mikäli ne kuvat on liikenteestä räpsittyjä ja väittämät on samat kun itse teoriakokeessa niin eihän ne sillon voi olla "vääränlaisia". Ei niitä kuvia nyt muutenkaan tule opetella ulkoa. Ei ne samat kuvat kuitenkaan vastaan tule siellä kokeessa, siittä voit olla varma. Opettelet niitä liikennesääntöjä mitä ne kuvat sisältää ja mitä niistä kuvista pitää etsiä, jotta voit sitten vastata siihen väittämään.

18.7.2012 20:48

Jees eli eka ajotunti takana ja perjantaina ois sitten teoriakoe :) Onko ne vastausajat 10 vai 30sekunttia?

18.7.2012 20:59

TurboYhZ kirjoitti:Jees eli eka ajotunti takana ja perjantaina ois sitten teoriakoe :) Onko ne vastausajat 10 vai 30sekunttia?

Teoriakoe

Teoriakokeessa on sanallisia kysymyksiä ja liikennetilannetehtäviä.

Teoriakoe suoritetaan tietokoneella, joka opastaa, testaa ja antaa palautteen automaattisesti.

Sanallisissa kysymyksissä on aiheita mopoiluun liittyvästä paperisodasta (vakuuttaminen, rekisteröinti jne.), mopoilijan ja mopon varusteista ja mopolla ajamiseen liittyvistä liikennesäännöistä. Lisäksi sanallisissa kysymyksissä on 2 liikennemerkkitehtävää. Opettele siis liikennemerkit. Sanallisissa tehtävissä aikaa on käytettävissä 30 sekuntia/tehtävä.

Liikennetilannetehtävissä on mopoilijan näkökulmasta otettu liikenteestä kuvia. Liikennetilannetehtävissä aikaa on käytettävissä 10 sekuntia/tehtävä.

19.7.2012 17:44

Huomenna teoriakoe klo 10 aamulla, pitänee sit herätä jo kasilta ni ehtii vähän piristyä ja kerrata viel pikkusen. :D Täl hetkel sanalliset oikein ja kuvallisissa 0-2 virhettä pääsääntöisesti, vielä kun kertaa liikennemerkkejä ja harjoittelee viel videotehtävillä ni pitäis varmaankin mennä läpi, ja tietty yhä tykitetään sitä teoriakoeharjoitusta :lol: indrivingissa oon harjotellu.

E: Läpi meni, jesh :seko:

20.7.2012 16:04

läpi meni teoriakoe, 0 sanallisissa ja 1kuvissa :D

20.7.2012 17:08

ruoste kirjoitti:E: Läpi meni, jesh :seko:

Montako virhettä?