Mopoihin ja moposkoottereihin liittyvät jutut joille ei ole omaa aluetta. Myös mopoväen ajovarusteet.
3.11.2010 22:16
Nyt kun kokemustakin löytyy niin voin sanoa, että tyhjällä vakioputkella on mukavempi ajaa koska se on tasasempi. Teharissa (metrakit thrower) joutuu oottamaan piikkiä. Ite pidän metraa aina vaan kiinni jos tekee mieli keulia
3.11.2010 22:40
Itse taas pidän siitä et tehoa (50cc mopoksi) on hyvin vaikkakin on yläkierroksilla. Eipä siinä paljoa alakierroksia jää kaipaamaan kun kiihdyttelyt vetää nopeasti ja ajaa tasasesti piikin tuntumassa. Ylämäissäkin pystyy pitämään paremmin vauhdin korkeampana kun ottaa kierroksia korkealle.
Janiih kirjoitti:Nyt kun kokemustakin löytyy niin voin sanoa, että tyhjällä vakioputkella on mukavempi ajaa koska se on tasasempi. Teharissa (metrakit thrower) joutuu oottamaan piikkiä. Ite pidän metraa aina vaan kiinni jos tekee mieli keulia
Jos ajelet tehokkaammalla teharilla ensiksi ja sitten vaihdat vakioputken, niin jää sitä teharia kyllä tosi ikävä
(ainakin itsellä)
4.11.2010 15:17
sempron kirjoitti:Jos ajelet tehokkaammalla teharilla ensiksi ja sitten vaihdat vakioputken, niin jää sitä teharia kyllä tosi ikävä
(ainakin itsellä)
Jep toi on kyllä totta, ittellä oli jonkun aikaa kaverin alakauttanen leo kiinni, ja kun vaihdoin vakioputken takasin niin jumalauta että tuntuu lussulta. Nooh pian uutta putkea
4.11.2010 15:52
Niinhän se on, mutta valitettvasti kaikkeen tottuu. Kesällä olin viikon poissa maisemista, sen jälkeen lähdin mopolla taas ajamaan. Ai että kun sen ohikiitävän hetken mopo tuntui lähtevän lentoon siinä piikin kohdalla.
Eipä siinä kauaa mennyt kun se taas ei tuntunut miltään.
Voitte varmasti kuvitella sen euforisen tunteen kun adrealiini pumppaantui vereen kun joskus 14v kaverina kävin salaa kokeilemassa Derbiä parin korttelin ympärillä. Kiinnijäämisen pelko, alla iso ja "iha vitu tehokas" mopo. Tehari oli siis jo tuolloin kiinni
Pitäisi ensi keväänä kokeilla miten tuo vakiputki käyttäytyy nyt kun siitä otettiin irronnut katalysaattori pois. Ottaako se piikkiä? Se jää nähtäväksi
24.11.2010 9:53
eipä se mitenkää kummone ilman kattia ole, kiertää korkeemmalle ja paras teho on kapeella alueella, tehopiikkiä ei ota varsinaisesi mut kyl silläki ajelee.
24.11.2010 14:54
Kyllä mullakin aina välillä tekee mieli ajaa holkitonta vakioputkea kun on metralla ajanu. Varsinki kaupungissa se röpötys ja huono alateho ärsyttää. Itekki oon miettiny vakioputken kokonaan tyhjentämistä mutta eipä ole hitsiä
26.12.2010 20:15
tehari tottakai kyllähän sillä paremmin putkii kuin kurittomalla vakiputkella
26.12.2010 20:52
Tällähetkellä ihan tyhjä vakioputki. Kattoo jos ostais joskus e-noxi.
26.12.2010 21:17
En oo koittanu streetin kuritonta vakio putkee, mutta kyllä tolla laserilla ottaa jo aika hyvää piikkii että tehari.
25.4.2011 16:29
Kyllä, se tehari vie
tällä hetkellä ollu 4 eri teharia 1500km sisällä
mut kyllä kuritonki haluttas hiljasuuden ja alavääntöjen takia
26.4.2011 14:55
Kuriton vakioputki on kyllä mielestäni parempi ,koska kulki saman verran kuin tehoputkella, ja väänsi tasaisemmin kuin teharilla.
26.4.2011 15:21
Kyllähän se tehari on parempi, niin mukava piikki ja äänet.
26.4.2011 16:42
Tehari, tai riippuu pelistä. Omasta mielestä olin tyhmä ku ostin uuen TG:n XPS:ään, vakioputkella mentii 85 gepsii. Saiha sil kiskal enemmi rispektii, mut ei se nii paljo ihmeellisempi ollu teharin kaa. Silki rahal ois saanu 70cc pannun.
Tos skodes taas on pakko olla tehari, toi vakio on kuristus koko putki vaik onki hukkis tukittu
26.4.2011 19:14
Kiihtyvyydessä vie metrakit vakio putkulan dt:llä. Huipuissa sitten jäädäänkin mutta itelle ei oo niin ne huiput tärkeitä.
26.4.2011 23:16
Gianellin tehari, tänään tuli vedettyä huiput 13/50 väleillä ja GPS:siin meni 95km/h tasaisella.
Vois melkeempä vaihtaa puolikurillisen vakioputken takas, vauhdin hurma on näköjään ohimenevää kun koko talvi painettu tolla derbillä
-->
Eivätkä sakot ja verot hiillostaisi mielessä